Există sute de statistici interesante privind implicarea angajaților. Pentru a vă ușura lucrurile, am ales statisticile de top pe care ar trebui să le cunoașteți în mod categoric dacă doriți să creați o cultură de companie angajantă. Statisticile relevă, de asemenea, diferențe geografice remarcabile – 33 la sută dintre angajații români sunt implicați la locul de muncă – de aproape două ori mai mult decât media globală.
85% dintre angajați nu sunt implicați la locul de muncă
Potrivit ambusiness.ro, doar 15% dintre angajați sunt implicați la locul de muncă.
Acest lucru înseamnă că majoritatea forței de muncă din întreaga lume fie își privesc locul de muncă în mod negativ, fie fac doar strictul necesar pentru a trece ziua, cu un atașament emoțional redus sau chiar inexistent.
73% dintre angajați se gândesc să își părăsească locul de muncă
Potrivit unui studiu realizat în 2021, 73% dintre angajați ar lua în considerare posibilitatea de a-și părăsi locul de muncă pentru o ofertă potrivită, chiar dacă nu și-ar căuta un loc de muncă în acel moment.
De asemenea, schimbarea locului de muncă nu se rezumă doar la bani, deoarece 74% dintre angajații mai tineri ar accepta o reducere de salariu pentru a avea șansa de a lucra la locul de muncă ideal, iar 23% dintre cei care își caută un loc de muncă nu ar avea nevoie de o creștere salarială pentru a accepta un nou post.
Pentru a rămâne la locul de muncă, angajații trebuie să aibă relații cu alte persoane de la locul de muncă, iar viața profesională trebuie să fie echilibrată cu viața personală.
De asemenea, este mai probabil ca angajații să caute un alt loc de muncă dacă și colegii lor fac același lucru, astfel încât companiile ar trebui să fie atente la efectul de domino care are loc în cadrul forței de muncă.
Angajamentul scăzut al angajaților costă companiile 450-500 milioane de dolari în fiecare an
Potrivit unui studiu privind implicarea la locul de muncă din România, angajații dezangajați costă organizațiile aproximativ 450-550 de milioane de dolari în fiecare an.
Angajații dezangajați își asumă mai puțină responsabilitate și proprietate în ceea ce privește atitudinea, comportamentul și motivația lor și diminuează productivitatea generală.
Studiul recomandă companiilor să se concentreze pe încurajarea agenției personale și să utilizeze instrumente pentru a monitoriza și menține angajamentul personal.
De asemenea, este important să se facă legătura între munca angajaților și misiunile organizației, să se ofere recunoaștere și să se încurajeze colaborarea.
Companii cu forță de muncă foarte angajată
Implicarea angajaților nu se referă doar la comentarii moi, intangibile și bazate pe sentimente despre bunăstarea angajaților.
Implicarea angajaților are un impact foarte real asupra succesului afacerii, iar implicarea angajaților ar trebui să fie considerată parte a unei strategii de afaceri.
afacerile sau unitățile de lucru care au obținut cel mai mare punctaj în ceea ce privește angajamentul angajaților au prezentat niveluri de profitabilitate cu 21 % mai mari decât unitățile din cuartila inferioară. Companiile cu forță de muncă foarte angajată au obținut, de asemenea, scoruri cu 17 procente mai mari în ceea ce privește productivitatea.
Organizațiile de succes se concentrează pe implicarea angajaților, asigurându-se că toți angajații dispun de cele mai bune cunoștințe și instrumente disponibile pentru a-și îndeplini cât mai bine sarcinile.
Managerii din organizațiile de succes se asigură, de asemenea, că toți angajații știu ce se așteaptă de la ei și sprijină dezvoltarea profesională a angajaților lor.
O comunicare eficientă duce la angajați mai productivi și, prin aceasta, la un loc de muncă mai profitabil.
O cultură bună a companiei crește veniturile de 4 ori
Într-un studiu major pe termen lung, companiile care au avut cele mai bune culturi corporative, care au încurajat inițiativele de leadership pe toate planurile și care și-au apreciat foarte mult angajații, clienții și proprietarii au crescut veniturile cu 682%.
Pe parcursul aceleiași perioade de evaluare – 11 ani – companiile fără o cultură de companie înfloritoare au crescut doar cu 166% în venituri. Acest lucru înseamnă că o cultură de companie înfloritoare duce la o creștere de peste patru ori mai mare a veniturilor.
Cultura companiei și implicarea angajaților merg mână în mână, iar o afacere care se concentrează pe implicarea angajaților și pe îmbunătățirea companiei sale se va bucura de beneficiile creșterii veniturilor, a productivității și a implicării angajaților.
