Astăzi, majoritatea întreprinderilor se concentrează încă pe profit și pe o creștere rapidă. Dar clienții și alte părți interesate cer de ceva vreme o combinație de scop și profit de la companii. Deși mulți cred că acestea nu pot merge mână în mână, de fapt, este mult mai greu să îndeplinești un scop în absența banilor.
Întreprinderile de succes au demonstrat deja că adăugarea unui scop social și de mediu la modelul dvs. de afaceri este fezabilă și va duce în cele din urmă la succes. Prin acest articol, dorim să arătăm de ce contează un scop corporativ și cum îl puteți integra în operațiunile de afaceri fără a sacrifica profiturile.
Economia este cheia unei lumi mai durabile și neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon
Companiile au un impact uriaș – nu doar asupra economiei noastre, ci și asupra mediului înconjurător. Cercetările au arătat că doar 100 de companii sunt responsabile pentru 71% din emisiile mondiale. Prin urmare, întreprinderile sunt esențiale pentru a contribui la crearea unei lumi mai durabile.
Vestea bună este că multe companii nu mai consideră deja că scopul de mediu este un “ceva de dorit”, ci, de fapt, l-au încorporat în modelele lor de afaceri de bază.
21% din toate startup-urile românești pot fi deja clasificate ca fiind “verzi”, deoarece produsele și serviciile lor contribuie direct la cauze de mediu și la acțiuni de combatere a schimbărilor climatice. Startup-urile ecologice sunt la fel de orientate spre creștere și profit ca și alte întreprinderi, dar creează, de asemenea, valoare adăugată socială și de mediu.
De ce ar trebui să urmați aceste exemple, în calitate de companie? Permiteți-ne să vă prezentăm câteva beneficii mai specifice ale integrării scopului în modelul dvs. de afaceri.
1. Dezvoltarea unui brand mai puternic și obținerea unui avantaj competitiv
În prezent, multe întreprinderi oferă produse și servicii similare. Integrarea scopului de mediu și a impactului social în afacerea dvs. este o modalitate excelentă de a ieși în evidență și de a crea un punct de vânzare unic pentru a atrage clienții.
2. Creșteți angajamentul și productivitatea angajaților
Mai mult ca oricând, angajații de astăzi cer experiențe mai semnificative la locul de muncă – și sunt dispuși să plece dacă această nevoie nu este satisfăcută. Atunci când angajații consideră că munca lor este satisfăcătoare și simt că lucrează pentru un scop, angajamentul și productivitatea lor cresc semnificativ, ceea ce reprezintă un beneficiu pentru afacere în același timp.
3. Atragerea și păstrarea investitorilor
Scopul a devenit un factor important pentru veniturile și valoarea investițiilor. Se așteaptă ca ponderea investițiilor durabile să reprezinte peste 50% din totalul activelor fondurilor mutuale europene până în 2025 – punând criteriile financiare și nefinanciare pe picior de egalitate.
4. Stimularea performanței și reducerea costurilor
Unele dintre cele mai de succes întreprinderi la nivel global nu sunt întotdeauna cele care se concentrează doar pe profit. Cercetările au arătat că întreprinderile care integrează scopul în operațiunile lor sunt capabile să realizeze eficiențe de-a lungul lanțului de aprovizionare, să reducă costurile în timp și să obțină profit mai mare.
Cum să obțineți o creștere semnificativă
Acum s-ar putea să vă întrebați cum să combinați scopul și profitul. Multe dintre întreprinderile care au integrat cu succes scopul în operațiunile lor au folosit strategii diferite. Iată câteva dintre cele importante de care trebuie să țineți cont:
1. Găsiți un scop care este relevant pentru afacerea dvs. și pentru părțile interesate
Scopul dumneavoastră trebuie să reflecte cine sunteți ca brand, dar trebuie să se alinieze și cu valorile și nevoile părților interesate. Înțelegeți cum funcționează aceștia și prezentați modul în care afacerea dvs. are impact asupra a ceea ce contează pentru ei.
2. Vorbește și acționează
Promovați-vă scopul atât prin cuvinte, cât și prin acțiuni și fiți transparenți în legătură cu acesta. Adăugând în mod autentic un scop afacerii dvs., veți câștiga încrederea părților interesate și veți putea continua să creșteți creșterea și veniturile.
3. Arătați impactul real și spuneți povești
Identificați noi parametri pentru a urmări și a arăta cum vă atingeți obiectivele și cum aveți un impact. Mergeți dincolo de rapoartele oficiale și folosiți puterea povestirii pentru a împărtăși informații și realizări.
4. Mergeți mai departe și faceți primul pas
Pentru multe organizații, integrarea scopului în activitatea lor de bază pare a fi o abordare “totul sau nimic”. Dar noi încurajăm companiile să nu aștepte să transforme în întregime cine sunt ca și companie, ci să urmeze o abordare pas cu pas.
Combinați scopul și amploarea pentru a genera impact
Profitul și creșterea sunt două dintre cele mai importante obiective pentru întreprinderi. Dar, în ciuda credinței comune că scopul stă în calea profitului, exemplele arată că, pe măsură ce companiile încep să integreze scopul în operațiunile lor, este probabil ca profiturile să le urmeze și să se extindă în timp.
Prin adăugarea unui scop în afacerea dvs., puteți deveni unul dintre primii care se mișcă în industria dvs., puteți crea un impact pozitiv și puteți conduce influența. Cu cât este mai mare compania, cu atât mai mare poate fi impactul.