Din cauza pandemiei, munca la distanță a devenit noua normalitate pentru mulți oameni. Un sondaj în rândul lucrătorilor la nivel global a fost realizat și a constatat că 63% dintre ei preferă să aibă un loc de muncă la distanță. Există diverse motive pentru acest lucru, cum ar fi faptul că au un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată, comoditatea de a nu fi nevoiți să facă naveta și o productivitate sporită datorită faptului că nu au nicio distragere a atenției. 90% dintre lucrători au declarat că sunt mai productivi într-un aranjament de lucru hibrid sau la distanță.
Munca la distanță nu este un fenomen nou. Înainte de revoluția industrială, mulți oameni lucrau de acasă și practicau meseria în care se specializau familiile lor. Iar munca la distanță, așa cum o cunoaștem noi, există încă din anii 1980, când inginerul NASA Jack Nilles a inventat “telemuncă”.
Cu toate acestea, mulți se întreabă încotro se vor îndrepta tendințele de afaceri în ceea ce privește munca la distanță, acum că multe zone slăbesc restricțiile de covrigare. Dacă doriți să aflați mai multe despre aceste tendințe de afaceri și despre opiniile diferiților profesioniști din diferite sectoare, cum ar fi serviciile de traducere, marketingul și proiectarea de produse, atunci continuați să citiți!
Cele mai recente tendințe de afaceri pentru 2023
Atât de multe s-au schimbat de-a lungul anilor, încât este esențial să fii la curent cu tendințele de afaceri privind munca la distanță pentru 2023 și mai departe. Am enumerat câteva tendințe notabile în afaceri despre care credem că ar trebui să știți.
Flexibilitatea forței de muncă – Configurațiile de gestionare a muncii la distanță și hibride atrag mulți angajați datorită flexibilității lor. Cu toate acestea, acest beneficiu a perturbat managementul convențional al muncii și structura organizațională, atât în sectorul public, cât și în cel privat. Multe guverne din întreaga lume încearcă să se adapteze la această nouă forță de muncă prin crearea de politici și reglementări în acest sens. De exemplu, cum să pună în aplicare politicile fiscale privind lucrătorii la distanță și liber-profesioniștii, deoarece unii lucrează cu fracțiune de normă sau pe bază de proiecte.
Implementarea automatizării și a inteligenței artificiale – Tehnologia a avansat semnificativ și s-a îmbunătățit într-un ritm destul de rapid. Odată cu apariția platformelor de inteligență artificială, precum ChatGPT și DeepAI, se așteaptă ca munca să devină mai automatizată. Automatizarea crește cu aproximativ 14% anual.
Creșterea nevoii de specializare – Datorită modului în care piața a devenit competitivă și a integrării automatizării în forța de muncă, mulți angajați la distanță participă la cursuri, programe și seminarii care să le ofere abilități și pregătire pentru a deveni mai specializați în domeniul lor.
Forța de muncă multiculturală și multilingvă – Creșterea muncii la distanță a oferit companiilor acces la un bazin larg de talente, ceea ce a condus la un loc de muncă mai divers. De asemenea, globalizarea a facilitat extinderea multor companii și pe noi piețe, mai ales datorită modului convenabil de a obține servicii de traducere.
Creșterea cererii de securitate cibernetică – Progresele în tehnologie au provocat și o creștere a criminalității cibernetice. Se preconizează că, până în 2025, criminalitatea cibernetică va costa sectoarele privat și public 10,5 trilioane de dolari.
Reorganizarea forței de muncă a adus avantaje și dezavantaje cu care angajații și companiile trebuie să se confrunte în următorii ani. În anii următori, trebuie să găsim modalități eficiente de a lucra în jurul acestor tendințe de lucru la distanță în sectorul de afaceri.
Avantajele tendințelor în domeniul afacerilor privind munca la distanță
Costuri mai mici – Companiile și angajații pot economisi mai mulți bani prin trecerea la distanță. Întreprinderile pot reduce costurile cu utilitățile, chiria și echipamentele. Între timp, angajații nu trebuie să facă naveta la serviciu și să plătească costuri suplimentare pentru ieșirile în oraș, cum ar fi cumpărarea de alimente și băuturi din magazine.
Lărgirea oportunităților de angajare – După cum am menționat, munca la distanță a lărgit bazinul global de talente și a făcut ca locurile de muncă să fie mai accesibile oamenilor din întreaga lume. Aceasta a permis companiilor să obțină persoane cu înaltă calificare dincolo de granițe.
Mai multă autonomie – Lucrătorii la distanță au mai multă autonomie și flexibilitate în ceea ce privește diferitele tipuri de conținut existente. Această nouă configurație îi încurajează pe angajați să ia inițiativa și descurajează micromanagementul din partea managerilor. s, 68% dintre participanți au declarat că micromanagementul le scade moralul, în timp ce 55% au spus că le afectează productivitatea.
Reducerea amprentei de carbon – Deoarece nu este nevoie de birouri și de naveta, se vor reduce drastic emisiile de carbon și consumul de energie. Prin munca la distanță, întreprinderile din diferite industrii pot lupta pe termen lung împotriva schimbărilor climatice.
