Datele APIA pentru luna septembrie arată că înmatriculările de vehicule electrice și hibride le-au depășit pe cele de mașini diesel. În a noua lună a anului au fost vândute la noi 1.433 de mașini cu sisteme de propulsie 100% hibride sau 100% electrice și doar 1.243 alimentate cu motorină.
Ca și în UE unde înmatriculările de mașini electrice le-au depășit în mai multe luni pe cele diesel, piața auto din România se alătură schimbărilor globale.
Astfel, dacă în august cota de piață a dieselului era, în România, de 18,9%, iar cea a mașinilor electrice și hibride de 12,4%, în septembrie lucrurile s-au schimbat radical astfel încât cota de piață a dieselului a scăzut la 14,1%, iar cea a mașinilor electrice și 100% hibride a urcat la 16,2%. În ambele luni menționate, cota autoturismelor alimentate cu benzină s-a menținut la circa 69%.
Deocamdată, situația din septembrie este una singulară, însă are mari șanse să se repete tot mai des. Mai ales pe măsură ce marca Dacia va derula livrările modelului electric Spring începute în octombrie.
Pe totalul primelor nouă luni din 2021, cota mașinilor alimentate cu benzină a fost de 67,2%, cea a dieselurilor 20,8%, iar cea a vehiculelor electrice și hibride de 12%.
La nivel european, înmatriculările de vehicule diesel au coborât, în al treilea trimestru al anului, până la 17,6% din piață. În schimb, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile înmatriculările de mașini electrice și hibride au urcat la 39,6% din piață.
În perioada iulie – septembrie au fost înmatriculate în Europa 309.239 autoturisme 100% electric, 239.733 hibride cu încărcare la priză și 588.429 hibride fără încărcare la priză.
În primele nouă luni din 2021, numărul de mașini electrice nou înmatriculate a fost de 801.025 unități, cel de la priză de 777.694 unități, iar cel fără priză de 1.871.017 unități.