Nu există nicio îndoială – oportunitatea de a vinde online a ajutat mai multe afaceri să câștige mai mult și să se dezvolte cu succes. La fel ca orice altă strategie de afaceri, există multe puncte pozitive, iar beneficiile comerțului electronic pot ajuta la excelență. Nu am putea fi mai de acord și am compilat câteva informații pentru a explica punctele pozitive și pentru a vă ajuta în luarea deciziilor de afaceri.
Comerțul electronic poate fi definit ca fiind cumpărarea și vânzarea de bunuri în mod electronic online. Este popular datorită numeroaselor beneficii ale comerțului electronic – marketing pe internet, transfer electronic de fonduri, comerț mobil – acesta este împărțit în două părți.
Comerțul cu amănuntul online, care se adresează direct consumatorilor prin intermediul aplicațiilor mobile, al site-urilor web și chiar al asistenților vocali, chat-urilor, roboților de chat etc.
Proces de cumpărare mai rapid
Clienții pot petrece mai puțin timp la cumpărături pentru ceea ce își doresc. Aceștia pot naviga cu ușurință printre mai multe articole deodată și pot cumpăra ceea ce le place. Atunci când sunt online, clienții pot găsi articole care sunt disponibile în magazinele fizice aflate la mare distanță de ei sau care nu se găsesc în localitatea lor.
Acesta este momentul în care comerțul electronic vine în ajutorul multor cumpărători. Aceștia intră online, caută un produs, primesc un răspuns rapid și îl pot cumpăra la fel de repede.
Printre avantajele comerțului electronic se numără și faptul că îl ajută să aleagă dintr-o gamă largă de produse și să obțină și livrarea comenzii. Căutarea unui articol, vizualizarea descrierii, adăugarea în coș – toți pașii se fac în cel mai scurt timp. La final, cumpărătorul este mulțumit pentru că are articolul și nu a trebuit să călătorească mult.
Crearea unui magazin și a unei liste de produse
O listă de produse este ceea ce vede clientul atunci când caută un produs. Acesta este un avantaj în comerțul online destinat vânzătorului. Acest plus al afacerii online constă în faptul că puteți personaliza lista de produse după ce le creați.
Vânzătorii pot adăuga mai multe imagini, o descriere, o categorie de produse, prețul, taxa de expediere și data de livrare. Așadar, într-un singur pas îi puteți spune clientului multe lucruri despre articol. Crearea listei arată cumpărătorilor ce aveți.
Personalizarea listărilor le face atractive și atrăgătoare. Aici vânzătorul are control deplin asupra personalizării, poate menționa ofertele disponibile, reducerile etc. Alte avantaje ale listării produselor în e-business sunt faptul că încărcarea este gratuită și rapidă.
Reducerea costurilor
Unul dintre cele mai mari avantaje ale comerțului electronic pentru afaceri care îi face pe vânzători să rămână interesați de vânzarea online este reducerea costurilor. Mulți vânzători trebuie să plătească foarte mult pentru a-și întreține magazinul fizic. Este posibil ca aceștia să fie nevoiți să plătească costuri inițiale suplimentare, cum ar fi chiria, reparațiile, designul magazinului, inventarul etc.
Cu un magazin de comerț electronic, un vânzător poate reduce cât de mult este cheltuit pentru întreținerea magazinului. Un magazin de comerț electronic este accesibil și necesită mai puține investiții în comparație cu un magazin fizic.
Publicitate și marketing la prețuri accesibile
Vânzătorii nu trebuie să cheltuiască foarte mulți bani pentru a-și promova articolele. Lumea comerțului electronic are mai multe modalități accesibile și rapide de a face marketing online. Piețele de comerț electronic sunt canale vizuale – iar vânzătorii își pot pune cu adevărat în valoare produsul.
Flexibilitate pentru clienți
Un avantaj important al comerțului electronic pentru afaceri este faptul că vânzătorii pot oferi flexibilitate clienților. Este probabil ca aceștia să revină pentru achiziții repetate online datorită comodităților pe care le obțin. Aceste comodități includ transportul gratuit (de obicei la o valoare minimă a coșului), livrarea comenzii expres, oferte și reduceri, avantaje de abonament.
