Un lucru pe care îl înveți rapid ca antreprenor care conduce o afacere cu o anumită sezonalitate este că sezonul tău aglomerat ar putea să nu apară în sezonul la care te așteptai. De exemplu, magazinele cu amănuntul sunt ocupate până pe 24 decembrie. Dar dacă lucrați în domeniul logisticii implicate în aducerea acelor bunuri în magazine, sezonul dvs. aglomerat este la sfârșitul verii/începutul toamnei.
În fiecare an, învățăm mai multe despre cum să reglăm mai bine diferite părți ale ciclului și să profităm de sezonalitate în avantajul nostru în orice moment al anului.
Creați un impuls devreme
Pentru a vă asigura un an de succes, trebuie să accelerați indicatorii cheie de performanță – parametri precum costul de achiziție a clienților, retenția, veniturile anuale, volumul de rezervări și comisioanele de rezervare – cu mult înainte de ceea ce unii ar putea presupune că este sezonul de vârf. Încercăm să lansăm noi caracteristici în primăvară, deoarece acestea au nevoie de timp pentru a lua avânt. Dacă o lansare nu are loc până la începerea sezonului de camping, utilizatorii vor fi nevoiți să se pună la punct în loc să folosească o caracteristică pe care o înțeleg deja atunci când au cea mai mare nevoie de ea.
Fiți creativi în afara sezonului
Căutați excepții de la sezonalitate, modalități prin care puteți menține interesul în afara sezonului.
Cu echipa dvs. poate fi, de asemenea, o provocare să mențineți energia atunci când răsplata pentru toată munca depusă este atât de departe în timp.
Ideea este de a menține echipa concentrată pe imaginea de ansamblu și pe obiectivul final, mai degrabă decât pe următorul termen limită. Când toată lumea poate vedea cum ceea ce face se încadrează în imaginea de ansamblu, ajută la menținerea unui moral ridicat și la respectarea termenelor.
Urcați-vă pe val
Atunci când ajungeți la sezonul de vârf, indiferent când ar putea fi acesta pentru afacerea dvs., cea mai mare parte a muncii care contează pentru a face compania să avanseze ar trebui să fie deja făcută. Ați construit barca, este timpul să vedeți dacă plutește.
Bineînțeles, este posibil să existe unele lucrări de întreținere în afara sezonului, probleme tehnice de rezolvat, servicii pentru clienți și planificarea campaniilor de făcut – aceste echipe pot fi mai ocupate în timpul sezonului de vârf. Dar, în general, ați făcut cea mai mare parte a muncii până în momentul în care apare sezonul de vârf, astfel încât să puteți răspunde la provocările care pot apărea în timpul celei mai active perioade din an pentru clienții dvs.
Nu uitați să vă luați timp liber
Integrați odihna în ciclul dumneavoastră. Un avantaj al sezonalității este o anumită predictibilitate a fluxului de lucru. Folosiți acest lucru în avantajul dumneavoastră. Încurajați personalul să se relaxeze și să-și ia concediu imediat după perioada de vârf a anului.
Păstrați unele sarcini pentru afara sezonului
Atunci când sezonul de vârf este în oglinda retrovizoare, este un moment bun pentru a cheltui energia pe planificarea pentru anul următor și pe sarcini administrative, cum ar fi un impuls de angajare. Noi facem cea mai mare parte a angajărilor noastre în timpul iernii și primăverii. Vrem ca noii angajați să aibă șansa de a avea un impact imediat. Până în vară, lista de personal este stabilită. Ne reevaluăm nevoile atunci când se liniștesc apele.
Rămâneți atenți la schimbări
Fiți atenți la tendințe și la schimbările sezoniere – de exemplu, campingul de iarnă este mai popular în zilele noastre decât era înainte, în parte din cauza cererii mai mari și în parte din cauza modului în care oamenii aleg să campezeю
În mod similar, sezonalitatea într-o afacere poate fi epuizantă sau plină de satisfacții, în funcție de cât de în ton cu ciclul ești.