Pe lângă faptul că este o necesitate de bază, îmbrăcămintea este importantă pentru că îți poate spori încrederea în sine și acționează ca o metodă de a te prezenta lumii așa cum vrei să fii văzut. Dacă sunteți o persoană creativă, pasionată de îmbrăcăminte și aveți o minte antreprenorială, atunci începerea propriei afaceri de îmbrăcăminte poate fi o carieră foarte satisfăcătoare. În acest articol, discutăm despre tot ceea ce trebuie să știți despre cum să vă începeți propria afacere de îmbrăcăminte.
Ce este o afacere de îmbrăcăminte?
O afacere de îmbrăcăminte este o combinație între design și vânzare cu amănuntul, deoarece afacerea implică proiectarea unei linii de îmbrăcăminte unice și apoi vânzarea hainelor din linia ta. Pentru a reuși să începeți cu succes o afacere de îmbrăcăminte, va trebui să aveți atât ochiul creativ și pasiunea pentru modă, cât și perspicacitatea necesară pentru a conduce o afacere. Industria de îmbrăcăminte poate fi o piață foarte competitivă, cu tendințe în materie de stil care se schimbă în fiecare sezon, așa că este important să rămâneți la curent cu cele mai recente tendințe, de asemenea.
Cum să începeți o afacere cu îmbrăcăminte
Urmați acești pași pentru a vă începe propria afacere de îmbrăcăminte:
Cercetați și cunoașteți-vă piața
Primul pas pentru a începe orice afacere este de a face cercetări și de a înțelege bine piața și publicul țintă. Industria de îmbrăcăminte are o piață largă, alcătuită din mai multe subcategorii și piețe de nișă. Va trebui să vă gândiți la ce tip de îmbrăcăminte doriți să vindeți, pe ce piețe se va desfășura afacerea dvs. și care va fi publicul țintă al liniei dvs. de îmbrăcăminte.
Puteți alege din nișe de piață de îmbrăcăminte cum ar fi îmbrăcăminte de epocă, îmbrăcăminte în tendințee, îmbrăcăminte pentru bărbați, îmbrăcăminte pentru femei, îmbrăcăminte pentru copii, îmbrăcăminte casual, îmbrăcăminte de afaceri și multe altele. Odată ce știți pe ce piață doriți să vă lansați linia dvs. de îmbrăcăminte, trebuie să restrângeți această piață la publicul specific pe care îl veți viza în cadrul acesteia. Apoi, puteți utiliza aceste informații pentru a face o cercetare și o analiză completă a pieței pentru a obține o înțelegere clară a concurenților dvs. și a modului în care afacerea dvs. va crea un avantaj competitiv.
Identificați-vă și dezvoltați-vă marca
Identificarea și definirea clară a ceea ce va fi identitatea de marcă a companiei dvs. este importantă pentru a vă ghida practicile de afaceri și pentru a vă ajuta să ajungeți și să vă captivați publicul țintă. Identitatea brandului dvs. merge dincolo de ceea ce faceți, include motivul pentru care o faceți și stabilește ceea ce vă face unic pe piață.
Identitatea mărcii dvs. va influența lucruri precum tipurile de produse pe care le concepeți, numele afacerii dvs. și modul în care vor arăta logo-ul și site-ul dvs. web. O identitate de marcă puternică ar trebui să rezoneze cu clienții dvs. și vă poate ajuta să vă fidelizați clienții și să vă maximizați profiturile.
Creați un buget
Veți avea nevoie de cel puțin o schiță de bază a ceea ce va fi bugetul afacerii dvs. Acesta nu trebuie neapărat să fie un buget aprofundat, dar ar trebui să aveți o înțelegere clară a ceea ce vor fi costurile fixe, a ceea ce ar putea fi costurile flexibile potențiale și cât va trebui să câștigați din vânzarea hainelor dvs. pentru a fi profitabil.
Atunci când sunteți la început în industria modei, ar fi mai bine să vă păstrați linia de produse simplă și să vă limitați la unul sau doar câteva produse pe care știți cum să le fabricați sau să le cumpărați pentru a vă ajuta să vă mențineți costurile de pornire la un nivel scăzut.
Scrieți un plan de afaceri
Pe măsură ce adunați informații din primele etape ale procesului, încercați să vă organizați gândurile despre afacerea dvs. într-un plan de afaceri. Un plan de afaceri nu trebuie să fie lung sau excesiv de detaliat, dar ar trebui să vă ajute să identificați cine este afacerea dumneavoastră, ce faceți, care este publicul țintă, cum veți fi competitivi pe piața dumneavoastră și care sunt obiectivele pe termen scurt și lung ale afacerii dumneavoastră. Planul dvs. de afaceri ar trebui să creeze o bază solidă pentru ca afacerea dvs. de îmbrăcăminte să își atingă obiectivele și să se extindă.
