Dacă aveți abilități creative în domeniul fotografiei, s-ar putea să doriți să vă deschideți propria afacere. Nu sunteți singurul care dorește să își transforme nișa creativă într-o afacere aducătoare de bani. Fotografia este o profesie și un hobby popular în acest moment – și asta este problema. Pe măsură ce aparatura foto a devenit mai accesibilă și mai prietenoasă pentru consumatori, iar aproape fiecare smartphone dispune acum de o cameră foto excelentă, toată lumea este fotograf.
Pentru a vă ajuta să vă găsiți un punct de sprijin în domeniul fotografiei, am rugat trei fotografi profesioniști care și-au început propria afacere să ne împărtășească sfaturile lor pentru succes.
Scrieți un plan de afaceri în domeniul fotografiei
Pentru început, aveți nevoie de un plan de afaceri. Orice antreprenor serios vă va spune că trebuie să vă organizați gândurile pe hârtie. Acest document detaliat servește drept foaie de parcurs, descriind ce este afacerea ta și cum va fi profitabilă. Acesta defalcă lucruri precum fluxul de numerar, cheltuielile, proprietatea și concurența.
Evaluați costurile de pornire a afacerii dvs. de fotografie
Ca parte a procesului de planificare a afacerii, va trebui să vă evaluați costurile de pornire. Care sunt elementele esențiale de care veți avea nevoie înainte de a vă putea lansa cu adevărat afacerea?
Plănuiți să începeți cu un spațiu dedicat pentru studio sau să lucrați de acasă? Dacă aveți nevoie de un spațiu de birouri, va trebui să investigați proprietățile comerciale de închiriat și să calculați acest cost lunar, împreună cu costul utilităților, în planul dvs. financiar.
Asigurați-vă fonduri de pornire
Dacă aveți suficienți bani în contul bancar pentru a vă începe afacerea, este posibil să nu aveți nevoie să vă împrumutați, dar mulți antreprenori au nevoie de asistență. Mulți oameni care încep o afacere pentru prima dată ajung să ceară ajutorul familiei sau prietenilor sau să își păstreze locul de muncă de zi cu zi până când afacerea lor se autosusține.
Fie că cereți asistență financiară de la prieteni și familie, fie că solicitați un împrumut bancar, veți avea nevoie de un plan de afaceri care să stabilească modul în care veți cheltui fondurile și când sau cum veți rambursa împrumutătorii.
Calculați-vă finanțele personale
Dacă sunteți la început de drum, realizați că afacerea dvs. probabil nu va fi profitabilă peste noapte. S-ar putea să trebuiască să aveți un alt loc de muncă pentru a ajunge la sfârșit de lună până când afacerea dvs. va genera suficienți bani.
Obțineți experiență profesională
Va trebui să le arătați potențialilor clienți ce puteți face, iar lucrul alături de un fotograf profesionist este o modalitate excelentă de a obține experiență și de a începe să vă construiți un portofoliu. Farren a lucrat ca asistent al unui fotograf în timp ce își începea propria afacere.
La fel de important este să folosiți această experiență pentru a alcătui un portofoliu de fotografie care să vă demonstreze abilitățile. Luați în considerare publicul dumneavoastră și construiți portofoliul în funcție de ceea ce acesta dorește să vadă. Păstrați-l actualizat, astfel încât noii potențiali clienți să poată vedea lucrări actuale și relevante.
Cumpărați echipament pentru aparatul foto
Când vine vorba de echipamentul de cameră, veți avea nevoie de două aparate foto, două obiective de înaltă calitate, două blițuri și Photoshop și Lightroom pentru a edita imaginile. De ce două aparate foto? Aveți nevoie de echipament de rezervă. Chiar și echipamentul nou se strică.
Vino cu un plan de prețuri
Cât veți cere pentru serviciile dumneavoastră? Este o întrebare dificilă pentru fiecare fotograf, mai ales când ești la început de drum. Calculează cât valorează o oră din timpul tău. Să spunem că timpul tău valorează 500 de lei/oră.
Investește într-un site web ucigător
După ce ai găsit un nume pentru afacerea ta de fotografie, vei avea nevoie de un site web. Există șabloane de site-uri web gratuite, dar site-ul dvs. este ca și vitrina dvs. Vrei ca acesta să fie impresionant, așa că gândește-te dacă este mai bine să ai un site web creat în mod profesionist.
