Piața mondială de ciocolată s-a ridicat la 156,5 miliarde de euro în 2020, stabilizându-se la nivelul anului precedent. Această cifră reflectă veniturile totale ale producătorilor și importatorilor (excluzând costurile de logistică, costurile de comercializare cu amănuntul și marjele comercianților cu amănuntul, care vor fi incluse în prețul final de consum).
Valoarea de piață a crescut cu o rată medie anuală de +1,9% între 2010 și 2020. Țările cu cele mai mari volume de consum de ciocolată în 2020 au fost China (6,6 milioane de tone), SUA (3,3 milioane de tone) și Germania (1,3 milioane de tone), cu o cotă combinată de 32% din consumul mondial.
Aceste țări au fost urmate de Indonezia, Rusia, Brazilia, Pakistan, Nigeria, Bangladesh, Mexic, Marea Britanie, Turcia și Italia, care împreună au reprezentat încă 25%.
Din 2010 până în 2020, cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Turcia, în timp ce consumul de ciocolată pentru ceilalți lideri mondiali a înregistrat ritmuri de creștere mai modeste.
În termeni valorici, China (34,5 miliarde de dolari) a fost liderul pieței, de una singură.
A doua poziție în clasament a fost ocupată de SUA (16,5 miliarde de dolari). Aceasta a fost urmată de Germania.
Țările cu cele mai ridicate niveluri de consum de ciocolată pe cap de locuitor în 2020 au fost Germania (15 kg pe persoană), Italia (11 kg pe persoană), Marea Britanie (11 kg pe persoană) și România (5 kg pe persoană).
Stimulată de creșterea cererii de ciocolată la nivel mondial, se așteaptă ca piața să continue o tendință de creștere a consumului în următorul deceniu.
Se preconizează că performanța pieței își va păstra modelul actual de tendință, extinzându-se cu o rată anticipată de +1,1% în următorul deceniu, ceea ce ar trebui să aducă volumul pieței de la 35 milioane de tone în 2020 la 39 milioane de tone până la sfârșitul anului 2030.
Vânzările de ciocolată din România au fost de 2,1 miliarde de lei, datele disponibile doar pentru 2019, în creştere cu 10,4% faţă de anul precedent.
Într-un an, în România sunt produse circa 20.000 de tone de ciocolată, aceasta fiind caracterizată printr-o concurenţă puternică, cu un jucător dominant, gigantul american Mondelez.