Majoritatea dificultăților asociate cu înființarea unei afaceri provin din faptul că nu reușesc să realizeze corect lucrurile mărunte. Elementele de bază vă vor conduce spre vârf, așa cum a afirmat la un moment dat orice instructor competent. O întreprindere mică ar trebui să conducă o misiune mai importantă decât de a face bani.
Dacă vă gândiți să înființați o mică întreprindere, asigurați-vă că urmați aceste reguli pentru micile afaceri:
1. Trebuie să țineți evidența finanțelor dumneavoastră.
Lipsa de capital, este principala cauză a eșecului micilor afaceri. Trebuie să întreprindeți o planificare financiară adecvată și să înțelegeți pe deplin pârghiile de afaceri care ar putea să vă afecteze fluxul de numerar.
2. Trebuie să creați o cultură bazată pe date.
Cu cât deciziile dvs. de afaceri sunt mai bune, cu atât mai multe date pe care le puteți urmări și utiliza pentru a le lua. Afacerile necesită deseori anumite judecăți de tip “intuiție simțită”, dar este de preferat să vă oferiți instinctelor dvs. cât mai multe cunoștințe.
Urmărirea indicatorilor cheie de performanță (KPI) ai companiei dvs. și înțelegerea motivelor pentru care aceștia cresc sau scad vă poate ajuta să luați decizii care vă vor ajuta să vă dezvoltați și să rămâneți pe drumul cel bun.
3. Trebuie să participați la planificare.
Mai degrabă decât să creați un document scris pe termen lung pe care îl utilizați o dată și apoi îl arhivați, este esențial să creați un plan strategic și financiar și să îl urmăriți în mod frecvent.
Planificarea este un instrument continuu care ar trebui să fie utilizat pentru a înțelege ipotezele pe care le aveți despre afacerea dvs. și dacă aceste ipoteze sunt sau nu valide sau dacă trebuie să faceți schimbări și să vă adaptați ipotezele.
60 % dintre companiile mici din România dau faliment din cauza lipsei de lichidități, nu din cauza lipsei de profit – prin utilizarea planificării, puteți determina rapid dacă ați făcut ipoteze financiare care vor avea un impact negativ asupra lichidităților dumneavoastră.
Angajându-vă în planificarea continuă și apoi urmărind rezultatele reale ale afacerii dvs. în raport cu planurile dvs., puteți determina rapid dacă veți fi plătit la fiecare 45 de zile și, dacă da, puteți să vă măriți linia de credit rapid și corespunzător, păstrând cash-ul afacerii dvs. sănătos – înainte de a avea probleme.
4. Trebuie să aveți o strategie pentru a atrage și a păstra angajații de top.
Să fiți mereu în căutarea celor mai bune talente din industria dvs., de aceea vă faceți un scop să urmăriți în mod regulat talentele din județele voastre și să concepeți programe de retenție și recompense excepționale.
Alocați-vă puțin timp pentru a vă gândi la cultura companiei dvs. și la ceea ce vă doriți să fie și asigurați-vă că această cultură este luată în considerare în selecțiile dvs. de recrutare.
5. În fiecare zi, trebuie să fiți online.
Chiar dacă funcționați doar de luni până vineri între orele 9.00 și 17.00, iar o întreprindere mică este mereu online. Fiecare companie ar trebui să seteze alerte pe internet pentru a monitoriza ce spun clienții despre ea, despre rivalii săi și despre piață în general.
Google Alerts este un instrument fantastic (și gratuit) pentru a “asculta” ce se întâmplă pe internet. Fiți primul care află când un consumator lasă o recenzie negativă sau când cineva vă laudă compania online. Folosiți aceste metode pentru a rămâne în fața conversației și pentru a profita de ea. Trebuie să obțineți și un număr de telefon de afaceri.
Operatorii din companiile mici ar trebui să înceapă în locuri care sunt atât gratuite, cât și simplu de accesat. Începeți prin a stabili relații cu companiile locale și cu proprietarii de companii. Aflați ce anume fac aceștia care este eficient. Aflați modul în care vizitatorii vă găsesc site-ul web și de unde vin aceștia, utilizând Google Analytics și site-ul dvs. web.
Fiecare întreprindere mică ar trebui să comunice cu clienții săi cât mai des posibil. Dacă dețineți un magazin de vânzare cu amănuntul, vorbiți cu clienții dvs. cel puțin o dată pe săptămână (dacă nu în fiecare zi). Descoperiți ce le place – și ce disprețuiesc.
Dacă dețineți o afacere online, trimiteți un scurt sondaj de opinie consumatorilor dvs. sau puneți câteva întrebări de sondaj după ce aceștia fac check-out. Faceți un apel către ei. Oamenilor le place să vorbească și să li se ceară punctul lor de vedere. Feedback-ul negativ ar putea fi dificil de auzit, dar este important să îl auziți și să înțelegeți cum vă puteți îmbunătăți afacerea pentru consumatorii dvs.
6. Trebuie să vă cunoașteți concurenții.
Atât rivalii dvs. direcți, cât și cei indirecți trebuie cunoscuți și înțeleși. Trebuie să fiți mereu la curent cu activitățile rivalilor dumneavoastră, inclusiv cu ceea ce fac aceștia, cum se promovează și cum își stabilesc prețul produselor.
Cu toate acestea, oferă evenimente bazate pe activități și concurează cu toate celelalte afaceri care organizează petreceri de aniversare și activități de grup. De asemenea, intră în concurență cu alți comercianți de produse de vopsire a cravatelor la târgurile și piețele de sâmbătă. Chiar dacă nu au concurență directă, trebuie să știe cum să se poziționeze față de toți concurenții lor indirecți.
Oamenilor le place să lucreze pentru companii care sunt mai mult decât o simplă mașină de făcut bani. Asta nu înseamnă că nu puteți stabili obiective de vânzări sau de profit; înseamnă doar că, dacă angajații dvs. cred că fac parte dintr-un scop mai mare, vor munci mai mult și vor fi mai loiali.