Dacă nu vă cunoașteți punctele forte și punctele slabe, vă abordați dezvoltarea profesională cu ochii închiși. Cum puteți juca cea mai bună mână fără să vă cunoașteți cărțile? Angajaților care își folosesc punctele forte la locul de muncă au toate șansele să depășească colegii în multe trepte ale carierii. De asemenea, este de trei ori mai probabil ca aceștia să declare că au o calitate ridicată a vieții, sunt de șase ori mai implicați în munca lor, cu 8% mai productivi și cu 15% mai puțin predispuși să caute un loc de muncă în altă parte. Este adesea mai ușor să ne scoatem în evidență defectele decât punctele noastre forte. Suntem cei mai critici cu noi înșine și mai iertători cu ceilalți. Dar vă puteți valorifica punctele forte pentru a vă bucura de o dezvoltare profesională sporită doar dacă știți care sunt acestea.
Care sunt punctele forte ale angajaților?
Punctele forte ale angajaților sunt competențele, abilitățile și trăsăturile de personalitate cu care un lucrător contribuie la echipă într-un mod care depășește așteptările. Iată câteva puncte forte potențiale:
- Abilități
- Comunicare
- Organizare
- Gestionarea timpului
- Leadership
- Prezentarea
- Rezolvarea problemelor
- Abilități
- Cunoștințe specifice de software
- Expertiza în domeniu
- Competențe lingvistice
- Trăsături de personalitate
- Amabil
- Empatică
- Ușor de dus
- Necombativ(ă)
- Orientată spre detalii
- Adaptabil
Aceste atribute sunt adesea menționate în descrierile posturilor, astfel încât angajații pot vorbi despre ele atunci când aplică sau la interviuri pentru a arăta că abilitățile lor se aliniază cu rolul respectiv.
De asemenea, le puteți valorifica pentru a obține performanțe profesionale mai ridicate și obiective profesionale pe termen lung la locul de muncă. Dacă sunteți un bun comunicator, de exemplu, s-ar putea să nu vă sfiiți să cereți o mărire de salariu. Poate că sunteți un lider excelent – ați putea prelua conducerea unor proiecte pentru a atrage atenția managerului dumneavoastră.
Care sunt punctele forte ale unui angajat bun?
Piața muncii apreciază cel mai mult abilitățile analitice, fundamentale și interpersonale. Iată cinci dintre aceste abilități:
Comunicare
O bună comunicare este considerată un punct forte de top la locul de muncă. Locurile de muncă reunesc diverse personalități, iar comunicarea clară cu directorii, managerii și colegii este necesară pentru a îndeplini sarcinile în mod eficient și pentru a oferi o muncă de înaltă calitate.
De asemenea, atunci când aveți de-a face cu clienții și clienții, comunicarea scrisă și verbală care reprezintă organizația dvs. cu profesionalism și claritate este parte integrantă a sănătății carierei dvs. și a afacerii în sine.
Rezolvarea problemelor
Gânditorii analitici excelează adesea la rezolvarea problemelor, dar oricine poate exersa. Rezolvatorii de probleme pricepuți sunt gânditori creativi care îmbrățișează flexibilitatea – pentru că nu știi niciodată cu adevărat ce presupune o zi de lucru sau un proiect.
Aceste persoane sunt orientate spre soluții. Ei evaluează problema, recunosc resursele disponibile și construiesc o strategie pentru a o depăși.
Inteligența emoțională
Lucrătorii cu o inteligență emoțională ridicată au o puternică conștientizare de sine și acordă mai multă atenție stărilor de spirit și motivațiilor colegilor lor. Acest lucru ajută echipele să evite conflictele și să găsească soluții cu empatie. În plus, înțelegerea propriilor emoții face ca acestea să fie mai ușor de recunoscut la ceilalți.
Dacă observați frustrarea unui coleg de muncă, vă veți aminti cum se simte și veți oferi ajutor. Dezvoltarea inteligenței emoționale necesită interpretarea limbajului corporal și a altor comunicări non-verbale pentru a citi printre rânduri și a aborda ceea ce spune persoana respectivă.
Colaborarea
Niciun loc de muncă nu există într-un vid – fiecare profesie necesită muncă în echipă. Lucrătorii orientați spre echipă văd imaginea de ansamblu, ceea ce i-ar putea face mai predispuși să ceară ajutor sau să-i ajute pe alții. Ei înțeleg că munca lor contribuie la un întreg, așa că sunt mai puțin defensivi dacă ideile lor nu sunt alese și mai dispuși să colaboreze.
De asemenea, acești angajați sunt adesea mai de încredere. Ei înțeleg că munca celorlalți depinde de gestionarea timpului lor, așa că, de obicei, sunt mai proactivi pentru a evita întârzierea unui proiect.
Încredere
Managerii vor să știe că pot avea încredere în echipa lor pentru a fi automotivați și responsabili pentru acțiunile lor. Angajații demni de încredere sunt transparenți cu privire la abilitățile lor, profesioniști și responsabili cu informațiile sensibile.
