O strategie de stabilire a prețurilor pentru comerțul electronic este un plan bine gândit care ajută la determinarea modului în care stabiliți cu exactitate prețul produselor pentru a crește vânzările și profiturile, rămânând în același timp competitiv. Diferite strategii de stabilire a prețurilor în comerțul electronic sunt utilizate în funcție de tipul de produse vândute, de cererea de produse și de concurență.
Pe măsură ce afacerea dvs. se dezvoltă, costurile ar putea crește exponențial, iar costul real pe comandă și/sau costul de achiziție poate crește și el. Aveți nevoie de o strategie de stabilire a prețurilor în comerțul electronic care să vă ajute să vă extindeți afacerea. Există multe tipuri diferite de strategii de stabilire a prețurilor utilizate de întreprinderile de comerț electronic care nu dăunează profiturilor pe termen lung.
Alegerea strategiei corecte de stabilire a prețurilor depinde de mai mulți factori, de la cât de mult costă producerea produsului dvs. până la cererea clienților. Iată opt strategii diferite de stabilire a prețurilor utilizate de brandurile de comerț electronic în creștere.
1. Prețuri cost-plus
Strategia de stabilire a prețurilor cost-plus generează profituri prin adăugarea unei marje procentuale fixe la costul unui produs
Cele mai multe întreprinderi de comerț electronic realizează o marjă de profit între 50-100%. Dacă obiectivul dvs. este o marjă de profit de 50%, trebuie să cereți 90 de RON pentru o pereche de pantofi. Veți obține apoi un profit din vânzare, ținând cont de costul real pe comandă.
Avantajele prețului cost-plus
Cost-plus este o strategie populară de stabilire a prețurilor, deoarece este ușor, atâta timp cât prețurile dvs. sunt mai mari decât costul real pe comandă. Echipa dvs. financiară sau contabilul vă poate ajuta rapid să configurați un sistem de urmărire a cost-plus pentru a verifica modul în care se desfășoară afacerea dvs.
Dezavantajele strategiei de stabilire a prețurilor cost-plus
Este posibil să încurcați calculele atunci când folosiți prețurile cost-plus. Dacă se face incorect, afacerea dvs. poate pierde bani la fiecare vânzare. Dacă costurile materialelor cresc în mod neașteptat, dar prețurile produselor rămân neschimbate, veți pierde din profituri. Ați putea crește prețurile, dar acest lucru ar putea să-i facă pe clienții actuali să nu mai cumpere din nou la magazinul dvs.
2. Prețuri bazate pe concurență
Cel mai des utilizată pentru produsele de bază, stabilirea prețurilor bazate pe concurență se bazează pe oferirea unor prețuri mai bune decât cele ale concurenților dumneavoastră. Aceasta înseamnă să vă comparați prețurile cu prețul produselor similare oferite de concurenții dvs. pe toate canalele și să faceți ajustări de preț în consecință.
Argumentele pro ale prețurilor bazate pe concurență
Prețurile bazate pe concurență vă pot ajuta să învingeți concurența, atrăgând clienții acesteia cu prețuri mai mici. Dacă doriți să atrageți clienți atenți la costuri, aceasta este o opțiune bună pentru dvs. deoarece aceștia sunt dispuși să renunțe la loialitatea față de marcă pentru a economisi bani.
De asemenea, puteți lua în considerare cât de mult percepeți dvs. și concurenții dvs. pentru transport, deoarece oferirea de transport gratuit poate fi un alt factor de diferențiere a costurilor față de mărci similare.
Contra prețurilor bazate pe concurență
Spre deosebire de magazinele fizice, clienții pot vizita cu ușurință alte magazine de comerț electronic în câteva secunde dacă nu le plac prețurile dvs. Dacă nu puteți continua să vă reduceți costurile pentru a face fericiți clienții atenți la costuri, veți începe să pierdeți vânzări.
3. Prețuri bazate pe valoare
Prețurile bazate pe valoare se concentrează pe determinarea sumei maxime pe care un client este dispus să o plătească pentru produsul dumneavoastră. Clienții care se bazează pe valoare se concentrează mai mult pe calitate și “corectitudine” decât pe orice altceva. Astfel de clienți trebuie să știe că produsul pe care îl vindeți este de cea mai bună calitate, provine din surse echitabile, este ecologic și/sau este greu de găsit.
Avantajele prețurilor bazate pe valoare
Prețurile bazate pe valoare pot fi aplicate tuturor tipurilor de produse, datorită valorii percepute a produsului. Prețurile bazate pe valoare vă ajută, de asemenea, să înțelegeți cât de valoroase sunt produsele dumneavoastră. Dacă descoperiți că clienții sunt dispuși să plătească mai mult decât cereți în prezent, ați putea introduce o nouă linie de produse la un cost mai mare.
Dezavantajele prețurilor bazate pe valoare
Stabilirea prețurilor bazate pe valoare poate fi greu de realizat corect. Trebuie să petreceți timp cu studii și grupuri de discuții pentru a găsi cel mai bun preț care să îi mulțumească pe clienți fără a provoca o scădere a vânzărilor. De asemenea, valoarea percepută a unui produs se poate schimba în timp.
4. Prețuri premium
Prețul unui produs transmite valoarea sa. Prețurile premium sunt o strategie utilizată pentru a stabili prețul unor articole de lux sau al unor articole valoroase cu costuri ridicate. Cu prețuri premium, scopul este de a comunica faptul că produsele sau marca dvs. sunt renumite și/sau semnifică un statut. Unul dintre cele mai mari exemple în acest sens este reprezentat de hainele și accesoriile de designer.
Avantajele prețurilor premium
Prețurile premium pot fi o strategie profitabilă, deoarece vă adresați doar persoanelor care își pot permite să vă cumpere produsele. Cu o targetare îmbunătățită, aveți costuri de publicitate mai mici, deoarece nu vizați piața generală.
Contra prețurilor premium
Prețurile premium limitează numărul de clienți potențiali pe care îi puteți viza. Dacă mesajele și campaniile publicitare ale mărcii dvs. vizează publicul greșit, vă puteți trezi cu o mulțime de vizitatori “de vitrină” care nu se transformă în clienți plătitori.
Există o mulțime de factori care trebuie luați în considerare atunci când dezvoltați o strategie de stabilire a prețurilor în comerțul electronic. Concurența, așteptările în continuă schimbare ale clienților, costurile materialelor și transportul, toate acestea joacă un rol în stabilirea prețului produselor dumneavoastră. Dar mărcile de comerț electronic care continuă să își reevalueze strategia de stabilire a prețurilor, precum și strategia logistică de comerț electronic, vor continua să rămână competitive și profitabile.