Încercarea de a merge de unul singur, în loc de a utiliza toate talentele unui grup de oameni, rareori duce la creștere. De aceea, un management eficient al echipei este atât de important. Managementul echipei este capacitatea unui manager de a realiza și coordona o echipă pentru a-și executa sarcinile și obiectivele comune. Managementul echipei implică, de obicei, un manager, o echipă, abilități de comunicare, ascultători activi, stabilirea obiectivelor, crearea unei culturi pozitive și, adesea, un software de management al proiectelor pentru a-i ajuta pe toți să rămână eficienți și organizați.
Competențele eficiente de management de echipă sunt cruciale, deoarece îi ajută pe angajați să se simtă mai productivi și mai motivați.
Deși nu există o singură măsură sau abilitate de conducere care să definească un manager de echipă excelent, există mai multe aspecte definitorii ale unei echipe care funcționează bine și care prezintă o conducere puternică.
Pe lângă crearea unui mediu de lucru pozitiv și asigurarea că toți membrii echipei sunt aliniați la obiectivele echipei și ale organizației, există și alte beneficii ale acestei practici.
Managementul echipei poate duce la angajați mai fericiți
Face parte din rolul unui lider de echipă sau al unui manager să se asigure că angajații se simt bine acolo unde lucrează, deoarece acest lucru poate avea un impact pozitiv asupra succesului afacerii.
De exemplu, atunci când companiile gestionează eficient echipele, iar angajații se simt fericiți și apreciați, valoarea lor de piață și performanța financiară pot crește, nivelul de retenție a angajaților poate crește, există adesea o calitate mai bună a serviciilor oferite clienților și, ca urmare, clienții devin mai loiali.
Angajați mai productivi
Cu un management eficient al echipei, puteți contura o cultură în care angajații se dezvoltă. Într-un sondaj, 77% dintre lucrătorii români au declarat că cultura are un impact puternic asupra capacității lor de a face cea mai bună muncă.
Un management adecvat al echipei poate construi o cultură în care lucrătorii se pot concentra pe munca lor, mai degrabă decât să se preocupe de elemente externe.
Iată câteva moduri în care managerii pot modela cultura:
- Participați -prin participarea la evenimente, arătând entuziasm pentru progresul echipei și conectându-se cu angajații la nivel personal, membrii echipei se vor simți încântați să contribuie la obiectivele echipei
- Recunoașteți-i pe cei care fac, nu pe cei care realizează -acordați recunoaștere pentru îndeplinirea sarcinilor. În loc să așteptați rezultatele unei sarcini, oferiți o întărire pozitivă și un feedback acționabil pentru finalizarea acesteia.
- Definiți obiectivele împreună – Purtați discuții deschise despre obiectivele de nivel înalt ale companiei, astfel încât să știe ce este important și ce nu este. Apoi, ca echipă, decideți asupra a ceea ce merită să vă concentrați și cum să atingeți împreună aceste obiective.
Poate reduce rotația angajaților
Într-un sondaj din 2022, 81% dintre proprietarii de afaceri au declarat că “fluctuația de personal este o problemă costisitoare”.
Sondajul relatează că relațiile proaste între manageri și colegi reprezintă al doilea cel mai popular motiv pentru care angajații demisionează.
În acest context, devine mai evident că managerii trebuie să se concentreze pe angajarea oamenilor potriviți. Am venit cu câteva sfaturi pentru alegerea următorului membru al echipei dumneavoastră:
- Înțelegeți dacă s-ar potrivi cu cultura companiei dumneavoastră – Înainte de interviu, înțelegeți ce fel de persoană s-ar potrivi cel mai bine cu cultura dumneavoastră sau cu cultura pe care doriți să o construiți. În cadrul interviului, puneți întrebări legate de valorile sau de abilitățile interpersonale ale candidatului și evaluați dacă s-ar integra bine în echipa dvs.
- Angajați încet – Nu vă grăbiți. Graba de a ocupa un post vacant poate crește șansele de a vă alege cu o persoană care nu se potrivește. Fiți selectiv și așteptați persoana potrivită.
- Puneți candidații să se întâlnească cu membrii echipei – Aducerea unuia sau a doi membri ai echipei pentru a intervieva candidații va arăta dacă aceștia se vor potrivi cu restul echipei dvs. și pentru a depista eventualele semnale de alarmă.
