Când aveți un magazin online sau o afacere care presupune livrarea bunurilor către clienții dvs. aveți nevoie de câteva sfaturi utile pentru ambalarea și expedierea corectă a lor. Merită să petreceți timp pentru a alege ambalajul corect și pentru a utiliza metode de expediere inteligente. Aceste sfaturi și trucuri simple vă vor ajuta să reduceți costurile, să economisiți timpul petrecut cu ambalarea și să oferiți cea mai bună formă de protecție pentru transportul dumneavoastră.
Alegeți ambalajul corect
Alegeți cutii de dimensiuni potrivite pentru articolele dvs. fără prea mult spațiu inutil în colet. Costul transportului depinde de mărimea, volumul și greutatea coletului. Așadar, nu plătiți pentru aer și spațiu gol.
Încercați câteva dimensiuni și tipuri diferite de cutii care sunt potrivite pentru majoritatea bunurilor dvs. Faceți din acestea “cutiile standard” pe care le folosiți pentru majoritatea comenzilor dumneavoastră.
Standardizați-vă procesul de ambalare
Creați linii directoare clare pentru stația de ambalare și bune rutine pentru a împacheta articolele într-un mod optim.
Creați liste de verificare care să descrie și să explice fiecare etapă a procesului de ambalare. Astfel, personalul dvs. va învăța pașii necesari, de la alegerea dimensiunii corecte a cutiei și modul în care fiecare produs trebuie plasat în interiorul acesteia, până la modul de atașare corectă a etichetelor și la modul de etichetare a coletelor înainte de a fi expediate.
Organizați-vă stocul cât mai eficient posibil
Poți economisi mult timp dacă aranjezi zona de ambalare și rafturile într-un mod inteligent. Mențineți distanța față de cele mai bine vândute produse și de articolele promoționale la un nivel minim, mutându-le lângă zona de ambalare. O altă idee inteligentă ar putea fi să preambalați cele mai populare bunuri și să le plasați pe rafturi unde sunt ușor accesibile.
Aveți produse care sunt adesea vândute împreună? Asigurați-vă că sunt apropiate pe rafturile din depozit.
O altă modalitate bună de a economisi timp este să etichetați rafturile și rândurile cu semne clare, astfel încât nimeni să nu piardă timp căutând produsele.
Economisiți mult timp și frustrarea dacă vă amenajați o zonă de ambalare în care toate instrumentele de care aveți nevoie pentru a împacheta și ambala articolele sunt organizate într-un mod ordonat și logic (foarfece, cuțite de împachetat, bandă adezivă, etichete etc.).
Un depozit bine organizat, cu rafturi etichetate clar și ordonat, vă va ușura munca.
Fiți bine pregătiți înainte de perioadele de vârf de vânzări
Toți cei care lucrează în magazinele online știu că vânzările vor crește considerabil în săptămânile care dau startul vânzărilor de Crăciun, Black Friday și alte sărbători. De asemenea, există și alte perioade în timpul anului care sunt mai agitate decât altele. Este o idee bună să fiți pregătiți pentru aceste perioade prin pregătirea ambalajelor și a materialelor pe care le veți folosi.
Asigurați-vă că sunteți bine pregătit înainte de începerea perioadei de vârf, asamblând cutii, umplându-le cu materiale de amortizare și pregătind orice altceva va fi necesar.
Dacă vă așteptați sau știți că veți vinde cantități mari din anumite produse, puteți împacheta multe din ele în avans. Cu cât mai multe dintre aceste lucrări puteți face în avans, cu atât mai ușor va fi să vă asigurați că clienții dvs. își primesc comenzile la timp.
Investiți în ambalaje de calitate
Nu vă lăsați tentat să faceți economii atunci când vine vorba de achiziționarea de cutii și alte ambalaje. Banii în plus pe care îi cheltuiți pe ambalaje de bună calitate vă pot scuti de costuri inutile pentru bunuri deteriorate și sparte.
Cutiile puternice și rezistente oferă o protecție mai mare pentru produsele dumneavoastră, permițând eventual utilizarea unor dimensiuni mai mici, ceea ce poate duce la costuri de transport mai mici.
Comunicați foarte clar termenii și condițiile de livrare
Nu uitați să le oferiți clienților dumneavoastră răspunsuri bune la întrebările lor despre expediere și livrare.
Creați o pagină de întrebări frecvente care să acopere întrebările frecvente despre ambalare, expediere, retururi și termene de livrare.
Nu uitați să actualizați pagina de întrebări frecvente pentru a reflecta circumstanțele reale și orice modificări în timpul perioadelor de vârf. De asemenea, trebuie să vă amintiți să includeți informații care ar putea fi puțin incomode, cum ar fi informații despre întârzieri majore.
Evitați întârzierile asigurându-vă că detaliile privind adresa sunt corecte
Asigurați-vă că detaliile de adresă ale clienților dvs. sunt corecte. Atunci când trimiteți un număr de telefon mobil către transportator, clienții dvs. vor primi informații actualizate cu privire la starea transportului lor.
Verificarea formatului adreselor de e-mail, a numerelor de telefon mobil și a codurilor poștale etc. vă ajută să vă asigurați că coletele ajung la destinația dorită.
Asigurați-vă că etichetele și marcajele de pe colete sunt corecte. Există câteva sfaturi bune aici despre cum să vă asigurați că codurile de bare și etichetele sunt corecte și atașate corespunzător. Acest lucru poate reduce la minimum numărul de colete pe care transportatorul trebuie să le manipuleze manual.
Fie că începeți un magazin online sau că vă faceți o hartă a practicilor existente, merită întotdeauna să vă revizuiți procedurile de ambalare și expediere. Puteți face economii semnificative pe termen lung, atât în timp, cât și în bani, făcând aceste procese cât mai eficiente posibil.