
Companiile din întreaga lume resimt inflația, în special cele din Statele Unite. Costul multor bunuri este în creștere, în timp ce piața forței de muncă restrânsă împinge salariile în sus. Deși este întotdeauna un moment bun pentru a analiza oportunitățile de reducere a costurilor, acest lucru evită problema a ceea ce anume este diferit într-un mediu cu inflație ridicată. Trei strategii de afaceri devin mult mai importante în cazul unei inflații ridicate: ajustarea rapidă a prețurilor, prioritizarea produselor cu marjă mare de profit și schimbarea inputurilor pe măsură ce se schimbă prețurile relative.
Multe companii ezită încă să crească prețurile. Întreprinderile mici și mijlocii, în special, ratează adesea oportunitățile de stabilire a prețurilor, după cum se menționează într-un articol despre oportunitățile de creștere a profiturilor. Motivul pentru care avem inflație este că stimulentele masive, atât din partea politicii fiscale, cât și a celei monetare, au crescut cererea.
Datorită acestei cereri mai mari, multe companii își pot crește propriile prețuri mult mai mult decât își dau seama. Consumatorii au acumulat bani în conturile bancare datorită cecurilor de stimulare și a cheltuielilor mai mici pentru vacanțe, mese la restaurant și alte servicii cu caracter social. Aceștia pot absorbi creșterile de prețuri.
În vânzările business-to-business, practic toate companiile sunt obișnuite cu creșteri de prețuri la o gamă largă de materiale. Orice anumit articol vândut în spațiul B2B reprezintă adesea o parte foarte mică din costul total de producție al clientului, ceea ce face ca majorările de preț să fie mai ușoare.
A doua dintre strategii pentru o inflație ridicată este prioritizarea celor mai profitabile produse. În prezent, multe companii sunt constrânse în ceea ce privește capacitatea lor de a satisface cererile clienților. Ele nu pot găsi lucrătorii de care au nevoie și nu pot obține livrări mai mari de la furnizorii lor. Afacerile care au nevoie de spații industriale, depozite sau laboratoare se confruntă, de asemenea, cu o disponibilitate imobiliară redusă.
Cea mai comună practică nu este deloc cea mai bună. Multe companii acordă pur și simplu prioritate în funcție de data comenzii, indiferent de marja de profit. Dar majoritatea întreprinderilor au marje de profit diferite în funcție de liniile lor de produse.
Dacă managementul consideră că piața pentru anumite produse nu va accepta creșteri de preț pentru a le aduce marja de profit la ceea ce ar trebui să fie, atunci reduceți prioritatea lor în livrare. Spuneți-le clienților care le comandă că livrarea va fi lentă. Dacă este posibil, sugerați că alte produse pot fi livrate mai repede. Expediați mai întâi bunurile sau livrați serviciile care sunt cele mai profitabile.
Prioritizarea produselor cu marjă mare de profit poate avea dezavantaje. Unele produse cu marjă redusă permit vânzarea unor accesorii mai profitabile sau a unor lucrări ulterioare. Comenzile de modificare în cadrul proiectelor de construcții pot justifica ofertele scăzute pentru contractul principal. Deși acest lucru este uneori adevărat, verificați ipoteza mai degrabă decât să acceptați orbește afirmația că produsele cu marjă redusă trebuie vândute înaintea celor cu marjă ridicată.
A treia dintre strategii de afaceri pentru o economie cu inflație ridicată este de a urmări îndeaproape modificările prețurilor relative. Nu toate prețurile cresc cu același procent. Mai ales atunci când condițiile economice se schimbă rapid – așa cum cu siguranță se întâmplă acum – creșterile de prețuri variază foarte mult. Rapoartele de presă privind inflația de consum evidențiază creșterea prețurilor la benzină și la mașinile de ocazie. Nu este cazul ca aceste articole să cauzeze inflația; ele sunt pur și simplu primele prețuri care cresc, pe baza elasticitații pe termen scurt a cererii și a ofertei, pentru a folosi jargonul economiștilor.
Având rate diferite de inflație pentru diferite intrări, o companie ar trebui să ia în considerare înlocuirea unui material cu altul. În producție, de exemplu, diferite metale sunt uneori potrivite pentru un anumit produs. Sau un adeziv poate înlocui uneori un element de fixare din metal.
În sectorul serviciilor, acordați atenție talentelor umane necesare pentru a furniza servicii. Este posibil ca tehnicienii calificați să nu înregistreze creșteri salariale la fel de mari ca și forța de muncă necalificată, de exemplu, sau viceversa. Timp de mulți ani, prețurile calculatoarelor au scăzut în timp ce ratele salariale au crescut, oferind stimulente puternice pentru automatizarea introducerii manuale a datelor. În prezent, însă, acest compromis poate fi inversat, așa că trebuie să faceți calculele pentru a afla care este metoda cea mai puțin costisitoare de a produce ceea ce se vinde.
Liderii de afaceri care se luptă cu costurile ridicate pot înțelege îngrijorarea economiștilor cu privire la inflație: aceasta distrage atenția de la practicile comerciale fundamentale de a servi cele mai mari nevoi ale clienților în modul cel mai productiv. Aceste strategii fundamentale continuă să fie importante, dar acum gestionarea efectelor inflației se adaugă la o listă deja lungă de sarcini pentru conducerea companiei.