Managerii au propriile responsabilități și apreciază angajații de care nu trebuie să își facă griji.
Cum să vă identificați punctele forte și punctele slabe
Bucurați-vă de o dezvoltare ulterioară a carierei prin înțelegerea competențelor dumneavoastră. Iată câteva modalități de a vă identifica punctele forte și punctele slabe:
Identificați ce vă place și ce nu vă place să faceți
Scrierea a ceea ce vă place și ceea ce nu vă place la locul de muncă este o modalitate excelentă de a vă înțelege înclinațiile naturale.
Recunoașteți din nou responsabilitățile rolului
Managerii de angajare caută candidați cu un set de abilități specifice pentru a excela în postul lor, iar tu ai fost angajat pentru că te potrivești.
Cereți echipei de recrutare a companiei dvs. anunțul de angajare pentru a vă familiariza din nou cu aptitudinile, competențele și atributele pe care organizația dvs. le dorea. Luați în considerare, de asemenea, orice puncte forte subliniate în timpul interviului de angajare, al procesului de integrare sau al evaluărilor de performanță.
Cereți feedback
Managerul dvs. v-a evidențiat probabil punctele forte și punctele slabe și a ținut cont de acestea atunci când v-a făcut sarcini sau v-a încurajat să ieșiți din zona dvs. de confort, de exemplu.
Este posibil ca și membrii echipei să fi observat, de asemenea, competențele și punctele moarte. Deși adesea ne simțim inconfortabil în fața defectelor noastre, feedbackul constructiv din partea managerilor și a colegilor ne ajută să ne dezvoltăm conștiința de sine.
Revedeți notele dvs.
Uitați-vă peste tot ceea ce ați colectat pentru a găsi coerență. Unele puncte forte și puncte slabe ar putea zbura de pe hârtie. Dacă una dintre cele mai mari realizări ale dvs. a fost negocierea cu succes a unui nou contract, s-ar putea să aveți puterea de convingere.
Dar multe abilități sunt ascunse în talente mai largi. Dacă sunteți un bun negociator, probabil că aveți și abilități puternice de ascultare activă, de rezolvare a problemelor și de comunicare.
De asemenea, dacă cel mai important eșec al dvs. a fost ratarea constantă a termenelor limită, managementul timpului ar putea fi un punct slab. Lucrați la procesul de luare a deciziilor, la autodisciplină și la a fi un bun jucător de echipă pentru a le transforma în talente.
Cum să vă îmbunătățiți punctele tari și punctele slabe
Autoperfecționarea este un amestec de elaborare de strategii și de căutare de sprijin. După ce v-ați analizat punctele forte și punctele slabe, faceți o listă a domeniilor de îmbunătățire și stabiliți obiective – specifice, măsurabile, realizabile, relevante și oportune – pentru a lucra la perfecționarea acestor domenii.
Concentrați-vă pe îmbunătățirea zonelor slabe și pe crearea obiceiului de a valorifica punctele forte. Dacă v-ați dat seama că evitați prezentările din cauza nervilor, înscrieți-vă pentru a ține o prelegere la o conferință viitoare pentru a exersa și a vă acomoda cu vorbitul în public.
Managerul dvs. sau resursele umane pot avea, de asemenea, resurse de sprijin. Întrebați despre bugetele sau oportunitățile de dezvoltare profesională, cum ar fi coaching-ul, inițiativele de perfecționare și rambursările sau stimulentele pentru programele de certificare.
S-ar putea să vă simțiți emoționat să recunoașteți zonele slabe în fața managerilor. Dar faptul că vă arătați mentalitatea de creștere vă diferențiază.
Punctele tari și punctele slabe ale managerilor
Atunci când managerii nu se dezvoltă, întreaga lor echipă are de suferit. Reziliența scăzută scade performanța echipei, agilitatea scăzută a liderilor înseamnă agilitate scăzută a echipelor, iar lipsa abilităților de gândire strategică înseamnă mai puțină inovație.
Managerii trebuie să fie conștienți de slăbiciunile lor pentru a preveni ca acestea să se răsfrângă asupra lor. Dacă sunteți un manager nou care se străduiește să exceleze – și ale cărui echipe se confruntă cu consecințele – veți beneficia foarte mult de pe urma consolidării abilităților dvs. transversale.
Familiarizați-vă cu punctele forte și punctele slabe ale angajaților pentru a cunoaște mâna cu care jucați, astfel încât să puteți promova competențele pentru a vă face remarcat de către superiorii ierarhici și să îmbunătățiți zonele slabe pentru a vă consolida performanța generală.
S-ar putea să vă simțiți ezitant să aflați mai multe despre dvs. înșivă, îngrijorat de ceea ce veți găsi. Dar nu poți lucra decât cu ceea ce știi. Începeți de la nivel mic, cerând persoanelor în care aveți încredere, cum ar fi un prieten sau un membru al familiei, să discute despre punctele forte și punctele slabe ale dumneavoastră, ajungând până la colegii de muncă. Nu uitați: nimeni nu este perfect.