Vânzătorii pot profita de această flexibilitate a clienților pentru a-și spori veniturile. Ei pot vinde pe o piață online cu încredere, știind că există o mulțime de cumpărători.
Compararea produselor și a prețurilor
În comerțul electronic, vânzătorii pot compara produsele cu ajutorul unor instrumente sau pe cont propriu. Acest lucru le oferă o idee bună despre alternativele de produse disponibile, despre tarifele standard, în cazul în care o nevoie de produs este nesatisfăcută.
Ajută la economisirea timpului atunci când se face această comparație, deoarece toate detaliile sunt disponibile pe site-ul de cumpărături. Într-un magazin fizic, este posibil ca vânzătorii să nu poată avea acces la atât de multe detalii -nu au decât cunoștințe mai bune despre propriul stoc.
Fără limitări de rază de acțiune
Este posibil ca un vânzător cu un magazin fizic să poată ajunge doar la un anumit număr de cumpărători. Aceștia pot livra la domiciliul clienților, dar pot exista limitări de distanță. Mai multe piețe de comerț electronic au propriul sistem logistic și de livrare. Vânzătorii care au nevoie să își extindă raza de acțiune pentru a găsi noi clienți pot beneficia de acest lucru. Acest lucru este valabil atât pentru vânzătorii exclusiv online, cât și pentru cei care au un magazin fizic.
Vânzătorii exclusiv online pot economisi costurile de logistică și pot fi siguri de clienți. Vânzătorii cu un magazin fizic încep să își vândă bunurile către cumpărătorii locali.
Răspuns mai rapid la cererile cumpărătorilor/pieței
Fiecare interacțiune este mai rapidă atunci când începeți să vindeți online. Piețele de comerț electronic vă oferă o logistică sau un sistem de livrare simplificat. Ceea ce înseamnă că comanda cumpărătorilor este livrată eficient. Gestionarea retururilor de produse este un alt punct în plus care poate fi gestionat rapid – fie rambursați plățile, fie oferiți un înlocuitor.
Să presupunem că există o cerere pentru asistenți personali activați vocal, un vânzător poate răspunde imediat la această cerere prin stocarea acestor articole. El este sigur că acest produs se va vinde și a văzut că același lucru se întâmplă și cu alți vânzători.
De asemenea, comercianții pot crea rapid oferte, promoții. Acest lucru atrage clienții și crește șansele de a crea mai multe vânzări. Vânzătorii de comerț electronic pot planifica și aplica cupoane atunci când doresc – chiar pot personaliza astfel de oferte pentru propriul magazin.
Mai multe moduri de plată
Cumpărătorilor le place personalizarea – același lucru este valabil și pentru plata comenzilor lor. Piețele de comerț electronic permit mai multe moduri de plată, numerar la livrare, card la livrare, de pe cardul de credit sau de debit și facilitatea de credit plăti mai târziu.
Uneori, un cumpărător ajunge la pagina de checkout, dar nu finalizează achiziția. Aici, puteți notifica clienții prin mesaje telefonice, e-mail pentru a termina cumpărarea.
Clienții pot folosi doar un singur tip de mod de plată pentru fiecare comandă. Această alegere este influențată de valoarea comenzii, de ușurința de plată sau de disponibilitatea numerarului sau a cardului. În unele cazuri, modurile de plată pot fi îmbinate cu o sumă dedicată portofelului.
Ce înseamnă acest lucru pentru vânzători este că nu mai trebuie să piardă o potențială oportunitate de vânzare din cauza lipsei modurilor de plată disponibile.
Exporturile de comerț electronic îi ajută pe vânzători să vândă direct clienților internaționali pe piețele globale, permițându-le să depășească granițele naționale și să se extindă în străinătate. Cu ajutorul comerțului electronic, vânzătorii nu trebuie să investească într-o configurație fizică pentru a ajunge la clienți.
În schimb, ei pot folosi listarea atractivă a produselor și pot achiziționa cu ușurință noi clienți la nivel pe țară. Pentru antreprenorii aspiranți și pentru întreprinderile în creștere, exporturile de comerț electronic pot fi un model foarte profitabil de adaptat pentru expansiunea sa și creșterea veniturilor.