Lucrați cu echipa dvs. zi de zi. Chiar și așa, să vă dați seama cum să profitați de potențialul lor și să îi mențineți pe drumul cel bun sunt provocări permanente pentru fiecare manager. Înțelegerea diferenței dintre scopuri versus obiective este un bun punct de plecare. Învățarea valorii de a împărți obiectivele mari în obiective măsurabile și specifice poate ajuta echipa dvs. să devină mai responsabilă, mai motivată și mai strategică cu timpul lor.
Ce sunt obiectivele?
Un obiectiv este un rezultat dorit care este amplu, dar realizabil. În general, le veți defini pentru intervale de timp pe termen lung și, de obicei, privesc sănătatea productivă, financiară sau operațională generală a companiei. Acestea ar putea include implementarea unui nou sistem de operare, creșterea veniturilor clienților sau scăderea fluctuației de personal.
Obiectivele cu limită de timp
Termenele limită și țintele de timp conduc la obiective cu termen limită. Acestea sunt utile pentru a stabili acțiuni punctuale, iar obiectivele și termenele specifice le completează.
Managerul unei echipe de designeri grafici ar putea stabili un obiectiv cu limită de timp pentru a-i aduce pe membrii echipei la curent cu practicile de inteligență artificială și automatizare prin mai multe sesiuni de formare în decurs de o lună.
Obiective orientate spre rezultate
Obiectivele orientate spre rezultate se concentrează pe nevoile de transformare a afacerii. Acestea sunt stelele nordice care ghidează pașii mai mici și măsurabili către rezultatele finale și adesea stimulează schimbări majore în performanța departamentului dvs. sau în planul general de afaceri.
Deoarece un obiectiv orientat spre rezultate se concentrează pe imaginea de ansamblu, există mai multă flexibilitate în ajustarea termenelor limită sau în schimbarea cursului obiectivelor strategice sau tactice.
Obiectivele orientate spre proces
Obiectivele orientate pe procese se concentrează în jurul construirii de noi politici interne, sisteme și fluxuri de lucru. Mai degrabă decât să se concentreze pe un rezultat specific, obiectivele orientate pe proces se concentrează pe metodele pe care echipele le folosesc pentru a finaliza munca. Le definiți pentru a crește eficiența și productivitatea echipei.
Poate că sunteți redactorul-șef al unei agenții de conținut și trebuie să îmbunătățiți eficiența echipei dumneavoastră de redactori și editori. Un exemplu de obiective pe care le puteți adopta este alinierea tuturor la o nouă aplicație de flux de lucru, crearea de ghiduri de stil și dezvoltarea unui canal de messenger pentru a împărtăși feedback-ul clienților.
Ce sunt obiectivele?
Dacă scopurile tale sunt destinația finală, obiectivele sunt foaia ta de parcurs. Un obiectiv este o acțiune măsurabilă cu o țintă stabilită. În general, acestea au o limită de timp și le creați pentru a împărți obiectivele mari în pași mici, realizabili.
Obiectivele eficiente sunt ca un plan de acțiune. Acestea mută atenția echipei dvs. de la rezultate largi la pași mai ușor de gestionat și îi informează cu privire la acțiunile pe care trebuie să le întreprindă pentru a atinge obiectivul mai mare. Și, pe măsură ce bifați fiecare obiectiv de pe lista de lucruri de făcut, vă puteți motiva echipa să continue să ducă la bun sfârșit obiectivul final.
Obiective strategice
Creați obiective strategice pentru a contura viziunea generală a unui obiectiv pe termen lung și pentru a le oferi membrilor echipei structură, viziune și direcție.
Obiectivele tactice
Obiectivele tactice se concentrează pe rezultate pe termen scurt și pe impactul îndeplinirii acestor sarcini. Acest tip de obiectiv aliniază fluxurile de lucru pe termen scurt cu reperele pe termen lung. Și, de obicei, le analizați alături de KPI pentru a măsura obiectivele și a vă ajuta în luarea deciziilor viitoare.
Obiectivele operaționale
Acestea sunt repere zilnice, săptămânale sau lunare pe termen scurt pe care le puteți folosi pentru a implementa o strategie mai amplă care unește mai multe departamente și îi menține pe toți în grafic.
Diferențe cheie între scopuri și obiective
Pentru a evidenția funcțiile fiecăruia, iată patru diferențe majore între scopuri și obiective:
- Calendar: Puteți stabili atât obiective pe termen scurt, cât și pe termen lung pentru echipa dumneavoastră, care se întind în general între 1 și 5 ani. Obiectivele sunt mai scurte și sunt împărțite pe zile, săptămâni sau luni.
- Scop: Definiți scopurile pentru a vă orienta echipa pe un anumit curs și utilizați obiectivele pentru a planifica etapele pentru a ajunge la rezultatul dorit.
- Domeniu de aplicare: Scopurile sunt generale (cum ar fi creșterea vânzărilor), în timp ce obiectivele sunt restrânse și specifice (cum ar fi creșterea veniturilor unui anumit produs cu 15%, reducerea costurilor departamentului cu 10% și eliminarea redundanțelor cu 50%).
- Cantitate: Datorită domeniului de aplicare al obiectivelor, veți avea de obicei doar câteva pe departament. Obiectivele nu au o limită. Puteți folosi oricâte sunt necesare pentru a împărți un obiectiv amplu într-un proces tangibil.
