Crizele recente au învățat departamentele de resurse umane că nevoile oamenilor se pot schimba în mod neașteptat și că toată lumea trebuie să fie capabilă să se adapteze. S-au găsit o mulțime de resurse și soluții pentru a-i menține pe angajați în siguranță, dar și pentru a-i ajuta să se bucure de lucru cu ceilalți și să consolideze legăturile de echipă.
Pandemia ne-a făcut pe toți mult mai sensibili la anumite lucruri, iar modul în care reacționăm acum la diferite situații este diferit.
Comunicarea a fost primordială pentru toți angajații în timpul pandemiei. Au existat întreprinderi care nu au putut să-și trimită toți angajații să lucreze de acasă, așa că au trebuit să găsească modalități de a menține lucrurile în siguranță, dar și echitabile pentru toți lucrătorii.
Proiectele de sănătate și dezvoltarea profesională sunt tendințe care vor rămâne importante chiar și după ridicarea tuturor restricțiilor.
Pe lângă beneficiile financiare și asistența medicală, nevoia de recompense suplimentare a reapărut în timpul pandemiei. Lucrul de acasă nu mai era o dorință, ci o necesitate. Și, stând acasă, am descoperit cât de mult aveam nevoie de experiențe mai degrabă decât și de lucruri sau produse.
Cererea de recompense bazate pe obiecte a scăzut semnificativ, deoarece au fost înlocuite de aceste experiențe, care existau și înainte, dar erau rezervate managementului sau celor cu potențial ridicat. Atunci era mai ușor pentru că puteam afla pur și simplu ce îi plăcea unei persoane sau unei echipe, iar acum este mai greu pentru că este dificil să găsești ceva care să placă tuturor.
Odată ce am rupt legătura dintre locul de muncă și o locație fixă, apare o întreagă gamă de locuri de muncă potențiale. Pentru resursele umane poate fi convenabil să lucreze o parte din timp de acasă. În cazul în care acest lucru se potrivește cu viața personală a oamenilor și cu angajamentele lor profesionale, poate fi foarte productiv.
Simpla economisire a timpului și a problemelor legate de deplasarea zilnică aduce satisfacții, dar oamenii raportează, de asemenea, îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește randamentul pe oră de lucru la domiciliu față de un birou zgomotos.
Cu toate acestea, majoritatea locurilor de muncă implică contactul cu alte persoane. Tehnologia înlocuiește o parte din acest lucru, dar va fi în continuare nevoie ca indivizii să se întâlnească și să împărtășească idei.
Unele întâlniri vor fi înlocuite de videoconferințe sau de forumuri de discuții online. Mijloacele de comunicare socială vor ajuta echipele aflate la distanță să stabilească relații. Dar va fi în continuare nevoie de spațiu pentru întâlniri fizice.
Așadar, biroul viitorului va permite persoanelor care se întâlnesc împreună și vor folosi o parte din spațiul de birou în mod ocazional. Spațiul de lucru bazat pe activități permite oamenilor să se deplaseze în clădire în funcție de sarcinile pe care le îndeplinesc.