În condițiile în care anotimpul cadourilor îi inspiră pe cumpărători să cumpere mai mult, comercianții cu amănuntul înregistrează un volum mare de trafic web, vârfuri de vânzări și unele dintre cele mai mari marje de profit. Anul trecut, comercianții cu amănuntul au înregistrat o creștere fără precedent în timpul sezonului de sărbători.
În fiecare an, se pare că sărbătorile încep din ce în ce mai devreme. Acest lucru nu este diferit în acest an, mai ales că unii consumatori sunt îngrijorați de posibilele întârzieri de livrare legate de lanțul de aprovizionare. O tendință majoră de cumpărături sezoniere pe care o observăm an de an este că agenții de publicitate beneficiază cel mai mult dacă se implică cu consumatorii la începutul sezonului. Clienții care cumpără mai devreme în toamnă au de 10 ori mai multe șanse să se întoarcă, în comparație cu rata naturală de intrare în vacanță.
Anul trecut, comercianții de masă au înregistrat cea mai mare creștere a cotei de cheltuieli, cu +3 puncte față de 2019, ceea ce sugerează că cumpărătorii și-au consolidat cumpărăturile de marcă. Aceasta a fost cea mai mare creștere dintre toate categoriile observate, comercianții în masă luând cotă de la îmbrăcăminte, încălțăminte și sănătate/beauty.
Ușurința și comoditatea de a cumpăra produse din mai multe categorii într-un singur magazin este poate schimbată de influența pandemiei asupra distanțării sociale, limitând timpul petrecut în magazine. Pe măsură ce intrăm în cel de-al doilea sezon de sărbători pandemice, este rezonabil ca aceste obiceiuri de cumpărare să continue.
În medie, în timpul sezonului de sărbători de anul trecut, clienții e-commerce au cheltuit 400 Euro, în timp ce clienții din magazinele fizice au cheltuit 310 euro.
Anul trecut, cumpărătorii online au reprezentat 45% din totalul cheltuielilor de sărbători. Având în vedere că cheltuielile consumatorilor se mută din ce în ce mai mult online, implementarea unei strategii de retail omnichannel ar trebui să se afle în fruntea listei de sarcini a fiecărui agent de marketing.
Încurajați să rămână acasă, consumatorii au apelat la “clicuri” în loc de “cărămizi” pentru a-și satisface nevoile de cumpărături de sărbători în 2020. Comparativ cu comportamentele de dinainte de pandemie, retailul online a crescut cu 131%, ceea ce arată că clienții s-au mutat online și rămân acolo.
Creșterea cheltuielilor online a fost accelerată de creșterile numărului de achiziții mai degrabă decât de mărimea coșului, ceea ce dovedește comoditatea cumpărăturilor online. Se poate spune cu siguranță că marketingul de retail omnichannel trebuie să fie noua normalitate. Consumatorii pot face oricâte cumpărături doresc, oricând doresc, chiar și după orele de program.
Este timpul ca agenții de marketing și vânzări să profite de aceste tendințe de cumpărături sezoniere, astfel încât să poată genera venituri semnificative. Împreună, putem stimula loialitatea de sărbători prin achiziții repetate, astfel încât brandul dvs. să poată stimula vânzările, să crească loialitatea clienților și să crească cota de piață.