47% dintre persoanele care caută în mod activ un nou loc de muncă indică cultura companiei ca fiind principalul motiv pentru care doresc să plece, așa că, dacă doriți să îmbunătățiți atât retenția angajaților, cât și profitabilitatea, îmbunătățirea culturii companiei ar trebui să fie unul dintre profesioniștii dvs. de afaceri.
1 din 3 profesioniști citează plictiseala ca fiind principalul motiv pentru care își părăsesc locul de muncă
Al doilea cel mai frecvent motiv a fost faptul că cultura de lucru nu se potrivea cu angajatul sau cu valorile sale, 24% dintre aceștia alegând acest motiv principal. Căutarea unui salariu mai mare a venit pe locul patru, doar 19 la sută alegându-l ca principal motiv de plecare.
A se asigura că angajații au suficiente provocări și variații în ziua lor de lucru este una dintre cele mai importante sarcini manageriale. Fără posibilitatea de a se dezvolta și de a învăța, angajații își pierd motivația și încep să caute un loc de muncă în altă parte.
Dezvoltarea personală este în mod natural bună și pentru companie, iar pe măsură ce angajații își dezvoltă abilitățile și competențele, produsul muncii lor devine mai rafinat, iar compania devine mai profitabilă.
37% dintre angajați consideră că recunoașterea este cea mai importantă
Un studiu a întrebat care ar fi cel mai important lucru pe care un manager sau o companie l-ar putea face pentru a ajuta angajatul să aibă succes, iar 37% – majoritatea – au citat recunoașterea ca fiind cea mai importantă metodă de sprijin.
Alte soluții rămân mult în urmă – 12% doresc mai multă autonomie, 12% mai multă inspirație, 7% mai mult salariu, 6% mai multă instruire și 4% o promovare. Aceasta înseamnă că peste o treime din forța de muncă are nevoie în primul rând de recunoaștere.
Potrivit unui sondaj privind recompensarea și recunoașterea, 43 la sută preferă să primească recunoaștere în privat, în cadrul unei discuții tete-a-tete cu un manager, 10 la sută ar prefera să primească recunoaștere în public, în fața colegilor, iar 9 la sută ar prefera recunoașterea în privat, în formă scrisă.
A lua angajații de bun simț este o modalitate sigură de a scădea nivelul de implicare a angajaților.
În schimb, trebuie să vă asigurați că angajații dvs. se simt ascultați și apreciați. Recunoașterea duce la creșterea motivației, la un sentiment de mândrie și la o mai mare încredere în sine la locul de muncă, ceea ce, la rândul său, sporește inițiativele angajaților și asumarea responsabilității pentru propriul produs al muncii.
Un raport recent arată că 84% dintre angajații foarte implicați au fost recunoscuți ultima dată când au depășit așteptările la locul de muncă, în comparație cu doar 25% dintre angajații activi dezangajați.
O companie care își recunoaște și își recompensează în mod activ angajații are mai multe șanse să vadă niveluri crescute de responsabilitate, responsabilitate și inițiative de conducere.
Doar 29% dintre angajați sunt mulțumiți de oportunitățile de avansare în carieră
Cu toate acestea, 41% consideră că acesta este un factor foarte important pentru satisfacția la locul de muncă, astfel încât companiile ar trebui să acorde o atenție deosebită pentru a se asigura că angajații simt că pot avansa în carieră fără a părăsi compania.
Importanța dezvoltării profesionale pentru implicarea angajaților este de netăgăduit, iar managerii și personalul de resurse umane trebuie să ofere instrumente și resurse pentru a sprijini dezvoltarea profesională a angajaților lor.
A influențat COVIDI implicarea angajaților?
Angajații au trecut prin momente de cumpănă în ultimele câteva luni. Situația a fost stresantă pentru cei mai mulți dintre ei.
Gândiți-vă la asta: au trebuit să adopte noi modalități de lucru și să facă față unor noi și bruște aranjamente de lucru în scurt timp. Au trebuit să facă față unei supraîncărcări de informații, ceea ce a făcut dificilă pentru ei identificarea știrilor reale și a celor false. De asemenea, au început să se îngrijoreze pentru sănătatea lor și pentru locurile de muncă, deoarece numărul concedierilor a crescut vertiginos în timpul pandemiei.
Acestea sunt întrebări totuși, deoarece modul în care se simt angajații depinde de felul în care companiile lor au gestionat situația.
În cele din urmă, o comunicare internă deficitară duce la frustrarea angajaților și la scăderea productivității la locul de muncă. Așadar, înainte de a începe să vă planificați următoarea strategie de implicare a angajaților, începeți cu comunicarea internă!