Realitatea augmentată vă oferă încă un instrument în plus atunci când vine vorba de stimularea vânzărilor și de creșterea valorii mărcii prin intermediul dispozitivelor mobile. Piețele din ziua de azi sunt conduse din ce în ce mai mult de nevoile și dorințele consumatorilor. Pe măsură ce tehnologia avansează, aceste dorințe se schimbă, iar o marcă trebuie să țină pasul cu aceste schimbări.
Realitatea augmentată (AR) este o tendință emergentă în cadrul strategiilor de marketing și de vânzări, care permite mărcilor să ofere clienților lor experiențe unice cu confortul de a se conecta la dispozitivele lor mobile.
Telefonia mobilă a devenit unul dintre cele mai importante tipuri de media prin care consumatorii interacționează cu mărcile și iau decizii de cumpărare. AR vă oferă un alt instrument în curea atunci când vine vorba de stimularea vânzărilor și de creșterea valorii mărcii prin intermediul dispozitivelor mobile.
Permiteți clienților să încerce înainte de a cumpăra
Potențialii clienți și-au dorit întotdeauna să încerce produsele înainte de a le achiziționa. Cabinele de probă, mostrele de produse cosmetice, testele auto și multe alte concepte conexe stau mărturie a eficienței acestei strategii de vânzare. Experiențele de cumpărături augmentate sunt una dintre tendințele în creștere în industria de retail.
Folosind AR, potențialii clienți pot modela și încerca machiaje, articole de îmbrăcăminte și o gamă largă de produse legate de casă fără a fi nevoie să interacționeze direct cu acestea. AR anulează necesitatea unui inventar fizic mare pentru a permite clienților să probeze sau să eșantioneze zeci sau chiar sute de articole în căutarea celui care corespunde cel mai bine nevoilor lor.
Industria cosmetică a fost, de asemenea, entuziasmată de adoptarea realității augmentate în ultima vreme. Branduri precum Sephora, L’Oreal și Perfect Corp au creat parteneriate pentru a le permite clienților lor să vadă cum ar arăta machiajul pe ei în mod digital. Realitatea augmentată este deosebit de valoroasă pentru strategiile de vânzări online care implică produse cosmetice, deoarece consumatorii trebuie aproape întotdeauna să judece un anumit articol de machiaj prin modelarea acestuia pe ei înșiși.
Un alt domeniu în care realitatea augmentată are potențialul de a străluci este crearea unei cabine de probă sau a unui vestiar virtual. Atunci când vine vorba de achiziționarea de îmbrăcăminte, cabinele de probă sunt un rău necesar. Clienții sunt nevoiți să care stive de articole vestimentare până la cabina de probă, iar apoi angajații sunt nevoiți în mod constant să refacă articolele aruncate. În plus, un magazin este limitat de inventarul pe care îl are la îndemână atunci când vine vorba de a oferi haine pe care clienții să le probeze.
Vestiarul cu realitate augmentată elimină o mare parte din aceste probleme, permițând clienților să acceseze o bibliotecă digitală de articole vestimentare printr-o simplă atingere de deget. Mărci precum Topshop și Timberland au fost în prima linie în ceea ce privește dezvoltarea cabinelor de probă și a vestiarelor cu realitate augmentată pentru a le oferi clienților lor o experiență virtuală care să îi ajute să aleagă articolele vestimentare.
Îmbunătățiți turismul și asistența
Realitatea augmentată oferă întreprinderilor potențialul de a adăuga o componentă digitală pe lângă locațiile și produsele lor fizice. Clienții pot scana un produs sau un obiect pentru a afișa o experiență AR adaptată fie pentru a oferi informații suplimentare despre produs, fie o formă de experiență suplimentară legată de marcă.
Aplicația AR în acest sens se extinde în numeroase industrii și piețe. De exemplu, compania de vânzare de bilete StubHub a creat o aplicație de realitate augmentată, care le-a permis utilizatorilor să vizualizeze un afișaj 3D al stadionului pe care s-a jucat Super Bowl. Fanii au putut vizualiza aspectul terenului din diferite locuri pentru a alege locul potrivit pentru ei.
În cadrul industriei auto, Hyundai și Mercedes au adoptat aplicații de realitate augmentată. Hyundai a fost primul care a creat un manual augmentat pentru șoferi, iar Mercedes a dus acest concept cu un pas mai departe. Proprietarii Mercedes pot accesa o funcție numită “Ask Mercedes”, care asociază un asistent AI cu o interfață de realitate augmentată pentru a răspunde la o serie de întrebări potențiale.
Augmentați materialele de branding
Realitatea augmentată poate duce materialele de branding, cum ar fi cărțile de vizită și broșurile, la următorul nivel prin adăugarea unei componente virtuale. Utilizatorii pot scana materialele tipărite cu ajutorul dispozitivelor lor mobile pentru a accesa o serie de caracteristici care le oferă mai multe informații și modalități de a intra în contact cu marca.
De exemplu, un utilizator poate scana o broșură în locul potrivit pentru a afișa un videoclip care evidențiază un anumit aspect al informațiilor transmise, aducând un element dinamic textului static din broșură. În mod alternativ, o carte de vizită poate folosi AR pentru a prezenta o varietate de opțiuni de contact care să permită utilizatorului să ia legătura cu un singur clic, fie prin e-mail, LinkedIn sau prin telefon.
Profitați de realitatea augmentată pentru B2B
Realitatea augmentată este pregătită să transforme experiența clienților/vânzătorilor B2B în mai multe moduri. Procesul de vânzare B2B a fost întotdeauna marcat de lupta dintre așteptările clienților și limitele pe care un furnizor le poate oferi în mod realist. AR are potențialul de a crea îmbunătățiri semnificative de-a lungul întregului lanț al procesului de vânzare.
Unul dintre cele mai importante domenii în care AR poate îmbunătăți vânzările B2B este crearea de materiale dinamice de prezentare a vânzărilor. Vechiul model obișnuia să înarmeze vânzătorii cu broșuri și pliante și, eventual, cu o prezentare PowerPoint. Puneți în contrast acest lucru cu o forță de vânzări echipată cu un dispozitiv digital care le permite să acceseze aplicații personalizate de realitate augmentată care prezintă o privire virtuală la 360 de grade asupra liniilor de produse. Este ușor de văzut care echipă de vânzări are avantajul.
Instrumentele de vânzări AR pot permite clienților să vadă și să interacționeze cu produsele într-un mod atât de detaliat pe cât de mult doresc, de la o imagine de ansamblu la nivel înalt până la o inspecție granulară a componentelor individuale. Prin aducerea produsului în sala de ședințe, realitatea augmentată permite clienților un acces mai mare la informațiile de care au nevoie pentru a lua o decizie.
Realitatea augmentată este mai mult decât o noutate sau o nouă frontieră în domeniul jocurilor. Ea va fi una dintre forțele motrice din spatele inovațiilor din domeniul vânzărilor și marketingului în următorul deceniu. Folosind realitatea augmentată, întreprinderile orientate spre viitor vor putea să îmbunătățească experiența pe care o oferă clienților lor, ceea ce va duce la creșterea oportunităților de afaceri și a vânzărilor.