Îmbunătățirea retenției angajaților – Unii oameni cred că munca la distanță duce la o rată mare de uzură în cadrul companiei, deoarece angajații se vor comporta leneș și nemotivat. Cu toate acestea, 95% dintre angajatori au declarat că munca la distanță a avut un impact pozitiv asupra companiei lor, în timp ce 46% dintre organizațiile care au permis munca la distanță au declarat că au înregistrat o reducere a ratei de uzură.
Provocări ale muncii la distanță
Lipsa de comunicare – Nimic nu va înlocui comunicarea față în față, deoarece este mai puțin probabil să vă înțelegeți greșit. Din acest motiv, este o provocare pentru cei care trăiesc la distanță și care se bazează mai ales pe chat-uri și e-mail-uri. Cu toate acestea, cu ajutorul diferitelor instrumente disponibile pe piață
Măsurarea productivității și managementul defectuos – Multe întreprinderi ezită să treacă de la un model bazat pe birou la unul de lucru la distanță, deoarece nu ar ști cum să măsoare productivitatea unui angajat, ceea ce duce la un management defectuos.
Vulnerabilitate față de atacurile cibernetice – criminalitatea cibernetică este în creștere. O afacere fără protocoale și sisteme adecvate de protecție a datelor și anti-malware se expune hackerilor și ransomware-ului.
Singurătate și pierderea motivației – lucrătorii la distanță cu normă întreagă au fost cu 67% mai predispuși să se confrunte cu singurătatea decât lucrătorii de la birou. Acest lucru poate fi problematic, deoarece o camaraderie puternică în cadrul unei organizații poate duce la o mai bună comunicare, la scăderea ratei de uzură și la creșterea moralului unui angajat.
Investiții în formare și tehnologie – Tendințele globale de afaceri sunt în continuă schimbare. Dacă nu sunteți actualizați, concurenții vă pot lăsa cu ușurință în urmă. Așadar, pentru a rămâne înaintea tuturor, trebuie să cunoașteți cele mai recente tehnologii și programe de formare. Obținerea acestor instruiri și instrumente poate fi costisitoare doar pentru mulți lucrători la distanță, dar este singura modalitate de a rămâne competitivi în fondul global de talente.
Industria traducerilor, pionierat în domeniul muncii la distanță
Pe lângă faptul că ajută la asigurarea faptului că lanțul de aprovizionare și piața globală sunt operaționale pe fondul pandemiei, serviciile de traducere pot fi considerate una dintre industriile pioniere în implementarea modelului de lucru la distanță. Asta pentru că traducătorii profesioniști își extind soluțiile multilingve și își măresc numărul de limbi pe care le oferă. Internetul a facilitat colaborarea acestor companii cu traducători independenți nativi.
Odată cu ascensiunea globalizării și a erei digitale, serviciile de traducere au devenit esențiale pentru orice companie care dorește să aibă succes pe piețele externe, cum ar fi UE și țările asiatice.
Viitorul muncii la distanță
În anii următori, munca la distanță va deveni tot mai răspândită, pe măsură ce întreprinderile îi vor recunoaște beneficiile și vor adopta transformarea digitală. Pentru a rămâne relevante pe o piață competitivă, companiile vor continua să investească în tehnologie și infrastructură pentru a sprijini munca la distanță, inclusiv instrumente de colaborare bazate pe cloud, rețele private virtuale și soluții de acces la distanță securizate.
Ca întotdeauna, guvernul va încerca să țină pasul cu noua tehnologie prin adoptarea de noi reglementări și politici pentru a face forța de muncă mai flexibilă și pentru a susține drepturile angajaților. Acest lucru se datorează faptului că pandemia a demonstrat deficiențele din infrastructura muncii, astfel încât, dacă va mai apărea o altă pandemie, forța de muncă nu va fi prea afectată de aceasta.
Cererea de servicii lingvistice și de traducere va crește continuu, ceea ce va duce la un loc de muncă mai multilingv și mai multilingvistic, în special pentru companiile care doresc să se extindă la nivel internațional. Provocarea pentru multe organizații și companii este crearea unei culturi de lucru care să încurajeze diversitatea culturală și creativitatea și să crească moralul.
Va exista, de asemenea, o cerere crescută de lucrători la distanță cu abilități specializate dincolo de diplomele universitare. Companiile trebuie să-și trimită angajații la programe anuale de formare pentru a se asigura că abilitățile lor sunt actualizate. Cu toate acestea, lucrătorii de la distanță care lucrează pe bază de proiecte sau ca freelancer trebuie să investească mai mult în ei înșiși pentru a rămâne competitivi.
Există unele îngrijorări cu privire la sănătatea mintală și la modul în care cultura muncii ar putea deveni toxică dacă angajatorii și angajații nu au un echilibru între viața profesională și cea privată. Doar timpul va spune cum vor afecta singurătatea și izolarea noua generație de lucrători la distanță în următorul deceniu sau cam așa ceva.