Pe măsură ce se încheie sezonul de sărbători și vânzările de după sărbători, este timpul să privim în urmă la anul trecut și să ne uităm în perspectivă la tendințele industriei din retail care vor defini anul 2022. În timp ce încheiați anul și începeți să vă faceți strategii pentru 2022, luați în considerare încorporarea tendințelor de anul viitor în planurile dumneavoastră viitoare.
În 2022, vom continua să remodelăm lumea cu un singur lucru în minte: să construim noua noastră realitate. O direcție spre care marii retaileri și branduri începuseră deja să se îndrepte prin reorganizarea canalelor și a resurselor lor.
1. Accent sporit pe comerțul electronic și canalele digitale
Schimbările în obiceiurile de cumpărare au făcut ca canalul digital să devină mijlocul preferat de conectare cu consumatorii. Conform statisticilor, marketingul digital (83%), rețelele sociale (73%) și comerțul electronic (63%) se poziționează ca fiind cele mai relevante mijloace de comunicare pentru specialiștii din România. Este evident rolul de lider pe care îl joacă comerțul electronic în țară, cu 7 puncte mai mare decât media UE.
De fapt, în încercarea de a asigura o mai mare trasabilitate a campaniilor, personalizarea conținutului și strategiile de automatizare, retailerii și mărcile au ales să implementeze transformarea digitală a industriei de consum, încurajând interacțiunea constantă cu clientul atât pe canalele online, cât și pe cele offline, ceea ce face ca 57% dintre specialiști să favorizeze canalele digitale, în timp ce 41% înclină spre canalele offline.
2. Cumpărăturile de pe rețelele de socializare cresc
Având în vedere că 64% din populația lumii face cumpărături prin intermediul rețelelor sociale, antreprenorii știu clar unde își vor cheltui banii de publicitate.
58% dintre directorii a industriei din retail își vor crește cheltuielile de publicitate pe social media în următoarele 12 luni.
Deși cumpărăturile sociale sunt o tendință bine stabilită în alte părți ale lumii, anul acesta sectorul de retail din România va exploata la maximum beneficiile cumpărăturilor sociale. Până în 2025, cel mai mare volum de vânzări online va fi înregistrat în domeniul îmbrăcămintei (18%), al produselor electronice (13%) și al casei (7%).
3. Experiența clientului mai presus de orice
Principala provocare cu care se confruntă comercianții cu amănuntul în prezent este identificarea momentului și a canalelor potrivite pentru a se implica atât cu clienții potențiali, cât și cu cei care se repetă, pentru a le oferi o experiență de cumpărare fără întreruperi și fără fricțiuni.
Pentru 44% dintre profesioniștii în marketing, experiența utilizatorului este cel mai important aspect de care trebuie să țină cont în strategia lor.
4. Mai multe magazine inovatoare
Manechine digitale care învață despre articolele tale preferate și te ghidează pe rafturi, magazine cu auto-checkout fără casierie, rafturi inteligente care verifică disponibilitatea produselor sau sesiuni de probă virtuale, da, acestea sunt magazinele viitorului.
5. Concentrați-vă pe economia circulară
Preocuparea clienților pentru mediu i-a determinat pe comercianții cu amănuntul să își reevalueze strategiile pentru a fi mai atenți la mediul înconjurător, în vederea găsirii unui echilibru între creșterea economică și sustenabilitate.
În practicile durabile, cum ar fi economia circulară, în care ciclurile de producție sunt închise pentru a valorifica la maximum resursele naturale, rolul jucat de instrumentele digitale este esențial.
În 2021, mulți comercianți cu amănuntul au început să implementeze acțiuni de marketing mai durabile odată cu digitalizarea catalogului promoțional, considerat mult timp cheia pentru a genera notorietate de marcă. Acest tip de model favorizează reducerea cu până la 80% a deșeurilor industriale.
Astfel, profesioniștii ai industriei din retail își vor intensifica investițiile în publicitatea digitală pentru a comunica cu clienții, iar anul acesta canalele digitale vor reprezenta 86% din alocările bugetare, în timp ce mediile offline (publicitate acasă, cataloage etc.) vor reprezenta 14%.