Transformarea umană se bazează pe ideea că ne putem îmbunătăți pe noi înșine și organizațiile noastre. Așadar, când vine vorba de îmbunătățirea continuă, este o investiție în atingerea potențialului nostru maxim. Această călătorie nu este una de tip toate în una, atunci când vine vorba de implementarea strategiilor îmbunătățirii. Este un proces deliberat care necesită observare, analiză, planificare și acțiune. Dar îmbunătățirea continuă se bazează, de asemenea, pe ideea că coaching-ul poate ajuta oamenii – și organizațiile – de-a lungul drumului. Ca și învățarea, îmbunătățirea continuă este un efort continuu. Se bazează pe o fundație de lucru în echipă, pe o cultură puternică a companiei și pe feedback. Dar necesită, de asemenea, sprijin și instrumente de îmbunătățire continuă pentru a ajuta la menținerea abilităților și a capacităților ascuțite.
Uneori, îmbunătățirea continuă este cea mai mică schimbare care se adună în timp. Alteori, îmbunătățirea continuă merge mână în mână cu adaptarea la schimbare și dezvoltarea rezilienței pentru a rămâne competitivi pe piața actuală. Indiferent, procesul generează rezultate fără durerea care vine odată cu efectuarea unor schimbări mari.
Dacă vi se pare că este loc de îmbunătățiri la locul de muncă sau dacă doriți să deveniți un lider al industriei care rămâne în fața curbei, utilizați îmbunătățirea continuă ca un cadru pentru a face schimbări pozitive.
Ce este îmbunătățirea continuă?
Îmbunătățirea continuă este procesul de a face mici schimbări incrementale care se adaugă la rezultate semnificative, pe baza observării deliberate a proceselor curente.
Cunoscută și sub numele de Kaizen, metoda îmbunătățirii continue își are originea în Japonia. Astăzi, a fost adoptată de întreprinderi din întreaga lume ca modalitate de a atinge excelența operațională.
Ideea principală din spatele îmbunătățirii continue este că niciun proces nu este perfect și că întotdeauna există loc pentru îmbunătățiri. Scopul este de a elimina risipa, de a optimiza resursele și de a împuternici angajații să facă schimbări care să îmbunătățească rezultatele companiei.
Acest lucru înseamnă adesea eliminarea instrumentelor umflate. Alteori, este vorba de îmbunătățirea documentației privind modul de lucru, astfel încât oricine să poată veni și să înceapă imediat. De asemenea, înseamnă să vă perfecționați oamenii. În cele din urmă, înseamnă eliminarea barierelor din calea comunicării sau pur și simplu a fricțiunilor din relațiile de muncă.
În cele din urmă, este vorba de îmbunătățirea siguranței fizice și psihologice a angajaților dumneavoastră la locul de muncă.
Cele mai importante etape ale îmbunătățirii continue
Planificarea: Brainstorming și planificare
Identificați o oportunitate de îmbunătățire și întocmiți un plan de acțiune pentru conducere. De exemplu, observați că ratele de conversie sunt sub media din industria dumneavoastră. Așa că stabiliți că veți trimite o secvență de e-mailuri de stimulare pe lângă apelarea clienților dvs. potențiali.
Faceți: Testarea soluțiilor
Odată ce ați identificat o oportunitate și ați stabilit cea mai bună modalitate de a o aborda prin schimbare, implementați acea schimbare la scară mică. Facem acest lucru pentru a măsura în mod obiectiv eficiența acesteia. Pentru exemplul secvenței de e-mail de mai sus, acest lucru poate însemna să trimiteți e-mailuri doar unui mic procent de lead-uri (20%, de exemplu).
Verificați: Verificarea eficacității
A funcționat schimbarea? Trebuie să știm înainte de a o aplica la nivelul întregii organizații. Dacă cei 20% dintre lead-urile noastre de test se convertesc mai bine decât ceilalți 80% care nu primesc e-mailuri de cultivare, de exemplu, putem concluziona că schimbarea a fost eficientă.
Acționați: Implementarea soluției
După ce confirmați că soluția dvs. este eficientă, este timpul să o implementați la nivelul întregii organizații pentru a profita de beneficii.
Metode de îmbunătățire continuă
Metoda Lean
Metodologia Lean este un cadru de îmbunătățire continuă care a fost dezvoltat inițial pentru producție. De atunci, a fost adoptată de întreprinderi din alte industrii. Scopul Lean este de a elimina risipa și de a îmbunătăți eficiența. Și face acest lucru prin raționalizarea proceselor și eliminarea activităților fără valoare adăugată.
Metoda Kanban
Metoda Kanban este un cadru care vă ajută să vă vizualizați activitatea și să vă optimizați fluxul de lucru. Principiul cheie al metodei Kanban este de a vă împărți munca în sarcini mai mici și apoi de a urmări progresul fiecărei sarcini în fiecare etapă a fluxului de lucru. Acest lucru vă ajută să identificați blocajele și zonele de ineficiență, astfel încât să puteți face îmbunătățiri.
Managementul calității totale
Managementul calității totale este un cadru care asigură că produsele dumneavoastră îndeplinesc sau depășesc așteptările clienților. Acesta este construit pe baza îmbunătățirii continue. Acesta pune accentul pe necesitatea de a identifica și aborda în mod sistematic problemele de calitate.
Metodologie agilă
Metodologia Agile este un cadru pentru gestionarea proiectelor de dezvoltare de software. Agile pune accentul pe dezvoltarea iterativă, pe prototiparea rapidă și pe feedbackul constant din partea părților interesate. Scopul este de a ajuta echipele să creeze și să lanseze produse software de înaltă calitate într-un mod rapid și eficient.
