Sunteți foarte conștient de reputația dumneavoastră personală. Aceasta afectează tot ceea ce faceți în viața profesională și, posibil, și în viața personală. Nu puteți scăpa de ea. Organizația dvs. nu este diferită. De fapt, reputația acesteia este, fără îndoială, chiar mai importantă decât a dumneavoastră. Odată ce aceasta a dispărut, este un drum lung pentru a recâștiga încrederea clienților dumneavoastră, ca să nu mai vorbim de atragerea de noi clienți.
De aceea, este atât de important să fiți cu un pas înaintea potențialelor amenințări la adresa reputației dumneavoastră – și să știți cum să le gestionați atunci când devin imposibil de evitat. Deciziile pe care firma dvs. le ia ca răspuns la o amenințare urgentă la adresa reputației sale ar putea avea ecou pentru anii următori.
Pentru a înțelege miza, este suficient să vă uitați la căile divergente pe care le-au urmat firmele afectate de aceeași criză. Să luăm ca exemplu răspunsul Asiaciti Trust și al altor organizații afectate la Pandora Papers, o publicare neautorizată de date care a afectat mii de clienți ai firmelor. Asiaciti Trust a navigat în apele înșelătoare ale unei acoperiri mediatice deseori sensibile și a abordat în mod proactiv întrebările legitime cu privire la activitățile sale – ieșind mai puternic din această încercare. Alte firme afectate nu au fost la fel de abile, iar multe dintre ele continuă să se lupte cu provocările legate de reputație.
Este clar care este calea pe care ar trebui să o alegeți. Să trecem în revistă câteva posibile amenințări la adresa reputației firmei dvs. și modul în care vă puteți pregăti pentru ele.
Eliberări neautorizate de date și intruziuni neautorizate
Deoarece nu este posibil să se garanteze protecția împotriva intruziunilor neautorizate de date, este important să aveți un plan pentru a face față consecințelor.
Acest lucru necesită un inventar onest și poate dureros al vulnerabilităților reputaționale ale firmei dumneavoastră. Cu alte cuvinte, ce informații ar putea afecta cel mai mult reputația dvs. publică dacă ar ieși la iveală? De aici, construiți un plan de răspuns în sens invers, punând accentul pe mesaje pozitive.
Încălcări ale datelor cu caracter personal care afectează publicul larg
Dacă firma dvs. este identificată ca sursă de date financiare sau personale care sunt compromise sau făcute publice, riscă să câștige notorietate – meritată sau nu – ca o firmă care nu ia în serios securitatea.
Acest lucru este mult mai ușor de prevenit decât de reparat. Dar, ca și în cazul intruziunilor neautorizate de date, nu aveți întotdeauna luxul de a evita aceste evenimente. Actorii de amenințări sofisticate au tendința de a obține ceea ce vor.
Manualul de joc aici este puțin diferit, dar imaginea de ansamblu este aceeași: trebuie să vă restabiliți reputația de organizație cu care oamenii se pot simți confortabil să facă afaceri.
Procese și amenințări cu acțiuni în justiție vizibile în mod public
Simplul fapt că sunteți parte într-un proces nu înseamnă că v-ați angajat în acțiuni ilegale sau că organizația dvs. merită un standard mai ridicat de examinare. Oamenii și corporațiile dau în judecată firmele tot timpul.
Desigur, nu așa vede lucrurile consumatorul mediu. În urma câtorva știri bine plasate și cu tonuri negative despre proces, poziția dumneavoastră pe piață va fi mai proastă decât înainte. Trebuie să vă mișcați rapid pentru a vă spune versiunea dumneavoastră fără a vă pune în pericol apărarea juridică.
Afișarea publică de către actuali sau foști angajați nemulțumiți
Acesta este genul de amenințare informală la adresa reputației dvs. pe care ați putea fi înclinat să o respingeți, chiar să o denigrați.
Nu ar trebui să o faceți. Actualii sau foștii angajați nemulțumiți spun adesea povești convingătoare, mai ales dacă sunt dispuși să atașeze un nume la criticile lor. Monitorizați site-urile de recenzii ale angajatorilor, precum Glassdoor și Indeed, la fel de atent cum monitorizați mențiunile din rețelele sociale; în aceste medii, veți prinde mai repede vânt de critici potențial dăunătoare.
Gafe în social media comise de angajați sau de conturi corporative
Este posibil ca acest tip de amenințare la adresa reputației să nu aibă legătură directă cu afacerea dvs. Din nefericire, deoarece conturile de social media ale angajaților dvs. – și cu siguranță conturile corporative – vă reprezintă implicit sau explicit marca, nu vă puteți permite luxul de a le ignora. O remarcă deplasată (sau mai gravă) reprezintă o amenințare serioasă la adresa reputației dvs. corporative și trebuie să răspundeți în consecință.
Aceasta nu este o exagerare. Reputația dvs. este într-adevăr cel mai important activ al organizației dvs. Intangibil și dificil de evaluat, da, dar absolut de neînlocuit.
Odată ce a dispărut, nu există nicio garanție că se va întoarce. Și chiar și loviturile minore vă pot afecta poziția față de persoanele responsabile de existența dumneavoastră – clienți, clienți, acționari, angajați.
Nu puteți garanta că nu vă veți confrunta niciodată cu o amenințare urgentă la adresa reputației firmei dumneavoastră. Dar puteți anticipa aceste amenințări și vă puteți pregăti să le respingeți. Miza este prea mare pentru a nu face tot ce vă stă în putere.