Pe măsură ce pandemia a lăsat întreprinderilor mici alte opțiuni decât să își accelereze eforturile de transformare digitală într-un ritm rapid, rolurile tradiționale de la birou și-au schimbat dramatic structura peste noapte. Astăzi, pe măsură ce tot mai mulți factori de decizie se acomodează cu munca la distanță, asigurarea motivației și angajamentului angajaților este o prioritate cheie.
Trecerea rapidă de la birouri la mediile de lucru de la domiciliu a venit cu îngrijorări generalizate pentru angajatori. Munca la distanță nu fusese testată în mare parte de multe dintre companiile care au devenit rapid dependente de angajații , iar multe întreprinderi se temeau că scăderea productivității va urma unei schimbări organizaționale atât de importante.
În ciuda îngrijorărilor legate de productivitate, putem constata că un sondaj recent realizat de Microsoft în rândul a 9.000 de manageri a arătat că majoritatea respondenților au considerat că angajații lor erau fie la fel de productivi, fie mai productivi în comparație cu ratele de lucru din interiorul companiei.
Este posibil să existe multe motive pentru acest lucru, dar lipsa navetei și confortul de a lucra la domiciliu pot avea un impact pozitiv asupra evitării epuizării, încurajând în același timp indivizii să lucreze la termenele limită – mai degrabă decât să părăsească biroul la sfârșitul zilei pentru a-și finaliza sarcinile mai târziu.
În ciuda dovezilor de creștere a productivității, putem observa că aspectele legate de implicarea și etica muncii ocupă un loc important în rândul managerilor echipelor de lucru la distanță. În timp ce avem motive să credem că angajații lucrează mai mult, este mai greu de evaluat motivația și implicarea lor în fluxurile de lucru.
Introduceți Gamificarea în fluxurile de lucru
Una dintre cele mai eficiente modalități de a vă asigura că angajații se simt parte din compania lor, chiar și în timp ce lucrează în întregime de la distanță, este prin implementarea strategiilor de gamificare în rolurile lor de zi cu zi.
Gamificarea presupune aplicarea elementelor de joc în medii care nu sunt jocuri și a devenit deja o metodă populară pentru companiile care doresc să încurajeze loialitatea și implicarea noilor clienți printr-o experiență plăcută. Acum, companiile caută din ce în ce mai mult să adauge competiții și premii pentru activități ca mijloc de a construi angajamentul angajaților.
Un alt beneficiu al acestei abordări este că sistemele de gestionare a performanței bazate pe jocuri pot ajuta la o mai bună monitorizare și standardizare a indicatorilor de performanță și a criteriilor de evaluare. În mod fundamental, abordarea poate fi o modalitate de a-i ajuta pe angajații aflați la distanță să se simtă mai bine aliniați la cultura companiei și să se implice direct în operațiunile întreprinderii, în timp ce lucrează, eventual, în echipă.
Dați putere prezentărilor dvs.
O altă provocare pentru angajatori este aceea de a transmite informații importante într-un mod care să rezoneze cu angajații. Tranziția de la prezentările interne la slide-urile de partajare a ecranului de la distanță poate fi dificilă, iar platformele de videoconferință pot fi un loc extrem de dificil pentru angajatori pentru a măsura eficient implicarea.
Cu toate acestea, există multe opțiuni pentru companiile care doresc să își facă prezentările mai atractive cu un conținut mai bun, fără a pierde mai mult timp în dezvoltarea de slide-uri și infografice de înaltă calitate.
Treceți la interactivitate
În cele din urmă, o modalitate esențială de a se asigura că angajații rămân implicați în compania lor este de a se asigura că opiniile, ideile, gândurile și contribuțiile lor sunt înregistrate.
În timp ce majoritatea căilor de comunicare din cadrul structurilor de afaceri sunt statice, ceea ce înseamnă că mulți angajați pur și simplu citesc, ascultă sau urmăresc informații pentru a-și înțelege sarcinile, nimic nu îi împiedică pe angajatori să utilizeze conținut interactiv pentru a încuraja niveluri mult mai mari de participare.
Prin simpla creare a unui sondaj rapid, a unui scurt sondaj pentru angajați, a unor postări pe rețelele de socializare prin care se solicită implicarea și a altor solicitări de răspunsuri, este posibil să se mențină angajații în comunicare activă cu echipele lor, cu managerii și cu întreaga companie. De asemenea, poate contribui la reducerea drastică a sentimentelor de izolare și de singurătate, asigurându-se în același timp că personalul simte că are o contribuție activă în cadrul afacerii.
Deși transformarea digitală a surprins multe întreprinderi cu garda jos, este clar că există un număr tot mai mare de soluții care încurajează angajații să se simtă mai implicați și mai implicați în viața lor profesională. Prin eforturi măsurate de implicare, este posibil ca întreprinderile să își întâlnească personalul la jumătatea drumului și să creeze o cultură de lucru vibrantă care să mențină toate părțile mulțumite.