Întregul viitor al companiei dvs. nou înființate depinde de stabilirea unei strategii juridice corecte încă de la început, așa că este un aspect pe care nu vă puteți permite să îl greșiți. Iată câteva sfaturi pentru crearea unei strategii juridice corecte, care va oferi o bază solidă pentru startup-ul dvs. și pe care veți putea construi.
Pentru a-și înființa și dezvolta firmele, antreprenorii au nevoie de multe lucruri de la alte persoane. Ei au nevoie, printre altele, de finanțare din partea investitorilor, de competențe și angajament din partea unei echipe fondatoare, de aprobări din partea autorităților de reglementare, de colaborare din partea furnizorilor și de atenție și cerere din partea clienților.
Dar pentru a debloca aceste lucruri, antreprenorii trebuie să își stabilească legitimitatea în ochii fiecăruia dintre acești deținători de resurse, sau “audiențe”. Ei trebuie să demonstreze că sunt demni de încredere, că au un produs bun și că îl pot duce pe piață. Acest efort este deosebit de dificil, deoarece fiecare dintre aceste publicuri diferite are propriile criterii pentru ceea ce face ca o întreprindere să fie legitimă.
Iată cum funcționează aceste strategii.
Alocați timp suficient pentru procesele juridice
Chiar și ceva la fel de simplu ca și obținerea unei licențe de afaceri pentru a funcționa în statul dumneavoastră poate dura mult mai mult timp decât credeți. Din acest motiv, trebuie să acordați mult mai mult timp decât credeți că va fi necesar pentru a obține toate cerințele legale.
Bugetați bani în plus pentru cerințele legale
Ar fi o greșeală uriașă să subestimați suma de bani de care aveți nevoie pentru cheltuielile legale. Acestea ar putea sfârși prin a fi una dintre cele mai mari zone de cheltuieli pe care le aveți pentru întreaga operațiune de pornire. Dacă aveți un avocat al companiei, ar fi o idee bună să vă consultați cu această persoană pentru a obține un fel de cifră aproximativă cu privire la suma la care se vor ridica cheltuielile juridice în timpul demarării.
Acționați în limitele legii
Dacă firma dvs. este prinsă operând în afara limitelor legale, amenzile și sancțiunile pot fi extraordinare. Dacă se descoperă că operați ilegal în vreun fel, acest lucru ar putea, de asemenea, să vă afecteze reputația în fața clienților, iar acest lucru ar putea avea un efect negativ de lungă durată asupra afacerii dumneavoastră. Pur și simplu nu merită să faceți economii pentru a obține un mic avantaj atunci când impactul pe termen lung poate fi devastator.
Redefinirea percepțiilor și a ipotezelor.
Antreprenorii ignoră adesea importanța gestionării percepției de legitimitate atunci când construiesc o nouă firmă, intră într-o nouă industrie sau lansează un nou produs. Fără legitimitate, antreprenorii trebuie să intre în întâlniri cu investitori reci și neprietenoși pentru finanțare sau cu autoritățile de reglementare pentru aprobări, să irosească mulți dolari și eforturi pentru a dobândi utilizatori și să se lupte cu cofondatori oportuniști sau furnizori mediocri.
Este puțin probabil ca astfel de eforturi să fie eficace și nici eficiente. Antreprenorii care nu au legitimitate în fața publicului cheie pot continua să facă greșeli ani de zile și doar un număr mic de norocoși vor reuși în cele din urmă să decoleze.
Abordarea demonstrează nu numai valoarea legitimității pentru crearea de întreprinderi, ci și toate cele trei strategii eficiente de obținere a legitimității: valorificarea surselor existente de legitimitate, alinierea acțiunilor la așteptări și cerințe și redefinirea percepțiilor cu privire la ceea ce este “normal” și legitim.
Aceste exemple arată că antreprenorii ar trebui să considere consolidarea legitimității ca fiind o parte esențială a procesului de creare a unei întreprinderi, esențială pentru a crește eficiența căutării de resurse și a accelerării creșterii.