Oamenii care vă deservesc în mod regulat compania reprezintă o mare parte din infrastructura care vă menține compania în funcțiune. Un alt an record pentru antreprenoriat ar putea fi pregătit pentru 2022. Dar cât de mulți dintre acești noi proprietari de afaceri vor ajunge să aibă succes va depinde mai mult decât de calitatea produselor și serviciilor pe care le oferă. Crearea și cultivarea unei relații cu clienții permit întreprinderilor să ofere o experiență mai personalizată și mai atrăgătoare pentru clienți, ceea ce produce loialitatea cumpărătorilor, care este vitală pentru succesul pe termen lung al unei companii.
Relațiile sunt cel mai mare atu pe care îl are un antreprenor. Pentru a păstra clienții, este nevoie de un proces care transformă fiecare punct de contact cu un client într-o oportunitate de comunicare, încredere și creștere reciprocă. succesul unui antreprenor depinde în mare măsură și de soliditatea altor relații de afaceri.
Relațiile bune cu angajații aduc un nou sens muncii, o productivitate puternică și noi idei care duc afacerea mai departe. Relațiile cu partenerii financiari vă permit să vă asumați riscuri. Mentorii și colegii vă pot ajuta să vedeți strategia și procesele printr-o lentilă diferită.
Cu cât cultivați mai mult toate aceste relații de afaceri, cu atât mai mult puteți crește dumneavoastră, ei și afacerea dumneavoastră. Dar nu le puteți lua de bune. Relațiile sunt grădini care trebuie îngrijite.
Iată sfaturile pentru antreprenori despre cum să-și consolideze relațiile cu clienții și alți asociați de afaceri:
Invitați clienții să vă dea feedback. Webb spune că, pentru a ști cu adevărat unde se situează compania dvs. în raport cu clienții și ce puteți face pentru a vă îmbunătăți și a le satisface mai bine nevoile, trebuie să le sondați părerile despre produsele și serviciile dvs. – în mod ideal, în persoană. De cele mai multe ori, clienții nemulțumiți nu vă abordează cu o listă detaliată a lucrurilor pe care ar dori să le îmbunătățiți. Pur și simplu pleacă la unul dintre concurenții dumneavoastră. Așadar, rezervați-vă timp pentru a le obține feedback-ul și arătați-le că vă pasă.
Faceți ca clientul dvs. să se simtă apreciat pe parcursul întregii experiențe. Luați în considerare experiența clientului de la început până la sfârșit. Găsiți oportunități de a face un efort suplimentar și de a face cumpărăturile cu compania dvs. plăcute.
Cuvintele pozitive se vor răspândi despre afacerea dvs., în special pe rețelele de socializare, și nu uitați că și cuvintele negative se pot răspândi. Faceți-i pe clienți să simtă că fac parte din ceva special, făcându-i să se simtă speciali. O parte esențială a ecuației experienței clienților, este furnizarea unui conținut bun al site-ului web care să le ofere o perspectivă și o cale rapidă către soluții.
Încurajați sentimentul de proprietate în rândul angajaților dvs. oferiți angajaților o voce în deciziile majore, mai multă responsabilitate și permiteți-le să dețină acțiuni sunt modalități de a crea un sentiment de proprietate și legături puternice între angajați și afacerea dvs. Inspirându-vă angajații să vă iubească afacerea la fel de mult ca și dumneavoastră, veți consolida fundația companiei dumneavoastră. Afacerea dvs. va avea cu atât mai multe șanse să supraviețuiască recesiunilor și să se dezvolte.
Fiți generos cu complimentele. Angajații știu că nu le puteți oferi o mărire de salariu de fiecare dată când fac o treabă bună, dar recunoașterea lor atunci când fac o treabă bună îi face să se simtă apreciați și îi face să dorească să rămână în compania dumneavoastră.
Apreciați-vă furnizorii. Oamenii care vă deservesc în mod regulat compania sunt o parte importantă a infrastructurii care vă menține compania în funcțiune. Tratați-i ca pe niște angajați onorifici. Toată lumea, de la furnizori până la designerul dvs. web, este o parte importantă a echipei dvs. extinse, iar cultivarea acestor relații cu gesturi frumoase și o comunicare consecventă nu va face decât să vă întărească compania din temelii.
Este esențial să fii suficient de umil pentru a înțelege că ai nevoie de relații excelente pentru a reuși ca antreprenor. Am văzut oameni talentați care au eșuat pentru că au crezut că pot reuși singuri.