Site-ul dvs. ar trebui, desigur, să vă prezinte munca. Asta vor dori să vadă clienții dumneavoastră. Păstrați-vă site-ul organizat, împărțind galeriile pe categorii. Includeți o fotografie a dvs. și o pagină care să vă descrie trecutul și experiența.
Fii o persoană sociabilă
Ca fotograf, nu ai nevoie doar de abilități nebănuite de compoziție, ci și de abilități de oameni. Vrei să te asiguri că clientul are o experiență minunată. Nu numai că clientul tău va avea încredere în tine, ceea ce duce la fotografii grozave, dar o experiență bună înseamnă, de asemenea, că clientul tău te va recomanda altora.
Dacă este cazul, întâlniți-vă cu clienții înainte de ședința foto. Fotografii de nuntă organizează sesiuni foto de logodnă ca o modalitate de a-și cunoaște clienții înainte de ziua cea mare. Dacă nu oferiți fotografii de nuntă, asigurați-vă că stați de vorbă cu clientul înainte de a începe să faceți poze.
Aveți o regulă privind prietenii și familia
Prietenii și familia dvs. vor fi probabil unii dintre primii dvs. clienți, ceea ce este minunat. Veți fi extrem de recunoscător pentru această oportunitate și probabil vă veți simți înclinat să le oferiți o reducere. Nu este nimic în neregulă cu asta, dar nu uitați că încercați să vă câștigați existența. Ar trebui să veniți cu un plan standard pentru prieteni și familie și să vă țineți de el.
Folosiți social media pentru a vă promova
Social media este un instrument de promovare excelent, dar cel mai bine este să începi cu unul sau două site-uri și să le folosești în mod constant. Facebook ar putea fi o opțiune bună, dar poate doriți să vă orientați spre unul dintre canalele de social media mai vizuale, cum ar fi Instagram. Una dintre cele mai importante piese pentru a menține activ și actualizat orice canal pe care alegeți să îl folosiți, indiferent de canal.
Faceți un plan de economii și acordați atenție fluxului de numerar
Este nevoie de timp pentru a obține profituri din afacerea dvs. și este nevoie de și mai mult timp pentru a pune câțiva dolari în contul de economii. Dar economisirea banilor ar trebui să fie o prioritate pe măsură ce îți dezvolți afacerea. Indiferent de tipul de fotografie pe care îl faceți, mai devreme sau mai târziu veți da peste o lună lentă. Economisiți bani atunci când sunteți ocupat, astfel încât lunile slabe să fie mai ușor de gestionat. Este vorba despre a acorda atenție fluxului de numerar, sau când intră și ies banii din afacerea dvs.
În acest sens, clarificați-vă condițiile de plată. Mulți fotografi vor cere un avans și soldul înainte de a elibera fotografiile către client. Oricare ar fi termenii de plată, asigurați-vă că clienții dvs. știu care sunt aceștia.
Reinvestiți în afacere
Odată ce aveți cel puțin trei luni de venituri în valoare de cel puțin trei luni, atunci puteți începe să vă gândiți la reinvestirea acestora. De la obiective noi la un software de editare mai bun, noile elemente de tehnologie vă pot îmbunătăți produsul. Pentru a lua decizii înțelepte, faceți o listă cu elementele pe care le doriți. Stabiliți prioritățile listei și faceți cumpărături pentru a găsi prețuri bune înainte de a vă cheltui banii câștigați cu greu.
Angajați ajutor
La început, veți purta toate pălăriile. Vei aranja ședințele foto, vei face fotografii, vei edita fotografiile și vei plasa comenzile pentru printuri. Când sunteți la început ca fotograf, nu vă puteți permite să faceți mai multe lucruri în același timp. Cu toate acestea, odată ce afacerea dvs. este stabilită, nu este o idee rea să delegați responsabilități, chiar dacă este la nevoie.
La fel ca în cazul oricărei afaceri noi, veți avea suișuri și coborâșuri, dar dacă vă dedicați meseriei și lucrați pentru a oferi fiecărui client o experiență excelentă, veți câștiga o reputație solidă de fotograf de referință.