Strategii pe care directorii executivi de start-up-uri le pot adopta pentru a rămâne agili și receptivi într-un peisaj de afaceri în schimbare rapidă. În cea mai mare parte a ultimului deceniu, ne-am bucurat de o perioadă de pace alimentată de creștere economică și prosperitate. Dar apariția pandemiei a făcut ca afacerile obișnuite să treacă rapid la modul de război.
Acestea sunt strategii pentru a trece cu bine prin recesiunea actuală.
Aveți încredere în angajații dvs. (și în consiliul de administrație) cu veștile proaste
Poate părea contraintuitiv, dar niciodată nu există o nevoie mai mare de transparență decât atunci când se adună nori de război. Acesta este exact momentul în care liderii ar trebui să fie sinceri cu angajații, consultanții și consiliul de administrație și să îi facă adevărați parteneri. Într-o recesiune, acești oameni caută în mod activ strategii și au nevoie ca dumneavoastră să aveți încredere în ei cu ele. Nu îndulciți. Spuneți-le care este planul de luptă și cum contribuie rolurile lor la câștigarea războiului.
Economisiți numerar, fiți creativi cu stocurile
Numerarul este rege în timpul unei recesiuni, mai ales atunci când viitorul este incert. Există mai multe pârghii pe care le puteți acționa pentru a economisi numerar, iar printre acestea, pe primul loc ar trebui să se afle compensațiile.
Trebuie să fiți proactivi în salvarea locurilor de muncă în timpul unei recesiuni, iar utilizarea acțiunilor în locul compensațiilor în numerar vă poate ajuta să faceți acest lucru. Dar este important să înțelegeți motivațiile diferite ale oamenilor – pentru unii, banii în numerar sunt esențiali, în timp ce alții vor prefera să fie recompensați cu acțiuni. Dacă vă puteți segmenta angajații în funcție de ceea ce are nevoie și dorește fiecare persoană – bani sau acțiuni – puteți crea o situație avantajoasă pentru toată lumea, îmbunătățind în același timp poziția dvs. de numerar, încurajând loialitatea pe termen lung și protejând locurile de muncă ale persoanelor de care aveți nevoie pentru a vă ajuta să treceți prin recesiune.
Dar angajații nu sunt singurii dvs. alegători preocupați de remunerare. Pe timp de război, o mare varietate de vânzători vor fi adesea dispuși să accepte acțiuni în loc de numerar – de exemplu, proprietari, consultanți, furnizori de piese, companii de asigurări, deținători de credite ipotecare și diverși furnizori de servicii.
Faceți reduceri mici la început pentru a evita reduceri mai mari mai târziu
Deși micile elemente bugetare pot părea lipsite de importanță în sine, ele se adună semnificativ – gândiți-vă la licențe software neutilizate, onorarii lunare, spații de birouri străine, echipamente inactive și prânzuri gratuite. Puteți începe să faceți reduceri într-unul din două moduri: acum sau mai târziu.
Unii directori generali se tem de percepția pe care acest lucru o poate crea în rândul angajaților cu privire la starea companiei. Cu toate acestea, dacă sunteți transparent cu angajații, aceștia vor aprecia de fapt micile reduceri și scopul lor final: salvarea locurilor de muncă.
Fiți creativi în căutarea de noi finanțări
În timp ce fondurile de capital de risc tradiționale conduc stâlpul finanțării pentru companiile aflate la început de drum, există căi netradiționale care sunt mai rapide și poate mai avantajoase în perioadele dificile.
Nu vă opriți din angajări! Recesiunile sunt un moment excelent pentru a găsi talente de top
Nu este un secret că talentele abundă în timpul recesiunilor. Cu toate acestea, în 2001 și din nou în 2008, multe afaceri au pierdut din avânt pentru că au încetat să mai facă angajări. Practic, și-au pierdut ritmul de angajare. Și odată pierdut, este greu să recapeți acea mișcare.
Profitați de această oportunitate pentru a prospera, nu doar pentru a supraviețui
Recesiunile pot fi eliberatoare. “Ai ocazia să acționezi rapid și să vezi rezultatele imediat. Este un stres ridicat, dar și un impact ridicat. Funcționezi cu un imperativ puternic în aceste perioade. Pentru că alternativa este că firma ta poate muri”.
Concentrați-vă pe a face activele mai productive și mai de succes. Investiți în forța dumneavoastră de vânzări și în restul lanțului de venituri. Și păstrați-vă întotdeauna obiectivul de a ieși mai puternici de partea cealaltă.
Unele strategii de război pot să te ajute să prosperi mai mult în această perioadă grea din acest an.