În timp ce tehnologia face ca munca la distanță să fie din ce în ce mai valabilă, companiile constată că păstrarea angajaților la fața locului este mai eficientă. Există dezavantaje semnificative pentru munca la distanță și avantaje la fel de semnificative pentru munca la birou.
Multe practici și atitudini de gestionare a muncii, unele provenind din epoca revoluției industriale, au fost discreditate sau au devenit depășite în era digitală.
Pot exista situații în care munca la distanță este fezabilă și chiar preferabilă. Dar, având în vedere avantajele colaborării și interacțiunii față în față, aceste situații ar trebui considerate mai degrabă excepții decât regulă.
Cea mai bună abordare, de fapt, este să găsiți combinația optimă de muncă la distanță și la fața locului care ajută cel mai bine compania dumneavoastră să își atingă obiectivele.
În ciuda acestui fapt, studiile arată că schimbările în condițiile de lucru nu au compromis productivitatea generală și calitatea muncii lucrătorilor.
Un avantaj al muncii la distanță este reprezentat de economiile pe care angajatorii și companiile le fac pe termen lung. Asta pentru că nu trebuie să cheltuiască pe cheltuieli generale, cum ar fi chiriile de birouri și facturile la utilități.
Un studiu arată că, dacă angajatorii își lasă angajații să lucreze de acasă chiar și jumătate din timp, ar putea economisi în medie 11.000 de euro per angajat. De asemenea, pot economisi anual între 2.000 și 7.000 de euro în plus la cheltuielile de transport și de masă.
În timp ce flexibilitatea este, de obicei, unul dintre avantajele muncii la distanță, alții văd acest lucru ca pe un dezavantaj.
De fapt, mulți lucrători la distanță spun că munca de acasă estompează granițele dintre muncă și viața personală. Alții se plâng că acum lucrează mai multe ore și simt presiunea de a fi mereu activi după ce au început să lucreze de acasă.
Adevărul este că mulți angajați se simt bine în mediile sociale. Atunci când lucrează de la distanță, izolarea poate fi prea stresantă pentru ei.
Deoarece majoritatea lucrătorilor la distanță lucrează pe dispozitivele personale, iar acestea nu sunt la fel de sigure ca cele de la birou, securitatea datelor companiei și ale clienților dumneavoastră sunt mai predispuse la atacuri cibernetice.
Modalitățile de lucru hibrid variază de la o companie la alta. Unele companii pot cere angajaților să vină în anumite zile sau ore. Altele pot alege să selecteze unii angajați să lucreze de acasă, în timp ce alții lucrează la birou.
Ca și în cazul muncii la distanță, angajații nu sunt obligați să se prezinte la birou în fiecare zi. Această flexibilitate le permite unor companii să își pună angajații să lucreze într-un spațiu , economisind astfel mii de dolari din cheltuielile generale ale companiilor.
De asemenea, poate exista o deconectare atunci când angajații lucrează într-o configurație de lucru hibridă. Acest lucru este valabil mai ales pentru cei care și-au împărțit forța de muncă în lucrători la distanță și angajați interni.
Dacă aveți o afacere în care piața dvs. țintă se simte confortabil să facă achiziții online, munca de la distanță va fi suficientă. Cu toate acestea, modelul de loc de muncă hibrid va fi cea mai bună opțiune dacă potențialii dvs. clienți doresc să negocieze și să tranzacționeze față în față.
Un alt lucru de luat în considerare este feedback-ul oferit de angajații dvs. cu privire la locul în care preferă să lucreze.
Modelele de lucru hibride sunt cele mai bune pentru cele în care numărul persoanelor care doresc să lucreze de acasă și la birou este aproape egal. În caz contrar, a merge cu ceea ce funcționează pentru majoritatea va fi cea mai bună opțiune pentru a asigura succesul companiei dvs. în “noua normalitate”.