Sfaturi esențiale pentru un management eficient al echipei
Așa cum am subliniat mai sus, un manager bun este o parte importantă a succesului unei echipe. Aceștia își mențin în mod regulat echipa motivată, pe drumul cel bun, sunt informați cu privire la etapele și obiectivele companiei și se asigură că toată lumea este mulțumită și contribuie la rezultatele companiei.
Abilitățile de comunicare eficientă asigură claritatea la nivelul întregii echipe cu privire la sarcini, termene și obiective. Această transparență permite unei echipe să se concentreze pe productivitatea și colaborarea lor.
Pe de altă parte, un management deficitar al comunicării digitale pentru echipe scade moralul și productivitatea angajaților. Acest lucru are un impact negativ asupra satisfacției clienților și asupra rezultatelor.
Oferiți o viziune clară
Managerii care nu este cu ochii pe minge, însă, nu se pot asigura că angajații lor se mișcă în direcția corectă. Managerii pot fi adesea deturnați de la obiectivele inițiale de propriile sarcini zilnice și de rezolvarea problemelor, mari sau mici.
Stabilirea unei viziuni clare care evidențiază obiectivele pe termen scurt și lung pentru proiecte, echipe și organizația în ansamblu este, fără îndoială, cea mai bună modalitate pentru ca managerii și angajații să rămână concentrați.
Încurajați colaborarea în echipă
Angajații care spun că se simt ca făcând parte dintr-o echipă au de 2-3 ori mai multe șanse să fie implicați la locul de muncă. Colaborarea eficientă este crucială pentru ca echipele să facă lucrurile împreună, la timp și fără conflicte. Această abordare transparentă le permite, de asemenea, angajaților să primească feedback și să semnaleze imediat orice problemă.
Delegați cu grijă
Se așteaptă ca un manager să atribuie sarcini angajaților pe baza abilităților, experienței și competenței. Aceștia trebuie să aibă încredere că fiecare membru al echipei poate finaliza la timp sarcinile atribuite.
Dar chiar și managerii buni se pot lupta cu delegarea. De fapt, 21% dintre angajați se simt copleșiți de volumul lor de muncă “de cele mai multe ori”. O soluție pentru această preocupare poate fi utilizarea automatizărilor fluxurilor de lucru.
Un șablon de gestionare a sarcinilor poate ajuta managerii să delege sarcini prin identificarea cu ușurință a capacităților membrilor echipei și prin efectuarea de modificări pentru a reduce volumul de muncă ridicat.
Oferiți feedback constructiv și recunoaștere
Sesiunile de feedback constructiv oferă informații despre zonele de îmbunătățire, atât pentru angajați, cât și pentru manageri. Le oferă angajaților claritate cu privire la situația în care se află și încotro se îndreaptă.
Atunci când angajații oferă feedback, ascultați ce spun și, dacă este posibil, acționați în consecință. Schimbările inspirate de aceste sesiuni pot ajuta angajații, managerii și echipa să performeze mai bine și să construiască încrederea.
Aprecierea eforturilor și realizărilor membrilor echipei are un impact semnificativ asupra moralului angajaților, în timp ce lipsa de recunoaștere poate duce la epuizare.
Depășiți provocările muncii la distanță
Pentru a face față unei echipe la distanță, managerii trebuie să identifice și să rezolve provocările legate de angajarea și gestionarea membrilor echipei virtuale.
Printre provocările comune se numără programarea și lipsa de comunicare. Pentru a depăși aceste obstacole, managerii pot înregistra toate informațiile – de la noile angajări la activitățile echipei – pe un șablon de plan de lucru la distanță.
Un management eficient al echipei este esențial atât pentru succesul echipei, cât și al organizației.
Un manager care excelează în domenii fundamentale – cum ar fi stabilirea obiectivelor, delegarea sarcinilor și oferirea unui feedback consistent – are mai multe șanse de a avea angajați implicați, care lucrează pentru atingerea obiectivelor companiei. Angajații dvs. pot fi talentați, dar managementul eficient al echipei este cel care îi îndrumă în direcția corectă și îi ajută să reușească.