Ați creat un produs sau un serviciu, v-ați lansat afacerea și, în sfârșit, ați început să câștigați ceva bani – acum este momentul să vă angajați primii angajați. Primele persoane pe care le angajați vor depinde de nevoile specifice ale afacerii dvs., dar orice angajat pe care îl angajați ar trebui să aibă câteva calități cheie: flexibilitate, pasiune și încredere. Este important să angajați persoane care sunt suficient de flexibile pentru a prelua diverse responsabilități până când vă puteți extinde în continuare.
Există destul de multe roluri de startup pe care vei dori să le ocupi imediat. Iată opt dintre cele importante pe care trebuie să le luați în considerare:
1. Directorul executiv și directorul de operațiuni
Doi dintre cei mai esențiali jucători din afacerea ta vor fi acești directori. CEO-ul este, de obicei, persoana care are o viziune de ansamblu și care controlează direcția, viziunea și cultura companiei, în timp ce directorul de operațiuni se concentrează în primul rând pe operațiunile zilnice pentru a vă menține afacerea în funcțiune.
2. Manager de produs
Managerul de produs va fi persoana la care vă veți adresa pentru toate lucrurile legate de produsele dvs. Acest membru al echipei gestionează strategia, viziunea și dezvoltarea produsului. De obicei, aceștia lucrează îndeaproape cu echipele de inginerie și de marketing pentru a crea și comercializa produsul.
3. Directorul de tehnologie și vicepreședintele de inginerie
Un membru al echipei care este specializat în tehnologie și dezvoltare este crucial pentru succesul afacerii dvs., în special pentru startup-urile tehnologice. Deși puteți angaja independenți ingineri, poate fi util să aveți în echipa internă pe cineva care să se ocupe de acest sector. Pe măsură ce echipa dvs. se mărește, acest rol poate fi împărțit în două poziții separate.
4. Șeful departamentului de marketing și managerul de comunitate
Acest membru al echipei se va concentra pe clienții dvs. și pe modul în care aceștia vă privesc produsul sau serviciul. Angajarea unui expert cu abilități excelente de marketing și promovare este esențială pentru a vă asigura că viziunea dvs. ajunge la un public larg.
În plus, acesta ar trebui să interacționeze cu clienții dumneavoastră și să acționeze ca un manager de comunitate interimar pentru a menține relații pozitive între afacerea dumneavoastră și consumatori. Acest membru al echipei poate lucra cu managerul de produs pentru a încorpora feedback-ul clienților în dezvoltarea produsului.
5. Manager de vânzări
Acest membru al echipei se va concentra pe generarea de noi clienți potențiali și pe aducerea de bani pentru compania dvs. startup-urile și proprietarii de afaceri mici care stăpânesc mai întâi vânzările durează mai mult. un manager de vânzări calificat în industria dvs. de obicei nu va avea nevoie de multă pregătire pentru a genera lead-uri și a încheia afaceri.
6. Directorul financiar
Experții recomandă ca startup-urile să externalizeze rolurile de contabilitate și finanțe, dar dacă aveți capacitatea de a angaja un director financiar, acesta poate fi extrem de util pentru afacerea dvs.
7. Manager de dezvoltare a afacerilor
Deși este similar cu managerul de vânzări, un manager de dezvoltare a afacerilor găsește modalități de a vă dezvolta afacerea atât din punct de vedere al marketingului, cât și al vânzărilor. De exemplu, acest profesionist se poate concentra pe dezvoltarea de relații sau parteneriate cu alte afaceri pentru a crește veniturile și potențialul de creștere.
Un bun manager de dezvoltare a afacerilor identifică noi oportunități de afaceri, atât în cadrul organizației dumneavoastră, cât și cu alte companii. În acest sens, va lua în considerare noi piețe, domenii în care v-ați putea extinde/crește, noi parteneriate, modalități de a ajunge pe alte piețe existente și modalități de a apela la clienții ideali.
8. Reprezentantul de servicii pentru clienți
Serviciul de relații cu clienții este o sarcină esențială pe care orice afacere ar trebui să o stăpânească. Construirea unor relații pozitive cu clienții și clienții dvs. este piatra de temelie a brandului dvs.
Un obiectiv major în rolurile de start-up este consolidarea relațiilor dvs. interne (între angajați), precum și a celor externe (între alte companii și clienți/clienți).
Fără a ocupa aceste roluri, compania dvs. nu va avea nicio direcție și nu va avea o conducere puternică. De fapt, 65% dintre eșecurile afacerilor se datorează problemelor de management. De aceea, este esențial să începeți de la vârf, apoi să vă extindeți echipa atunci când resursele vă permit.
Atunci când ocupați aceste roluri, este important să luați în considerare obiectivele și valorile afacerii dvs. Definirea acestora vă permite să găsiți potriviri mai bune și să restrângeți competențele și calitățile pe care le căutați la lucrători.
Atunci când faceți angajări pentru roluri de startup, căutați persoane care să vă consolideze conducerea și să vă reprezinte cu acuratețe brandul.