Cererea pentru depozite în România evoluează în mod constant pe un fundal care reprezintă o provocare constantă pentru capacitatea noastră de a trăi, de a lucra și de a naviga într-un peisaj global în schimbare. Spațiul de depozitare din întreaga țară a luat amploare – în special în ultimii ani, dar și mai mult în timpul pandemiei. Și nu încetinește. Previziunile pentru o creștere continuă sunt pozitive Cererea de logistică În următorii trei ani, va fi nevoie de mai mult spațiu de depozitare pentru a susține servicii logistice suplimentare.
Iată ce o determină. Un număr din ce în ce mai mare de lucrători aleg să își părăsească locul de muncă și să își deschidă propria afacere. În contextul în care cifrele recente sugerează că tot mai mulți oameni fac cumpărături online, boom-ul comerțului electronic a dus la o creștere a vânzărilor în comerțul electronic. Creștere de 43% a vânzărilor online. Există, de asemenea, o nevoie de distribuție de ultimă milă Pentru vânzătorii de produse, aceasta se referă la ultimul pas din procesul de livrare a coletelor, atunci când coletul este mutat de la centrul de distribuție la adresa finală.
Crearea și gestionarea unui depozit eficient poate să nu pară foarte complicată la început. Cu toate acestea, este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă managerii de depozite în zilele noastre. Numărul de domenii diferite la care trebuie să se acorde atenție atunci când se înființează un proiect de depozit împiedică adesea managerii de depozit să își desfășoare operațiunile cu succes.
Maximizarea spațiului de operare
Primul pas pentru o gestionare optimă a depozitului este configurarea amenajării depozitului dumneavoastră. Acest lucru vă va ajuta să evitați blocajele, articolele lipsă, operatorii care se încurcă între ei etc. Scopul este de a crea un flux unic de mărfuri prin depozit. Acest lucru include posturi de lucru organizate eficient pentru a minimiza distanța pe care angajații dvs. trebuie să o parcurgă între diferite posturi.
Cele mai frecvente înălțimi libere în depozite
Atâta timp cât aveți echipamentul de manipulare manuală corect pentru recuperarea produselor, există o mare varietate de produse și stocuri care pot fi depozitate la înălțimi mari. Multe produse în vrac și cu mișcare lentă pot fi ținute la rafturi de paleți înalte. Folosirea spațiului vertical poate reduce metrul pătrat al instalației dumneavoastră, menținând astfel costurile fixe la un nivel scăzut.
Implementați un sistem de gestionare a depozitului
Sistemele de gestionare a depozitelor sunt o completare excelentă pentru orice mediu de depozitare în zilele noastre. Listele tradiționale de picking pe hârtie și foile de calcul cu locațiile de stoc nu vor atinge nivelurile de eficiență dorite, necesare pentru a face față cerințelor actuale ale clienților privind viteza de livrare și acuratețea comenzilor.
Având în vedere varietatea largă de beneficii care însoțesc un sistem de gestionare a stocurilor, nu este surprinzător faptul că piața este în creștere. În 2020, piața a fost evaluată la 2,16 miliarde de euro și se așteaptă acum să crească cu o rată anuală compusă de creștere de 15,3% din 2021 până în 2028.
Optimizați precizia
Jucând un rol crucial în lanțul de aprovizionare, depozitele sunt responsabile pentru primirea, depozitarea și expedierea bunurilor potrivite către clienții potriviți la momentul potrivit. După cum probabil vă puteți da seama deja, precizia joacă un rol imens în acest sens. Cu toate acestea, având în vedere presiunea tot mai mare asupra centrelor de îndeplinire pentru a muta mărfurile mai repede și mai puțin costisitor, acuratețea este afectată în mod negativ – de exemplu, mărfurile sunt expediate către clienți nepotriviți sau clienții primesc mărfuri greșite.
Principalele motive pentru returnările clienților
Din fericire, progresele tehnologice le permit managerilor să optimizeze și să mențină nivelurile de acuratețe din depozitele lor. Câteva exemple foarte bune sunt sistemele de gestionare a depozitelor și soluțiile robotizate – cum ar fi roboții de inventariere și dronele – care pot scana și urmări inventarul cu ajutorul scanerelor de coduri de bare și al tehnologiei de identificare prin radiofrecvență.
Rețineți că simpla optimizare a nivelurilor de acuratețe cu ajutorul tehnologiei nu va fi suficientă pentru a asigura o gestionare de succes a depozitului. Împreună cu aceste soluții, este nevoie de gestionarea proceselor și a forței de muncă, de formarea angajaților și de o serie de alți factori pe care îi vom discuta în restul articolului.
Creșterea nivelurilor de eficiență
Dacă ați urmat sfaturile menționate mai sus, probabil că veți avea un sistem destul de bun care vă poate ajuta să depistați ineficiențele din operațiunile dumneavoastră. Este esențial să le urmăriți și să le abordați pentru a vă optimiza performanța generală.
