Fie că vă prezentați la un interviu de angajare sau prezentați un produs unei săli pline de investitori, trebuie să vă conectați cu publicul dumneavoastră. Și, în cele mai multe cazuri, trebuie să faceți acest lucru rapid. Organizează-ți gândurile și transmite-ți cu încredere mesajul cu un discurs. Un discurs, sau un discurs de ridicare, este un scurt rezumat care vă descrie pe dumneavoastră, afacerea sau proiectul dumneavoastră pentru a inspira interes și a încuraja o a doua conversație. Este un instrument util în mediile profesionale, atunci când aveți la dispoziție doar o perioadă scurtă de timp pentru a capta atenția unui ascultător și a-l convinge să acționeze.
Discursul dvs. trebuie să fie concis și memorabil, evidențiind cele mai importante detalii ale subiectului dvs. Realizat corect, este cel mai bun atu al tău la un eveniment de networking și poate fi chiar diferența dintre a lăsa o nouă conexiune să se stingă și a găsi jobul tău de vis.
Iată când trebuie să prezentați un discurs, cum să elaborați unul și exemple de discurs pentru a vă ghida în acest proces.
Când să țineți un discurs de ridicare
Târgurile de carieră, interviurile de angajare și evenimentele de networking sunt locuri excelente pentru a vă prezenta ca potențial candidat. Iar dacă prezentați un produs sau un serviciu, evenimentele din industrie și întâlnirile cu clienții sunt ideale pentru a vă prezenta ideea. În toate aceste spații, oamenii sunt pregătiți, și poate chiar nerăbdători, să audă de la oameni ca tine.
Dar nu știi niciodată când poți da peste persoana potrivită care ți-ar putea oferi o nouă conexiune sau o oportunitate de carieră. Pregătiți puncte de discuție și aveți un discurs pregătit, chiar dacă nu aveți un eveniment viitor. S-ar putea să dați peste cineva pe neașteptate.
Folosiți-vă discursul în următoarele scenarii pentru a atrage atenția publicului:
Târguri de carieră
Târgurile de carieră vă pun față în față cu angajatori de top. Dacă v-ați făcut cercetările înainte de a participa, ceea ce ar trebui să faceți, s-ar putea chiar să aveți în minte câteva companii cu care ați dori să luați legătura.
Investighează fiecare afacere cu care vrei să intri în contact înainte de a-ți redacta discursul de prezentare. Notați ceea ce apreciați la companie, cele mai recente evoluții ale acesteia și posturile de muncă active. Aceste informații vă permit să stabiliți care sunt posturile pentru care ați dori să candidați și să transmiteți de ce v-ați potrivi perfect. Nu uitați să evidențiați atributele dvs. care corespund rolurilor și responsabilităților și să aveți CV-uri specifice pe care să le oferiți recrutorilor.
Interviurile de angajare
Pregătirea pentru interviuri este intimidantă, chiar dacă sunteți bine familiarizat cu întrebările de interviu situaționale și comportamentale. Crearea unui discurs pentru a răspunde la întrebarea comună “Spune-mi despre tine” este un bun punct de plecare. Le puteți arăta recrutorilor de ce vă potriviți pentru rolul respectiv și puteți lăsa o primă impresie memorabilă, trecând în revistă elementele cheie ale CV-ului dvs. și abordând obiectivele dvs. de dezvoltare profesională.
Faptul de a avea pregătit un discurs de ridicare ajută la calmarea nervilor de la interviul de angajare, făcându-vă să vă simțiți mai pregătit, și vă oferă șansa de a vă concentra pe cele mai relevante detalii din istoricul dvs. profesional. Prezentându-i imediat managerului de angajare momentele cheie ale carierei dvs. îi stârnește interesul, inspiră întrebări suplimentare și îl ajută să vă țină minte.
Evenimentele de networking
Evenimentele de networking reprezintă o oportunitate de a face conexiuni în cadrul industriei dumneavoastră. Toți participanții sunt acolo pentru a-și construi o rețea, așa că vă puteți folosi prezentarea profesională cu oricine întâlniți. Iar exersarea cu alți participanți este o modalitate minunată de a vă îmbunătăți abilitățile de comunicare.
Prezentarea dvs. ar trebui să evidențieze experiența dvs. profesională, ceea ce aveți de oferit și ceea ce căutați în cariera dvs. Acest lucru deschide ușa către conexiuni profesionale care ar putea duce la noi oportunități, fie că sunteți în căutarea unui loc de muncă sau doriți să prezentați un produs.
Prima impresie contează. Și nu se știe niciodată ce conexiune va duce la un succes viitor. O prezentare eficientă la un eveniment de networking ar putea fi ceea ce aveți nevoie pentru a obține un nou rol sau pentru a vă pune în calea unor potențiali clienți sau investitori.
Întâlniri de vânzări
Un discurs de vânzare specific unui produs sau serviciu trebuie să fie pregătit pentru orice ocazie, fie că este vorba de o întâlnire organizată sau de o întâlnire improvizată cu un potențial client. Adaptați-vă discursul pentru a vă adresa nevoilor audienței și prezentați produsul dvs. ca fiind soluția. Includeți un cârlig care să vă dea de gândit, o explicație clară a ceea ce aveți de oferit și o declarație finală care să inspire continuarea conversației.
Un discurs de ridicareeste util pentru a da startul unei întâlniri de vânzări și pentru a stabili tonul discuției. Cel mai probabil, va conduce la întrebări despre produsul sau serviciul dvs., așa că pregătiți-vă pentru orice ar putea veni în calea dvs.
Cât de lung ar trebui să fie un discurs de ridicare?
Fie că vă prezentați unui potențial angajator sau unui investitor, fie că vă prezentați un proiect, un discurs de lift ar trebui să dureze între 20 și 60 de secunde. În jur de 30 de secunde este consensul general. Acesta este timpul perfect pentru a atinge punctele cheie și pentru a atrage audiența.
Cercetările arată că durata medie de atenție a unei persoane este de numai opt secunde, așa că trebuie să le captați rapid interesul. Începeți în forță pentru ca atenția și concentrarea lor să nu se diminueze. Creați o listă de puncte importante și puneți-le pe cele vitale pe primul loc. Fiecare prezentare pe care o creați ar trebui să înceapă cu o introducere și să fie urmată de puncte cheie și de un apel clar la acțiune.
Asigurați-vă că prezentarea dvs. nu depășește 20-60 de secunde, cronometrându-vă când o citiți cu voce tare. Vorbiți pe un ton conversațional și încercați să nu vă grăbiți și să nu înghesuiți informații suplimentare pe parcurs. Media de 30 de secunde este mai lungă decât pare și ar trebui să fie suficient timp pentru a vă face cunoscut punctul de vedere, ținând cont în același timp de durata de atenție.
Un discurs de ridicarear trebui să vă reflecte personalitatea și obiectivele profesionale și poate fi orice doriți să fie. Dar, cu atât de multă libertate, este greu de scris.
Fie că faceți o prezentare de ridicaredespre dvs. sau despre un produs de care sunteți pasionat, faceți-vă timp să vă pregătiți și să scrieți una care să funcționeze. Doar câteva propoziții ar putea să vă fixeze traiectoria profesională mai sus decât înainte.
Dacă vă simțiți blocat, folosiți exemple și modele de discursuri de ridicare pentru inspirație. Acestea ar putea să vă stârnească următoarea idee grozavă.