Adesea, în viață, așteptăm până la o schimbare de circumstanțe pentru a lua o decizie importantă. Planificarea ieșirii este un exemplu de ceva ce atât de mulți antreprenori amână. În afaceri, ne concentrăm cu fermitate pe deciziile de aici și de acum: marketing, resurse umane, inventar, flux de numerar etc. Nu pare că există timpul sau impulsul necesar pentru a crea o strategie de ieșire, mai ales dacă nu plănuiești să vinzi curând.
Dar, nu vă puteți mulțumi cu ieșirea din afacerea dumneavoastră. 72% dintre proprietarii de afaceri mici nu au nicio strategie de ieșire. Realitatea este că poate dura ani de zile pentru a executa o ieșire de succes, așa că finalul jocului trebuie să fie în mintea dvs. de la început.
Cu cât vă stabiliți mai devreme strategia de ieșire, cu atât mai clară devine viziunea dumneavoastră și a companiei dumneavoastră. Dacă nu credeți că pregătirea este o prioritate pentru afacerea dvs. în acest moment, aceste motive vă vor deschide ochii asupra beneficiilor creării din timp a planului de exit pentru prezentul și viitorul afacerii dvs.
Dacă doriți să căutați întreprinderi de vânzare sau să publicați un anunț pentru vânzarea afacerii dvs.
Va schimba modul în care veți ghida viitorul companiei dvs.
Conturarea strategiei de ieșire, mai presus de orice, vă oferă un plan pentru viitor. Vă oferă un obiectiv pe care să îl urmăriți, acționează ca o măsură a succesului dvs. și vă cristalizează viziunea pentru viața de dincolo de afacere.
De asemenea, vă ajută să vă vizualizați compania cu următoarea persoană la cârmă. Indiferent dacă intenționați să transmiteți afacerea copiilor dumneavoastră, să o vindeți unui cumpărător pe care echipa dumneavoastră de fuziuni și achiziții l-a identificat sau să vă lichidați activele și să închideți porțile, strategia dumneavoastră de ieșire va ghida direcția companiei dumneavoastră.
Veți ști cum să gestionați ofertele nesolicitate
Un plan de ieșire vă va ajuta să răspundeți la ofertele nesolicitate. 45% din toate vânzările sunt oportuniste pentru cumpărători? Poate fi un mare risc să acceptați o ofertă în acest mod. Dar având o strategie de ieșire în vigoare înseamnă că puteți recunoaște dacă acest tip de ofertă se potrivește nevoilor dvs. financiare.
Veți înțelege valoarea companiei dvs.
Poate părea o întrebare evidentă, dar știi cât valorează afacerea ta? Și este suficient pentru a vă asigura viitorul?
Determinarea acestui lucru este mai complicată decât v-ați aștepta. Va trebui să creați o evidență detaliată a datelor financiare refăcute pe o perioadă de trei până la cinci ani, să vă identificați activele necorporale și să evaluați starea pieței. De asemenea, va trebui să abordați cumpărătorii optimiști, cei care vor plăti o primă pentru compania dvs. pe baza unei potriviri strategice cu a lor.
O evaluare amănunțită vă va informa cu privire la valoarea companiei dvs., dar numai combinând acest lucru cu ambițiile stabilite în strategia dvs. de ieșire veți înțelege dacă sunteți pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele financiare sau dacă sunt necesare schimbări pentru a vă realiza așteptările/nevoile.
Veți ști când intenționați să vindeți
De asemenea, strategia de ieșire vă va ajuta să determinați un punct final pentru afacerea dumneavoastră. Acesta ar putea fi peste un an, cinci ani sau zece ani, dar, indiferent de asta, vă oferă un calendar în care să lucrați, permițându-vă să vă concentrați pe pregătirea afacerii pentru a fi pregătită pentru cumpărător.
În plus, dacă circumstanțele se schimbă între timp, vă puteți actualiza planul de ieșire și puteți lua decizii strategice de afaceri care, în cele din urmă, vor spori valoarea companiei dumneavoastră.
