Folosiți aceste tactici de formare pentru a crea un program de instruire a angajaților atractiv și de succes. Un program eficient de învățare și dezvoltare a angajaților poate duce la o retenție mai mare a angajaților. Programele de formare a angajaților ar trebui să fie personalizate pentru a se potrivi nevoilor fiecărui angajat. Fiecare loc de muncă nou are o curbă de învățare – și fiecare loc de muncă existent evoluează în timp. Învățarea și instruirea consecventă îi ajută pe angajați să își dezvolte abilitățile și se asigură că echipa dvs. se dezvoltă odată cu rolurile lor, în loc să rămână stagnantă.
La fel ca în cazul oricărui proces de afaceri, tipul de strategii pe care le utilizați pentru a vă instrui angajații influențează cât de eficientă este această instruire.
1. Stabiliți așteptările angajaților.
O comunicare deficitară limitează capacitatea unui angajat de a performa la capacitate maximă. Una dintre cele mai bune strategii de formare a noilor angajați este să stabiliți așteptările angajaților și să le comunicați clar acestora. Stabilirea așteptărilor înseamnă că dvs. și angajații dvs. veți fi pe aceeași lungime de undă. De asemenea, îi oferă angajatului șansa de a pune orice întrebare clarificatoare. Un dialog deschis imediat nu numai că informează angajatul cu privire la așteptări și proceduri de operare, dar dă și tonul pentru viitoarele învățare și interacțiuni la locul de muncă.
2. Oferiți inițiative de microînvățare.
Programele din ce în ce mai încărcate și atenția din ce în ce mai redusă fac mai dificilă găsirea timpului pentru învățare și îmbogățire la locul de muncă. Acesta este motivul pentru care microînvățarea – inițiative de învățare scurte, concentrate și adesea interactive, împărțite în segmente de trei până la cinci minute – a devenit atât de populară în forța de muncă modernă.
Datorită formatului, microînvățarea este adesea cel mai bine aplicată nevoilor de formare informală, mai simplă, mai degrabă decât seturilor de competențe complexe.
3. Oferiți oportunități de e-learning.
Oportunitățile de e-learning sunt o modalitate excelentă de a face învățarea mai accesibilă pentru angajații dvs. Acestea le permit acestora să învețe din orice locație, ceea ce este deosebit de util dacă aveți o forță de muncă la distanță sau hibridă. Munca flexibilă a devenit obișnuită pentru multe întreprinderi, iar această flexibilitate ar trebui să se extindă și la învățare.
4. Permiteți noilor angajați să-și urmărească colegii.
Una este să ai pe cineva care să-ți explice cum să faci o anumită sarcină și alta este să o încerci pe cont propriu. Demonstrarea și exersarea modului de a îndeplini acea sarcină la fața locului poate fi cea mai eficientă modalitate de învățare.
5. Începeți un program de mentorat.
Programele de mentorat pentru angajați pot fi utile atât pentru dezvoltarea personală, cât și pentru cea profesională. Împerecheați fiecare nou angajat cu un mentor care îl poate ajuta să îl ghideze în cariera sa. Acest tip de program îi poate ajuta, de asemenea, pe noii angajați să se aclimatizeze la cultura companiei dumneavoastră. Le oferă angajaților pe cineva la care să apeleze dacă au probleme, fără teama de a fi judecați. Mentorul poate ajuta la educarea angajatului pe parcursul mandatului său în cadrul organizației dumneavoastră și îl poate îndruma către resursele de care are nevoie.
6. Organizați sesiuni de prânz și învățare.
Unii angajați învață mai bine într-un mediu mai relaxat. Multe întreprinderi au adoptat conceptul de sesiune de tip “învăț-i-au prânzul”, în care un membru al echipei sau cineva din altă companie face o scurtă prezentare de tip seminar în timp ce se servesc băuturi răcoritoare. Nici măcar nu trebuie să fie un prânz complet.
Feedback-ul angajaților
Poate credeți că știți ce tip de formare doresc angajații dumneavoastră, dar cel mai bun mod de a afla este să îi întrebați. Trimiteți un sondaj pentru a le aduna părerile despre inițiativele de formare și asigurați-vă că nu vă pierdeți nici timpul dumneavoastră, nici pe al lor. Culegerea feedback-ului angajaților poate fi, de asemenea, o modalitate excelentă de a vă personaliza abordările de formare.
Învățare continuă
Oferiți oportunități de învățare continuă pentru toți angajații și țineți cont de faptul că este posibil ca strategiile dvs. să trebuiască să fie modificate în timp. Faceți din formare o discuție continuă cu angajații pentru a vă asigura că este un instrument util atât pentru noii angajați, cât și pentru liderii de formare, și că nu devine o povară.