În urma unui boom global al comerțului electronic, comercianții cu amănuntul online și furnizorii de servicii au înregistrat un aflux de trafic pe site-urile lor, deoarece consumatorii au renunțat la strada principală pentru un viitor digital. Pe măsură ce IMM-urile se luptă pentru a apărea în căutările de rang înalt și pentru a capta atenția unui grup demografic exigent, experiența utilizatorului a devenit un factor cheie într-o strategie de marketing de succes după Covid. Un număr mare de lideri de afaceri dintr-un sondaj recent realizat de compania de statistică a clasificat chatbot-urile ca fiind o strategie de marketing conversațional, revoluționară în lupta pentru a menține conversiile ridicate și costurile reduse.
Pentru a rămâne populari printre o mare de concurenți, comercianții se străduiesc să pună consumatorul pe primul loc. De la marketingul conversațional la designul UX accesibil, succesul în 2022 se bazează pe personalizare și pe conexiuni unu la unu cu potențialii clienți potențiali.
Aici intervin chatbot-urile. Numai în 2021, experții au raportat că peste jumătate dintre toți consumatorii la nivel global au folosit un chatbot atunci când au interacționat cu IMM-urile online.
De fapt, până la sfârșitul anului 2022, 80% dintre comercianții români cu amănuntul din mediul de afaceri online intenționează să fi integrat cel puțin o formă de sistem chatbot în încercarea de a se conecta eficient cu consumatorii, la nivel unu la unu.
Ce este un chatbot?
Ppiața chatbot continuă să crească exponențial. Estimată să ajungă la o valoare de piață de 9,4 miliarde de dolari doar până în 2024, industria crește în prezent cu o rată de 29%, devansând alte evoluții tehnologice populare.
Utilizând o formă de procesare a limbajului natural și de învățare automată, chatbot-urile pot fi descrise ca fiind conectori de conversație, având ca scop să ofere consumatorului un nivel de comunicare pe care l-ar primi în urma unei interacțiuni umane fizice.
Personalizând experiența pe site, chatbot-urile sunt utilizați pentru a răspunde la întrebările consumatorilor, pentru a oferi opinii de specialitate și, cel mai important, pentru a îmbunătăți călătoria consumatorului de la pagina de destinație până la finalizarea comenzii. Pentru comercianții cu amănuntul din comerțul electronic, chatbot-urile au devenit aproape esențiale, în cursa pentru a menține implicarea clienților potențiali. Nu numai că acestea generează o rată medie de răspuns de 35-40% doar la prima interacțiune, dar rata medie de satisfacție a chat-ului doar cu roboți este de 87%.
Pe măsură ce ne îndreptăm spre o nouă eră digitală, strategiile de marketing conversațional rămân populare în rândul brandurilor care caută să stimuleze loialitatea consumatorilor. Adăugarea unor elemente de personalizare, cum ar fi chatbot-urile, la o campanie de targetare a IMM-urilor este o modalitate ușoară de a agăța consumatorul și de a vorbi direct cu valorile și satisfacțiile sale în timpul călătoriei de cumpărare.
Ar putea fi chatbot-urile cheia pentru a stimula conversiile IMM-urilor?
Conversia lead-urilor de vânzări în 2022 nu este o sarcină ușoară. Cu o abundență de concurenți cu șiruri de căutare și, în prezent, platforme rivale precum TikTok și Instagram care domină sectorul comerțului electronic, startup-urile care se luptă ar putea înregistra rate de respingere mai mari și o interacțiune redusă cu consumatorii.
Luarea de măsuri pentru a vă îmbunătăți strategia conversațională ar putea fi cheia pentru a vă menține rata de conversie ridicată.Chatbot-urile au crescut vânzările cu 67% de la începutul pandemiei.
Un număr mare de lideri de afaceri dintr-un sondaj recent realizat de compania de statistică a clasificat chatbot-urile ca fiind o strategie de marketing conversațional, revoluționară în lupta pentru a menține conversiile ridicate și costurile reduse. De fapt, mai mult de jumătate dintre IMM-uri susțin că doar chatbot-urile oferă o rată mare, cu investiții minime necesare.
Haideți să analizăm mai îndeaproape cele mai întâlnite beneficii cheie pe care liderii IMM-urilor le-ar putea vedea atunci când introduc chatbot-urile în strategia lor de marketing 2022.
Serviciu pentru clienți 24/7
În timp ce magazinele de pe străzile mari sunt obișnuite să servească clienții într-un timp de deschidere alocat zi de zi, versiunea online a magazinului dvs. este deschisă 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Într-un mediu de comerț electronic dominat la nivel global, consumatorii din mai multe fusuri orare diferite ar putea face clic pe site-ul dvs. în orice secundă a zilei.
În timp ce echipele de vânzări sunt un atu valoros pentru un comerciant online, acestea nu sunt disponibile la dispoziția fiecărui consumator în parte, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Aici intră în joc chatbot-urile. Fiind un sistem de asistență generat de inteligența artificială, consumatorii pot găsi soluția la întrebările lor în orice moment al zilei.
71% dintre consumatori doresc să aibă posibilitatea de a rezolva singuri problemele legate de comerțul electronic, fără a fi nevoie de intervenția umană.
Acest lucru îmbunătățește atât satisfacția consumatorilor, cât și succesul echipei de vânzări. Cu un chatbot care se ocupă de interogările de bază, directorii de vânzări pot petrece mai mult timp cultivând lead-uri mai mari, lucrând la strategia SEO și extinzându-se la noi categorii demografice pentru a avea o șansă de a crește gradul de implicare.
O metodă de economisire a banilor
Potrivit unui studiu recent realizat, chatbot-urile vor continua să economisească peste 11 miliarde de dolari pentru sectoarele de retail, sănătate și bancar în 2023.
Pe fondul unei scufundări a comerțului electronic la nivel global, retailul este însă înclinat să preia conducerea, deoarece se așteaptă ca acest sector să obțină cele mai mari beneficii din investițiile în comunicarea bazată pe inteligență artificială.
Potrivit raportului, comerțul cu amănuntul este cel mai promițător sector pentru chatbot-urile.
Fiind o metodă de îmbunătățire a experienței consumatorului cu un randament ridicat al investiției, aceasta a fost aclamată de comercianții inteligenți ca fiind cheia cu costuri reduse a succesului cu costuri ridicate. Economisind reprezentanților de vânzări din IMM-uri până la 2,5 miliarde de ore până în 2023, timpul liber și resursele pot fi direcționate către alte sectoare de activitate aflate în dificultate.
Îmbunătățirea călătoriei clientului
Ultimul, dar cu siguranță nu cel din urmă. Unul dintre cele mai semnificative beneficii pe care liderii IMM-urilor le vor vedea atunci când vor introduce chatbot-urile în strategia lor este un spor în satisfacția clienților.
Cunoscute pentru îmbunătățirea experienței UX, chatbot-urile sunt capabile să eficientizeze procesul de conversie și să reducă șansele de a pierde un prospect la jumătatea călătoriei de cumpărare. Fiind o parte esențială a pâlniei de vânzări, chatbot-urile sunt acolo pentru a ghida, consilia și personaliza întreaga experiență pe site.
Pe măsură ce bătălia pentru a păstra clienții făcând clic evoluează, se preconizează că anul 2023 va fi mai competitiv ca niciodată. IMM-urile care prioritizează personalizarea și comunicarea instantanee proiectată digital au mai multe șanse de a-și păstra publicul angajat și de a-și menține perspectivele de conversie în călătoria lor spre succesul industriei.