Pandemia a schimbat peisajul comerțului cu amănuntul într-un mod deosebit. Pandemia a schimbat modul în care românii își fac cumpărăturile, iar multe dintre aceste schimbări vor rămâne probabil și în 2022. Tehnologia de automatizare și tendințele social media vor continua să joace un rol în modul în care evoluează industria de retail.
Pe măsură ce începem un nou an, comercianții cu amănuntul – și antreprenorii care doresc să deschidă magazine de vânzare cu amănuntul – se întreabă cum își pot poziționa cel mai bine micile afaceri pentru un an prosper.
Tehnologia va continua să schimbe industria de retail
Închiderea pe scară largă a spațiilor publice din întreaga țară – inclusiv a locațiilor de vânzare cu amănuntul – i-a lăsat pe proprietarii de unități de vânzare cu amănuntul neesențiale să se întrebe cum ar putea menține luminile aprinse. Deși mulți au reușit să obțină finanțare guvernamentală, să se adapteze la noile orientări de siguranță și să își ducă magazinele online, mulți alții s-au închis. Ca urmare, modul în care oamenii fac cumpărături s-ar putea să nu mai fie niciodată la fel.
Cumpărăturile online sunt mai importante ca niciodată
Achiziționarea de bunuri și servicii online nu este ceva nou, dar pandemia a accelerat ritmul în care proprietarii de afaceri au deschis magazine de comerț electronic și consumatorii au făcut cumpărături online.
Deși s-a înregistrat o creștere în multe sectoare, cercetătorii au avertizat că cheltuielile per cumpărător “au scăzut semnificativ”, deoarece cumpărătorii “se concentrează mai mult pe produsele esențiale”. Studiul sugerează că firmele care pot funcționa online, indiferent de sector, vor putea prospera în 2022.
Deoarece cumpărăturile online vor continua să fie un factor determinant, companiile de toate dimensiunile ar putea fi obligate să își reconsidere modul în care își organizează locațiile. În anii precedenți, ideea pentru majoritatea afacerilor de succes era să înceapă cu o singură locație înainte de a se ramifica în zonele înconjurătoare.
Consumatorii se simt din ce în ce mai confortabil la cumpărături online, ceea ce înseamnă că retailerii vor trebui să aibă o prezență în comerțul electronic pentru a avea succes în 2021.
Cumpărăturile în persoană sunt încă în așteptare
Având în vedere natura extrem de contagioasă a virusului corona, experții în sănătate publică din întreaga lume au descurajat cumpărăturile în persoană în 2020. Pe măsură ce vaccinul se va răspândi, oamenii vor începe să se întoarcă în spațiile publice de vânzare cu amănuntul. Până atunci, cumpărăturile în persoană vor rămâne în mare parte în așteptare, deoarece consumatorii preferă să cumpere articole online și să le ridice de la magazin, de multe ori la marginea trotuarului.
Serviciile de cumpărături personale vor crește
O modalitate prin care spațiile de vânzare cu amănuntul au făcut față scăderii traficului a fost practica cumpărăturilor personale, în care angajații magazinului fac cumpărături pentru client. Fie că acest lucru înseamnă trimiterea către magazin a unei liste cu articolele de care clientul are nevoie sau efectuarea de cumpărături împreună cu angajatul folosind tehnologia video mobilă de bază, această metodă de cumpărături a fost adoptată de multe branduri de renume.
Comercianții cu amănuntul ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a oferi servicii de cumpărături personale consumatorilor care nu sunt încă pregătiți să facă cumpărături în persoană sau care apreciază confortul de a face cumpărături de la distanță.
Automatizarea în stabilirea prețurilor va continua să crească
Prețul unui articol este de obicei determinat de o serie de factori, dar în ultimii ani, tot mai multe companii s-au bazat pe tehnologia automatizată pentru a se asigura că prețurile lor sunt stabilite corect.
Având în vedere lipsa continuă de lucrători în anumite domenii, investițiile în automatizare vor continua să crească. Printre exemplele pentru întreprinderile mici se numără automatizarea prețurilor online pentru a echilibra rentabilitatea și creșterea veniturilor, precum și sistemele de gestionare a stocurilor pentru a se asigura că există cantitatea perfectă de stocuri.
Tot mai multe tehnologii de vânzare cu amănuntul sunt automatizate, iar acestea vor fi oferite în cloud, făcându-le accesibile pentru mai multe afaceri.
Marketingul și implicarea clienților vor suferi schimbări
Modul în care clienții se implică în relația cu micile magazine de vânzare cu amănuntul începuse deja să se schimbe către un model online, adaptat la dispozitivele mobile, iar pandemia a accelerat acest proces.
Social media va continua să prezinte clienților brandurile
Social media este un motor important al parcursului clienților și al vânzărilor online pentru multe companii.
Consumatorii se așteaptă să poată interacționa cu marca dvs. de pe dispozitivele lor mobile și vor continua să caute pe rețelele de socializare pentru recomandări de mărci și produse.