Pentru a vă asigura că următoarea recesiune economică coincide cu o revenire a inovației pentru afacerea dvs., luați în considerare aceste măsuri de acțiune. În timp ce nimeni nu poate prezice cu exactitate completă când sau dacă va lovi o recesiune, întreprinderile sunt în modul de pregătire pentru o scădere economică anticipată – este clar că sfârșitul este aproape pentru explozia de creștere economică de aproape un deceniu.
S-ar putea ca actuala criză economică să vă facă să simțiți că trebuie să vă retrageți și să așteptați. Mai ales în ceea ce privește inovarea în timpul unei recesiuni economice. Acest lucru este de înțeles – nimeni nu vrea să își riște banii câștigați cu greu în vremuri incerte.
Dar, de fapt, acesta este momentul optim pentru a prelua conducerea în materie de inovare, continuând să investiți în idei care vor duce la inovațiile de care piața va avea nevoie atunci când economia își va reveni.
Pentru multe organizații, pregătirea înseamnă luarea mai multor măsuri previzibile: reducerea resurselor, oprirea investițiilor în inovație pe termen lung și trecerea la priorități pe termen scurt. Însă un mediu economic dificil impune necesitatea de a inova mai mult, nu mai puțin. Liderii de afaceri ar trebui să caute să profite de ciclurile de recesiune pentru a stabili un curs strategic pentru zile mai însorite.
În vremuri bune – și mai ales în vremuri proaste – inovarea rămâne o pârghie esențială pentru ca organizațiile să își atingă obiectivele strategice pe termen lung. Dar atunci când economia se prăbușește, este deosebit de important ca întreprinderile să abordeze inovarea într-un mod strategic și chibzuit, deoarece marja de eroare scade pe măsură ce vremurile devin dificile. Un plan strategic de inovare va ajuta companiile să facă mai mult cu mai puțin și să continue să avanseze.
Organizațiile care prioritizează inovarea în perioada de recesiune vor descoperi că un mediu constrâns poate, de fapt, să încurajeze creativitatea care duce la valuri puternice de creștere pe termen lung. Pentru a vă asigura că următoarea recesiune economică coincide cu o revenire a inovării pentru afacerea dvs., luați în considerare acești pași de acțiune:
Conduceți agenda de inovare. Eforturile de inovare cu adevărat reușite încep întotdeauna de la vârf. Directorii executivi trebuie să conducă agenda de inovare în timpul și în timpul unei recesiuni. În loc să reducă bugetele pentru inovare într-o economie în recesiune, directorii executivi ar trebui să încurajeze conducerea și echipele să acorde prioritate produselor și serviciilor de vârf pe piață, în conformitate cu strategia de afaceri.
Inovarea cu un scop. Atunci când se confruntă cu o recesiune, organizațiile ar face bine să prioritizeze investițiile într-un mod care să treacă dincolo de simpla profitabilitate și să se concentreze pe scopul său principal. Un raport al Economist Intelligence Unit a dezvăluit o legătură distinctă între scop și inovare. Șaizeci și trei la sută dintre directorii din trei industrii globale au considerat că faptul de a avea un sentiment de scop și aspirație dincolo de misiunea comercială de zi cu zi a făcut ca întreprinderea lor să fie mai inovatoare și mai capabilă să întrerupă sau să răspundă la perturbări.
Fiți necruțători în stabilirea priorităților. Stabiliți strategic prioritățile investițiilor în inovare într-o perioadă de recesiune. Atunci când resursele sunt limitate, evitați proiectele “morți-vii” și, în schimb, fiți necruțători în luarea deciziilor privind momentul în care trebuie deconectat. Liderii ar trebui să își pună întrebări cheie precum “Cât de mult risc rămâne?”, “Care este potențialul de creștere al investiției?” și “Care este costul real al următoarei runde de teste și ce învățăminte vor oferi acestea?”. Efectuați o scanare a portofoliului pentru a descoperi proiectele care depășesc bugetul, care susțin linii de afaceri neprofitabile sau care pur și simplu nu se potrivesc bine cu nevoile actuale sau viitoare ale clienților.
Evitați tentația de a prioritiza eforturile pe termen scurt care promit o recuperare imediată în detrimentul eforturilor pe termen lung cu o recuperare mai îndoielnică. Potențialul, mai degrabă decât performanța în sine, este ghidul potrivit pentru deciziile de inovare. Concentrarea exclusiv pe activitatea imediată, de bază, poate conduce companiile la o scădere a randamentului investițiilor, ratând în același timp oportunități de creștere extraordinare. Inovarea nu înseamnă doar creativitate și generarea de idei noi. Începe prin alinierea investițiilor în inovare cu strategia firmei – esențială atunci când se iau decizii prioritare și rezultate care contează pentru clienți și pentru rezultatele finale.
Concentrați-vă pe “inovarea adiacentă”. Într-o perioadă de recesiune, liderii de afaceri trebuie să își dea seama cum să facă mai mult cu mai puțin, ceea ce necesită o gândire diferită în ceea ce privește managementul inovării. Mai degrabă decât să facă pariuri mari pe o singură inovație radicală, companiile pot lua în considerare alocarea de resurse pentru o “inovație adiacentă”, care poate fi mai puțin riscantă, dar care poate genera în continuare rezultate bune.
Pentru a face acest lucru este nevoie de utilizarea competențelor de bază pentru a trece dincolo de activitatea curentă într-un spațiu adiacent. Printre exemple se numără introducerea unui produs existent într-un nou segment de clienți sau deservirea unui client existent cu un nou produs.