Creșterea migrației și a călătoriilor la nivel mondial a sporit amenințarea pandemiilor internaționale. Printre amenințările la adresa întreprinderilor în timpul pandemiilor se numără restricțiile privind călătoriile de afaceri, reducerea opțiunilor de transport pentru bunuri, împiedicarea muncii la fața locului de către angajați și scăderea vânzărilor. Întreprinderile se pot pregăti în mod proactiv pentru potențiale epidemii prin planificarea afacerilor pentru pandemii.
Planificarea afacerilor în avans poate reduce întreruperile în afaceri și impactul financiar al unei potențiale pandemii.
Sisteme critice
Analizați sistemele și procesele existente pentru a identifica procesele de afaceri critice, adică cele necesare pentru a menține funcționarea afacerii. Printre exemple se numără îndeplinirea comenzilor, salarizarea, serviciul clienți și producția. Pentru fiecare sistem critic, creați o metodă alternativă de livrare în cazul unei pandemii.
Sistemul de comunicare
Construiți un sistem de comunicare care să permită comunicarea de la distanță cu angajații și clienții cu privire la orice impact al activității în caz de pandemie. De exemplu, creați un număr de apelare pentru angajați cu un mesaj înregistrat despre orice închidere a companiei sau informații importante legate de pandemie.
Plasați un sistem online similar pe site-ul dvs. web sau pe Internet, pe care angajații îl pot accesa de acasă. Dacă preferați, faceți ca această zonă să fie protejată prin parolă. Anunțați în mod proactiv angajații cu privire la aceste locații de informații de urgență în caz de pandemie.
Munca la distanță
Construiți un sistem care să permită angajaților să lucreze la distanță în cazul carantinei în timpul unei pandemii. Acest lucru poate implica un sistem inovator de rutare a apelurilor pentru angajații din serviciul clienți, acces securizat de la distanță la Intranet pentru angajații din domeniul financiar și opțiuni de conferințe online și prin telefon.
Ca un bonus suplimentar, instituirea acestor sisteme va permite angajaților să lucreze în afara sediului pentru orice urgență sau pentru alte obiective. De exemplu, structura de lucru la distanță poate ajuta compania să îndeplinească obiectivele de telemuncă pentru inițiativele verzi.
Proceduri de securitate
Elaborați proceduri de securitate care să prezinte cerințele de acces la clădire în timpul unei pandemii. Creați proceduri bazate pe scenarii care necesită diferite niveluri de izolare. De exemplu, în cazul unei pandemii care nu a ajuns în locația geografică a unei întreprinderi, ar putea fi inițiată o procedură de închidere ușoară.
Această procedură ar încuraja angajații care se simt rău sau au temperatură să își ia concediu medical. În cazul unei pandemii în toată regula, o închidere de nivel înalt ar împiedica accesul la facilități pentru oricine altcineva în afară de personalul de securitate.
Măsuri preventive
Rezervați măști de protecție și senzori de temperatură pentru a le folosi într-o situație de pandemie. Măștile ar putea fi oferite angajaților pentru a menține sistemele critice în funcțiune fără probleme de contagiune.
Pentru întreprinderile foarte sensibile, cum ar fi spitalele, ar putea fi instalați senzori de căldură la intrarea în clădire. Aceste monitoare ar putea împiedica intrarea oricărei persoane cu temperatură și ar putea contribui în cele din urmă la protejarea pacienților și a celorlalți angajați împotriva răspândirii virusului pandemic.