Afacerea dvs. va deveni mai atrăgătoare pentru cumpărători
Având o strategie de ieșire, de fapt, afacerea dvs. devine mai atractivă pentru cumpărători. Le arată acestora că aveți o viziune clară pentru viitorul dumneavoastră și al companiei dumneavoastră – că ați planificat cu mult timp înainte acest lucru și că v-ați dezvoltat afacerea cu un obiectiv definitiv.
Așadar, nu este vorba de asigurarea viitorului dvs. financiar, ci de adăugarea atractivității dvs. pentru potențialii cumpărători. De asemenea, arată că sunteți un vânzător angajat. Mult prea des, vânzătorii care nu au cu adevărat un plan, se retrag din tranzacții în ultimul moment, irosind cea mai prețioasă resursă a unui cumpărător: timpul!
Vă va ajuta să vă pregătiți mental pentru a ieși din afacere
Mulți proprietari de afaceri nu-și vor aminti o perioadă înainte ca cerințele companiei lor să preia controlul. Poate fi o adevărată provocare să gestionezi emoțiile legate de ieșirea dintr-o afacere pe care ai îndrumat-o și ai hrănit-o până unde este astăzi.
Lucrând din timp la o strategie de ieșire, puteți identifica obiectivele pe care doriți să le satisfaceți în cadrul companiei dvs. și puteți determina în mod logic condițiile de ieșire. Acest lucru poate acționa ca un colac de salvare al logicii atunci când vă confruntați cu un val de emoții. Este posibil ca afacerea dvs. să fie pregătită pentru ieșirea dvs. de pe piață, dar dvs. sunteți?
Veți putea să profitați de o piață activă
Sincronizarea joacă un rol important în maximizarea vânzării afacerii tale. În prezent, ne bucurăm de o piață puternică a vânzătorilor și majoritatea analiștilor se așteaptă ca această creștere să continue și în 2019. Având o strategie de ieșire în vigoare înseamnă că puteți profita de astfel de momente, când piața este puternică și activă. În caz contrar, ați putea pierde timp prețios pentru a vă aranja afacerile, ceea ce înseamnă că pierdeți un moment optim pentru a vinde la valoarea maximă.
Veți fi pregătiți pentru actele de ieșire din țară
Procesul de ieșire dintr-o companie vine cu o listă de hârtii, de la memorandumuri de ofertă și acorduri de confidențialitate la scrisori de intenție și, în cele din urmă, due diligence. Lucrând cu profesioniști pentru a vă crea strategia de ieșire înseamnă că sunteți mai bine pregătit pentru această inevitabilitate, economisind o mulțime de timp, bani și frustrări atunci când vine momentul plecării.
Veți fi pregătit pentru negocieri
Atunci când vă vindeți compania, cumpărătorii vor căuta să obțină cel mai mare randament al investiției lor – vine cu teritoriul. Având o idee clară a obiectivelor stabilite în strategia dvs. de ieșire (precum și cunoscând valoarea de întreprindere a companiei dvs.), veți veni la masa negocierilor mai pregătit și mai sigur de ceea ce sperați să obțineți. Acest lucru ajută la menținerea echilibrului de putere, asigurându-se că acesta nu se înclină în defavoarea dvs.
Vă oferă control pentru viața de după afaceri
Adevărul este că, la fel ca orice alt proprietar de afaceri, veți ieși din afacere într-o zi, într-un fel sau altul. Cei care așteaptă până când trebuie să se retragă, în loc să planifice acest proces, riscă să lase bani pe masă și să pună în pericol moștenirea financiară pe care au muncit atât de mult pentru a o asigura. Planificând din timp și creându-vă strategia de ieșire, preluați controlul asupra viitorului dumneavoastră și al afacerii dumneavoastră. Pregătește terenul pentru a pleca în condițiile dumneavoastră, la momentul potrivit, pentru o valoare maximă.
Niciodată nu este prea devreme pentru a vă planifica strategia de ieșire
O strategie de ieșire pune în mișcare roțile pentru călătoria dincolo de afacerea dvs. Planificarea din timp vă oferă o mai bună înțelegere a companiei dumneavoastră, un plan pentru viitor și un mijloc de a adăuga valoare între momentul actual și ziua în care decideți să plecați.