De ce este importantă îmbunătățirea continuă?
Creșterea eficienței și a productivității
Deoarece identificați în mod constant domeniile în care procesele dvs. pot fi îmbunătățite, puteți crea un flux de lucru mai raționalizat care reduce timpul și resursele irosite. Ca urmare, echipa dvs. va fi mai productivă.
Îmbunătățirea implicării și a relațiilor cu angajații
Îmbunătățirea continuă se concentrează pe oameni și pe relații la fel de mult ca pe instrumente. Buclele de feedback din cadrul îmbunătățirii continue înseamnă că angajații sunt atenți la oportunitățile de îmbunătățire a comunicării.
Atunci când angajații simt că fac parte dintr-un proces de îmbunătățire continuă, ei sunt mai implicați și mai investiți în succesul companiei. Iar dumneavoastră veți avea relații mai bune între angajați și manageri și un mediu de lucru mai pozitiv în general.
Reducerea risipei
Prin eliminarea defectelor și eficientizarea proceselor, puteți îmbunătăți calitatea produsului sau serviciului dumneavoastră. Acest lucru nu numai că duce la clienți mai mulțumiți, dar vă poate economisi bani pe termen lung prin reducerea necesității de retușuri și înlocuiri.
Reducerea costurilor
Pe lângă reducerea deșeurilor, îmbunătățirea continuă vă poate ajuta să economisiți bani și în alte moduri. De exemplu, prin eficientizarea procesului, puteți reduce cantitatea de inventar de care aveți nevoie la îndemână. Iar prin identificarea timpurie a erorilor, puteți evita costurile de remediere a acestora mai târziu.
Îmbunătățirea satisfacției clienților
Atunci când eliminați risipa și defectele, ajungeți să aveți un produs sau un serviciu care are mai multe șanse de a satisface așteptările clienților. Ca urmare, organizația dvs. va înregistra o satisfacție sporită a clienților.
Timp de ciclu redus
Unul dintre beneficiile aduse de realizarea unor mici îmbunătățiri este că le puteți face rapid. Acest lucru înseamnă că vă puteți lansa produsul sau serviciul pe piață mai repede și puteți începe să vedeți rezultatele mai repede.
Creșterea inovației și menținerea unui avans față de concurență
Îmbunătățirea continuă vă ajută să rămâneți în fața concurenței, încurajându-vă să explorați în mod constant noi modalități de a vă îmbunătăți procesul. Și, făcând schimbări mici, puteți testa idei noi rapid și ieftin pentru a vedea dacă merită să le urmăriți.
Atunci când aveți un sistem pentru a face schimbări mici în mod continuu, nu veți înceta niciodată să vă îmbunătățiți.
Permite agilitatea și adaptarea la schimbare
În mediul de afaceri actual, adaptarea rapidă la schimbare este esențială pentru succes. Construirea rezilienței ca organizație nu mai este un lucru plăcut de avut. Este o necesitate pentru fiecare afacere. Îmbunătățirea continuă vă ajută să construiți un sistem care facilitează testarea de noi idei și implementarea rapidă a schimbărilor.
Modalități de îmbunătățire îmbunătățire continuă
Întotdeauna există loc pentru îmbunătățiri în orice proces, chiar și într-un proces care este conceput pentru a fi îmbunătățit. Iată câteva modalități prin care puteți face ca eforturile de îmbunătățire continuă să fie și mai eficiente:
Creați bucle de feedback
Cel mai bun mod de a încuraja îmbunătățirea continuă este de a crea o cultură care să o susțină. Încurajați implicarea angajaților prin solicitarea și primirea de feedback.
Iar atunci când angajații fac sugestii, luați-le în serios și oferiți-le resursele de care au nevoie pentru a face aceste îmbunătățiri. De asemenea, vă poate ajuta în eforturile de implicare a angajaților.
Concentrați-vă pe client
Scopul îmbunătățirii continue este acela de a crea un produs sau un serviciu mai bun pentru clienții dumneavoastră. Așadar, este important să îi aveți în vedere atunci când faceți schimbări.
Fiți flexibil
Nu vă fie teamă să vă schimbați planurile dacă găsiți o modalitate mai bună de a face ceva. Întregul scop al îmbunătățirii continue este flexibilitatea în modul în care abordăm munca și schimbările.
Fiți dispuși să greșiți
Dacă primiți feedback de la angajații dvs., nu toate vor fi cele care vă plac. Nu uitați să abordați toate feedback-urile cu o minte deschisă.
Comunicați-vă planurile
Asigurați-vă că toată lumea din organizație știe care sunt planurile dvs. și cum vă pot ajuta. O bună comunicare îi va ajuta pe toți să rămână pe aceeași lungime de undă și să lucreze împreună pentru a vă îmbunătăți procesele.
Sărbătoriți-vă succesele
Atunci când faceți o îmbunătățire de succes, faceți-vă timp să o sărbătoriți. Acest lucru va ajuta la motivarea membrilor echipei dvs. și le va arăta că eforturile lor sunt apreciate.
Porniți în călătoria dvs. de îmbunătățire continuă
Îmbunătățirea continuă este un instrument puternic pentru orice organizație. Utilizând-o, puteți face îmbunătățiri mici, incrementale, care se adaugă la rezultate mari în timp.
Cheia succesului în ceea ce privește îmbunătățirea continuă este să începeți de la mic. Nu încercați să faceți prea multe deodată. În schimb, faceți una sau două schimbări incrementale, concentrându-vă pe o zonă la un moment dat.
Nu uitați, obiectivul este de a vă îmbunătăți procesul, nu de a-l face perfect. Întotdeauna va fi loc de îmbunătățire, așa că nu vă străduiți să atingeți perfecțiunea.