Creați-vă modelele de produse
Fiecare linie de îmbrăcăminte are nevoie de modele unice care să facă colecția să iasă în evidență față de concurenți. De exemplu, s-ar putea să vă placă deja modelele unui anumit brand, dar aveți o idee care ar îmbunătăți produsul și designul. Ar trebui să existe o distincție clară între modelele dvs. și modelele concurenților. Dacă colecția dvs. va fi similară cu colecția unuia dintre concurenți, este important să stabiliți în ce fel linia dvs. este diferită și de ce contează această diferență pentru consumator.
Stabiliți modul în care vor fi fabricate produsele dvs.
După ce ați creat modelele pentru produsele pe care doriți să le includeți în linia dvs. de îmbrăcăminte, trebuie să stabiliți cum va fi fabricat produsul. Atunci când vă începeți afacerea, este posibil să doriți să vă fabricați singuri produsele sau să folosiți un angrosist care să le fabrice pentru dumneavoastră. Este important să vă documentați și să înțelegeți costurile care vor fi implicate de fiecare opțiune.
Este posibil să aveți mai multe opțiuni de producție atunci când vă începeți afacerea, dar pe măsură ce afacerea dvs. se extinde, va trebui probabil să apelați la un angrosist care să vă ajute să vă fabricați și să vă distribuiți produsele.
Stabiliți prețurile pentru produsele dvs.
Probabil că ați început să vă gândiți la prețurile pe care le veți percepe pentru produsele dvs. atunci când ați creat un buget și v-ați scris planul de afaceri. Dar acum este momentul să stabiliți în mod clar prețul pentru fiecare produs din linia dvs. de îmbrăcăminte. În acest moment, ar trebui să aveți o idee mai clară despre care vor fi costurile de fabricație și de producție, așa că ar trebui să puteți stabili cât va trebui să le cereți clienților dumneavoastră pentru fiecare produs pentru a obține un profit din vânzarea lor. De obicei, prețurile ar trebui să vă aducă un profit cu 30-50% mai mare decât costurile dumneavoastră.
Există, de asemenea, factori suplimentari care trebuie luați în considerare atunci când stabiliți care vor fi prețurile produselor dumneavoastră. De exemplu, ar trebui să luați în considerare valoarea percepută, sau suma pe care clienții dvs. țintă se așteaptă să o plătească pentru produsele dvs. De asemenea, ar trebui să luați în considerare modul în care brandingul, calitatea și strategia concurențială vor afecta prețurile dumneavoastră.
Comercializarea afacerii dvs. de îmbrăcăminte
O strategie de marketing de succes vă ajută să aduceți recunoașterea mărcii la publicul țintă și să maximizați profiturile. Există mai multe modalități diferite prin care vă puteți comercializa afacerea, iar metoda potrivită pentru afacerea dvs. va varia în funcție de piața dvs.
Cel mai important lucru la care trebuie să vă gândiți este ce metodă va avea cea mai mare acoperire și impact asupra publicului dvs. țintă. De exemplu, dacă linia dvs. de îmbrăcăminte se adresează adolescenților și adulților tineri care stabilesc tendințe, utilizarea intensă a rețelelor de socializare pentru a vă comercializa linia de produse poate fi o strategie de marketing de mare succes pentru dvs. Dar dacă publicul dumneavoastră țintă este reprezentat de persoanele în vârstă, este posibil să aveți mai mult succes folosind metode de marketing mai tradiționale, cum ar fi publicitatea tipărită.
Vindeți-vă produsele
Acum este în sfârșit momentul să vă vindeți prima colecție de îmbrăcăminte. Va trebui să stabiliți cum vă veți vinde hainele. Puteți să vă vindeți colecția printr-un magazin online, un magazin de vânzare cu amănuntul sau în buticuri care vând mai multe linii de îmbrăcăminte. Poate doriți să luați în considerare găzduirea unei petreceri de lansare atunci când sunteți gata să începeți să vă vindeți produsele. Chiar dacă vă veți vinde produsele online, puteți folosi o petrecere de lansare atât online, cât și într-o locație fizică pentru a crea entuziasm în jurul liniei dvs. de îmbrăcăminte.
Analizează și fă ajustările necesare
Ar trebui să încercați să vă obișnuiți să vă analizați în mod curent afacerea și să căutați modalități prin care puteți să vă îmbunătățiți sau să vă dezvoltați. Puteți face acest lucru în diferite capacități pe parcursul anului. De exemplu, ați putea avea o strategie în care să faceți o analiză completă a modului în care compania dvs. se comportă în comparație cu concurenții anual, o analiză a tendințelor și schimbărilor din industrie în funcție de sezon și o analiză a performanței afacerii dvs. lunar.