O parte din stresul de la locul de muncă este inevitabil, dar vă puteți ajuta echipa să găsească modalități de a minimiza stresul. Chiar și cei care își iubesc locul de muncă se pot confrunta cu stres la locul de muncă. Stresul la locul de muncă poate avea un impact asupra productivității și a fluctuației angajaților, iar bărbații și femeile resimt uneori stresul în mod diferit. Managerii pot crea un mediu de lucru mai sigur la locul de muncă prin promovarea bunăstării și prin stabilirea unor așteptări realiste.
Munca este o sursă principală de stres pentru mulți oameni, chiar și pentru cei care își iubesc locul de muncă. De fapt, uneori, faptul că îți iubești locul de muncă face ca experiența ta să fie mai stresantă; dacă îți pasă prea mult de performanțele perfecte, te poți confrunta cu epuizarea.
În afară de preocupările legate de performanța la locul de muncă, factorii de stres la locul de muncă includ relațiile interpersonale.
Stresul la locul de muncă duce la o fluctuație ridicată a cifrei de afaceri. Într-un sondaj din 2021 despre stresul la locul de muncă și epuizare, 56% dintre respondenți au declarat că au căutat un nou loc de muncă din cauza stresului de la locul de muncă actual, 25% au renunțat la locul de muncă și 16% au amenințat că vor renunța. Rotația ridicată a angajaților costă compania dvs. productivitatea și banii.
Angajaților le pasă mai puțin de munca lor din cauza stresului. Un studiu a raportat că 46% dintre respondenți au încetat să le mai pese sau au renunțat la slujba lor din cauza stresului. Atunci când unui angajat nu-i mai pasă de locul de muncă și de munca pe care o face, productivitatea scade vertiginos. Într-un studiu din 2021, 41% dintre respondenți au declarat că stresul i-a făcut mai puțin productivi, iar 33% au spus că stresul i-a făcut mai puțin implicați.
Absențele angajaților îi costă pe angajatori bani. Atunci când angajații renunță la un loc de muncă sau își iau concediu din cauza stresului și a altor probleme de sănătate mintală asociate, angajatorii trebuie să compenseze acest lucru.
Stresul cauzează și alte probleme de sănătate. În cadrul studiului , 54% dintre respondenți au declarat că nu au putut dormi din cauza stresului de la locul de muncă, 35% au declarat că și-au pierdut cumpătul la locul de muncă, iar 38% au declarat că și-au descărcat stresul de la locul de muncă asupra membrilor familiei și prietenilor. Aceste efecte secundare ale stresului de la locul de muncă se agravează și se manifestă prin scăderea productivității și creșterea ostilității.
Dacă vă gândiți la o schimbare de carieră pentru a reduce stresul, consultați lista noastră cu cele 10 cele mai stresante și cele mai puțin stresante locuri de muncă, astfel încât să puteți alege calea profesională potrivită pentru dumneavoastră.
Există mai multe modalități prin care proprietarii de afaceri și managerii pot atenua în mod conștient unele elemente ale stresului angajaților.
Creați un mediu de lucru sigur.
un mediu de lucru sigur nu este doar un loc cu echipamente de securitate de top, cum ar fi sistemele de televiziune cu circuit închis și de control al accesului. Un mediu sigur ar trebui să se extindă și la sănătatea mentală a angajaților.
Atunci când o criză este de-escaladată, iar angajații rămân respectuoși față de limitele celorlalți, devine mai ușor să navighezi spre o soluție într-un mediu mai calm.
Pledați pentru bunăstare.
Un plan de sănătate și wellness al angajaților care încorporează opțiuni și inițiative sănătoase poate ajuta la prevenirea oboselii, a bolilor și a epuizării, arătând în același timp cât de mult vă pasă de angajații dvs.
O componentă a bunăstării la locul de muncă este o politică rezonabilă de concediu plătit, care reduce fluctuația de personal și arată echipei dvs. cât de mult îi prețuiți. O opțiune de lucru la distanță poate fi, de asemenea, o parte a unei inițiative de wellness la locul de muncă, atâta timp cât aveți o forță de muncă la distanță angajată.
Definiți și rafinați așteptările de la locul de muncă.
Stabilirea unor așteptări clare de la locul de muncă poate reduce stresul angajaților, deoarece elimină ambiguitatea de a decide dacă să acceptați sau nu sarcini aleatorii. Managerii ar trebui, de asemenea, să auditeze și să evalueze în mod regulat volumul de muncă al angajaților pentru a se asigura că nimeni nu este suprasolicitat.
Așteptările nerealiste pun presiune pe lucrători, ducând la confuzie cu privire la obiective și strategii și creând termene limită imposibile.
Creați programe de formare.
Angajații sunt cel mai valoros activ al afacerii dumneavoastră și că veți obține de la ei ceea ce investiți în ei. Tactici eficiente de formare a angajaților, care includ obiective de dezvoltare a leadership-ului, le pot arăta angajaților dvs. cât de mult credeți în talentul și potențialul lor.
Practicați o comunicare deschisă.
Atât angajații, cât și managerii pot contribui la reducerea stresului la locul de muncă printr-o comunicare clară și deschisă. Dacă un manager a creat o politică a ușilor deschise și un sentiment de încredere, angajații se pot simți confortabil să își împărtășească îngrijorările.
Nici o încercare de a avea o viață fără stres, la serviciu sau acasă, nu va avea rezultate miraculoase peste noapte. faceți pași mărunți spre construirea unui mediu mai puțin stresant.
Dacă sunteți stresat de faptul că faceți greșeli la locul de muncă, învățați cum să vă păstrați slujba și să mergeți mai departe acceptând responsabilitatea, cerându-vă scuze și practicând controlul daunelor.
Stresul de la locul de muncă este inevitabil, dar angajații și managerii au de ales pentru a-l gestiona. Obiceiuri precum împachetarea unui prânz sănătos, luarea unei pauze pentru a vă plimba prin birou, comunicarea cu managerul sau echipa dvs. sau luarea câtorva zile pentru a lucra de acasă pot diminua stresul de la locul de muncă și pot contribui la un echilibru îmbunătățit între viața profesională și cea privată.