Îmbunătățiți vizibilitatea
Devine din ce în ce mai important pentru managerii de depozite să fie capabili să prevadă cu exactitate inventarul, oferta și cererea. Vizibilitatea depozitului se referă la a avea acces la date despre nivelurile de inventar și despre expedierile de intrare și de ieșire, precum și la informații specifice privind comenzile – cum ar fi la ce oră și în ce zi a fost primită, ridicată sau expediată comanda, dacă produsele erau sau nu în stoc și așa mai departe.
În prezent, vizibilitatea este motorul inovației în industria de depozitare. Cererea tot mai mare de roboți pentru depozite și alte tipuri de automatizare a depozitelor indică faptul că întreprinderile investesc mai mult în ceea ce se întâmplă în interiorul depozitelor lor în timp real, adoptând soluții robotizate în instalațiile lor.
Odată cu creșterea cererii de roboți în depozite, devine din ce în ce mai dificil pentru producători să țină pasul cu cererea. Ca urmare, producătorii se concentrează pe unul sau mai multe tipuri specifice de roboți. Acest lucru înseamnă că depozitele – în special cele mai mari – sunt susceptibile de a-și cumpăra roboții de la diverși producători. Există însă o mare problemă: fiecare producător își livrează roboții cu propriul sistem de operare, individual.
O modalitate de a rezolva această problemă este implementarea unui sistem universal de gestionare a flotei care vă permite să vă controlați întreaga flotă de pe o singură platformă. Acest lucru nu numai că vă va oferi o imagine de ansamblu a tuturor roboților dvs. și a sarcinilor acestora, dar veți putea, de asemenea, să controlați fluxurile de trafic, să editați harta/dispoziția depozitului dvs., să atribuiți sarcini roboților individuali și să analizați datele acestora. Această soluție vă permite să îmbunătățiți cu ușurință nivelurile generale de productivitate și eficiență ale depozitului dvs. și, în același timp, să creați un mediu de lucru mai sigur.
Gestionați-vă forța de muncă și procesele din depozite
Pentru a vedea cele mai înalte niveluri de productivitate, este esențial să angajați numărul potrivit de lucrători și să le gestionați programul într-un mod care să optimizeze producția. Acest lucru include optimizarea amenajării depozitului, alegerea celor mai eficiente căi și metode de colectare și anticiparea sezoanelor de vârf.
În plus, colectarea de date privind operațiunile din depozit vă poate oferi informații despre eficiența fluxurilor de lucru, timpul petrecut pe sarcini specifice, deplasările inutile între stațiile de lucru și așa mai departe. Faptul că aveți acces la astfel de măsurători vă permite să faceți schimbări acolo unde este necesar, optimizând astfel atât costurile, cât și productivitatea.
De asemenea, este foarte important să vă instruiți bine angajații și să le oferiți competențe-cheie care îi pot ajuta să lucreze mai eficient. Chiar dacă ar putea fi nevoie să eliberați o parte din buget pentru acest lucru, formarea se va amortiza în timp prin fluxuri de lucru mai precise, mai eficiente și mai rapide.
În cele din urmă, asigurați-vă întotdeauna că există o comunicare clară între dvs. și angajații dvs. Acest lucru nu numai că poate evita accidentele de la locul de muncă – gândiți-vă la podele alunecoase sau la expunerea la substanțe chimice – dar ajută și la realizarea alinierii organizaționale, precum și la creșterea angajamentului, ceea ce, la rândul său, duce la niveluri mai ridicate de productivitate.
Gestionați-vă costurile
După cum am menționat anterior, rolul depozitului este de a primi și de a expedia bunuri către clienți. Pe lângă faptul că trebuie să le trimiteți la clienții potriviți la momentul potrivit, este de asemenea important ca bunurile să fie depozitate și expediate la prețul potrivit. De aceea, este important să aveți o imagine de ansamblu a costurilor de operare.
Cele mai frecvente costuri de operare pentru depozite în medie
Costurile dvs. de operare sunt determinate în principal de forța de muncă, depozitare, echipamente și utilități. Acestea includ costurile asociate închirierii sau achiziționării unui depozit pentru depozitarea mărfurilor, precum și costurile legate de forța de muncă – care depind de rolul postului, de setul de competențe și de locația depozitului. Rețineți că și costul echipamentelor poate fi foarte ridicat – în funcție de tipul de echipament pe care îl alegeți. Nu numai că unele dintre ele cer o investiție inițială foarte mare, dar și instalarea și repararea echipamentelor pot fi costisitoare.
În cazul în care sunteți interesat să citiți mai multe despre automatizarea depozitului dumneavoastră, vă rugăm să aruncați o privire pe ghidul nostru despre roboții de depozit și pe cel despre automatizarea depozitului. În cazul în care căutați în mod special mai multe informații despre soluțiile de gestionare a flotei, ne puteți contacta oricând prin intermediul formularului nostru de contact.