Uniunea Europeană își va menține tarifele pentru biomotorina americană pentru încă cinci ani, după ce a ajuns la concluzia că eliminarea acestora ar duce probabil la o creștere a importurilor la prețuri scăzute în mod artificial.
Tarifele, care datează din 2009, vor fi prelungite până în 2026, a anunțat jurnalul oficial al UE.
Comisia Europeană, care a analizat cazul, a concluzionat că producătorii americani ar putea crește la capacitate maximă și, de asemenea, să redirecționeze vânzările de la unele dintre exporturile lor de pe piețe mai puțin profitabile către Uniunea Europeană, cea mai mare piață din lume.
Aceasta a afirmat că producătorii americani vindeau deja în țări terțe la prețuri mai mici decât cele din Statele Unite, ceea ce înseamnă că făceau schimbări.
De asemenea, a afirmat că producătorii americani beneficiază de subvenții, inclusiv credite fiscale, subvenții și garanții de împrumut.
Taxele variază de la zero la 198,0 euro pe tonă, iar taxele legate de subvenții de la 211,2 la 237,0 euro pe tonă. Taxele nu sunt cumulative, astfel încât se aplică cea mai mare rată dintre cele două forme de taxe.
În România, s-au dezvoltat în ultimii ani tot mai multe cercetări (la Cluj-Napoca, Braşov, Timişoara, Iaşi, Bucureşti) în ceea ce priveşte utilizarea combustibililor proveniţi din uleiuri vegetale ca şi combustibili la motoarele Diesel.
Centrul de cercetare de la Cluj-Napoca a obţinut o serie de rezultate semnificative, punând în circulaţie şi mijloace de transport în comun alimentate cu biodiesel.
Iar compania elvețiană Clariant va finaliza în 2021 fabrica de bioetanol din Podari, județul Dolj, reprezentând o investiție de circa 140 de milioane de euro, și și-a asigurat de la fermieri circa 75% din materia primă – paie de grâu – necesară funcționării la capacitate maximă.
Reprezentanții companiei spun că, având în vedere abundența materiei prime, România are potențial pentru cel puțin 10-15 fabrici de mărimea celei din Podari.