Exemplu de scopuri versus obiective
Utilizând criteriile de mai sus, haideți să împărțim un scop mare în mai multe obiective.
- Scopul: Creșterea traficului pe site-ul web cu 50% până la sfârșitul celui de-al patrulea trimestru.
- Obiectiv strategic: Optimizarea pentru SE a întregului conținut web
- Obiectiv tactic: Creșterea conținutului publicat săptămânal cu 20%.
- Obiectiv operațional: Adoptarea unei noi aplicații de flux de lucru pentru a urmări progresul între scriitori, editori și clienți
Cum funcționează împreună scopurile și obiectivele?
Atingerea unui scop fără obiective măsurabile este ca și cum ai construi o casă fără un plan. Obiectivele vă sprijină scopurile cu o structură, o viziune și o strategie clare.
Iată cinci moduri în care dezvoltarea obiectivelor pentru scopurile profesionale consolidează succesul stabilirii obiectivelor echipei dvs.
Mai ușor de gestionat
Atunci când împărțiți scopurile largi în obiective gestionabile, bazate pe măsurători, este mai ușor pentru toată lumea să își organizeze eforturile și să prioritizeze sarcinile. Iar obiectivele vă permit să delegați munca, să depistați punctele forte și punctele slabe ale echipei dvs. pe măsură ce procesul evoluează și să împiedicați echipa dvs. să resimtă impactul epuizării pe măsură ce atinge în mod constant etape mici.
Creșterea motivației
Studiile fac legătura între stabilirea unor obiective dificile și specifice și o mai bună performanță, reziliență și motivație. Dar atunci când nu reușiți să atingeți obiective mărețe, sunteți supus unei stări de spirit, unei stime de sine și unei motivații diminuate. Obiectivele ambițioase dau echipei dvs. un sentiment de scop și îi inspiră să lucreze împreună pentru a obține succesul. Iar faptul că au obiective mai mici și mai ușor de atins înseamnă că se simt pregătiți și motivați să îndeplinească aceste obiective mai ample.
Mai multă responsabilitate
Atunci când împărțiți un obiectiv profesional în obiective clare și bazate pe măsurători, vă este mai ușor să măsurați și să urmăriți performanța individuală și a echipei. Iar indicatorii cheie de performanță (KPI) asociați cu obiectivele vă ajută să identificați punctele nevralgice și verigile slabe pe care îi puteți pune pe membrii echipei să le îmbunătățească.
O comunicare mai puternică
Un obiectiv măreț (cum ar fi creșterea veniturilor) este dificil de obținut feedback și îndrumare. Este amplu și deschis la mai multe căi și soluții potențiale. Puteți oferi un feedback mai specific și mai pătrunzător asupra unor obiective mai mici, în care ați definit clar succesul și munca necesară pentru a le îndeplini.
Mai puține eșecuri
Obiectivele le permit tuturor celor din echipa dvs. să știe de ce sunt responsabili. Pe măsură ce fiecare membru al echipei lucrează la obiectivele sale, pot discuta în timp real despre blocaje, neajunsuri și confuzii. Iar documentarea și partajarea acestor informații înseamnă că puteți evita greșelile în timpul proiectelor viitoare.
Cum să măsurați scopurile și obiectivele
Măsurarea progreselor înregistrate în atingerea obiectivelor generale este simplă dacă ați definit obiective bazate pe măsurători. Iată trei componente importante pentru a măsura progresul echipei dvs:
- Identificați KPI relevanți: Alegeți cei mai potriviți parametri pentru a vă analiza obiectivele finale. Dacă obiectivul dvs. este de a crește veniturile, analizați indicatorii de performanță relevanți, cum ar fi rata de conversie a vânzărilor, costul de achiziție a clienților și marja medie de profit. Cu cât datele sunt mai specifice, cu atât va fi mai ușor să identificați oportunitățile, punctele forte și punctele slabe ale strategiei dvs.
- Măsurați performanțele anterioare: Înțelegerea succeselor și provocărilor din trecut vă ajută să stabiliți obiective realizabile în timp. Dacă sunteți un manager de marketing și știți că echipei dvs. îi ia în medie 15 zile pentru a construi o propunere pentru un nou client, puteți stabili obiective rezonabile pentru echipa dvs. și puteți oferi o comunicare clară clientului dvs.
- Elaborați o structură: O strategie clară cu un proces pas cu pas vă ajută să mențineți sarcinile pe drumul cel bun, înțelegând cum ar trebui să evolueze progresul. Aceasta ar putea include un plan de lucru detaliat, obiective individuale zilnice și întâlniri săptămânale ale echipei.
Ghidați-vă echipa spre linia de sosire
Fiecare echipă este unică și are nevoie de strategii diferite pentru a funcționa ca o unitate care să lucreze în vederea atingerii unor obiective de afaceri mai mari. Și, deși nu există o cheie magică pentru a-i menține pe toți performanți, înțelegerea diferenței dintre scopuri versus obiective vă poate ajuta să creați inițiative care să valorifice potențialul echipei dumneavoastră.
Analizați obiectivele actuale ale echipei dvs. și împărțiți-le în obiective zilnice, săptămânale și lunare mai mici. Această structură și concentrare va da echipei dvs. un sentiment de scop. Iar realizarea fiecărui obiectiv le va oferi momente de sărbătoare care îi vor menține pe toți motivați și în mișcare.