Lanțul de aprovizionare este unul dintre cele mai importante aspecte ale unei afaceri. Acesta acoperă tot ceea ce ține de un produs, de la aprovizionarea cu materii prime, producție, ambalare, depozitare până la livrare. La ambele capete lanțului de aprovizionare se află, de obicei, furnizorul și consumatorul.
Una dintre cele mai mari provocări pe care întreprinderile le au în ceea ce privește lanțul de aprovizionare este cum să optimizeze procesul. Totuși, optimizarea este necesară pentru a asigura eficiența operațională. Realizată de obicei prin intermediul unui software pentru lanțul de aprovizionare, optimizarea influențează procesul lanțului de aprovizionare pentru îmbunătățirea productivității și profitabilității.
Mai jos sunt prezentate modalitățile prin care vă puteți optimiza eficient lanțul de aprovizionare:
Utilizați datele privind cererea consumatorilor pentru inventar
Obiectivul general al lanțului de aprovizionare este de a se asigura că consumatorii primesc ceea ce își doresc, cum și când își doresc. Pentru a vă asigura că acest obiectiv este îndeplinit, ar trebui să stabiliți un mijloc fiabil de a găsi informații care să vă ghideze lanțul de aprovizionare.
O modalitate bună de a urmări nevoile consumatorilor este de a urmări și de a analiza datele istorice privind comenzile pentru a găsi tendințe. Ceea ce ar trebui să urmăriți sunt tendințele repetitive ale comportamentelor consumatorilor – când și cum vine și cum pleacă fiecare. Alte modalități includ solicitarea de feedback și chestionarea directă a consumatorilor.
Dacă îmbinați rezultatele acestor strategii, veți putea ști ce își doresc consumatorii, plus cum și când își doresc. Făcând acest lucru veți contribui la reducerea costurilor de funcționare a afacerii dumneavoastră, deoarece timpul și banii nu vor fi aruncați în direcția greșită.
Aranjați lucrurile cu furnizorul dvs.
Trebuie să înțelegeți că orice greșeală pe care o face furnizorul dvs. poate afecta rezultatul eforturilor dvs. în lanțul de aprovizionare. Unele dintre lucrurile pe care ar trebui să le aveți în vedere în ceea ce privește furnizorul dvs. includ:
Primul pas pentru a construi o relație bună cu furnizorul tău este să îl alegi pe cel care se aliniază cu brandul și valorile tale. În acest fel, nu vor exista probleme de lipsă de comunicare și dezangajare.
Înțelegere: Pentru ca furnizorii dvs. să fie oameni pe care vă puteți baza; trebuie să îi faceți să înțeleagă natura și obiectivele afacerii dvs. Ajutați-i să învețe ce vă așteptați de la ei și cum doriți să fie. Ar fi de ajutor dacă ați face eforturi pentru a le înțelege rolurile și pentru a vedea cum ați putea face lucrurile mai ușoare.
Recompensați: Recompensează-ți furnizorii ori de câte ori este necesar. Serviciile bune efectuate cu loialitate sunt rar întâlnite. Odată ce ați găsit un furnizor care a devenit parte din afacerea dumneavoastră, ar trebui să îl recompensați generos.
Adesea, relația cu furnizorii este trecută cu vederea; totuși, este o parte crucială a optimizării lanțului de aprovizionare.
Adoptați instrumente de urmărire a vieții
Adoptarea instrumentelor de urmărire a vieții este excelentă pentru afacerea și optimizarea dvs. Aceste instrumente vă permit, atât dumneavoastră, cât și clientului dumneavoastră, să monitorizați transporturile și să știți exact ce se întâmplă cu ele în timp real.
Deși instrumentele de urmărire nu pot rezolva în totalitate întârzierile din lanțul de aprovizionare, acestea sunt necesare oricum. Acestea îi țin pe cumpărătorii dvs. la curent cu fiecare evoluție și cu motivul din spatele acesteia. De cele mai multe ori, lipsa actualizărilor este ceea ce îi supără pe consumatori. Ei sunt oameni, iar dacă știu de ce există o întârziere, vor înțelege și vor avea răbdare.
Automatizați procesele
Automatizarea este acea parte a inteligenței artificiale (AI) care asigură reducerea repetiției operaționale a ofertei. Este deosebit de benefică pentru sistemele administrative de aprovizionare, de gestionare a logisticii și de gestionare a depozitelor.
În plus, automatizarea crește ratele de umplere prin scăderea timpilor de ciclu. Având în vedere acest lucru, minimizează cererea de forță de muncă și costurile. Iar atunci când costurile sunt reduse, profitul poate fi maximizat.
Extindeți vizibilitatea
Dacă doriți să evitați epuizarea stocurilor, ar trebui să îmbunătățiți vizibilitatea lanțului de aprovizionare. Puteți face acest lucru prin strategii adecvate de gestionare a stocurilor. Puteți adopta orice tehnici de inventariere semnificative, cum ar fi just-in-time (JIT), strategia de tragere și strategia de împingere.
O altă modalitate de a spori gradul de conștientizare și de a vă asigura că lanțul de aprovizionare este sănătos din punct de vedere digital este utilizarea unui software de gestionare a inventarului (IMS). Acest instrument vă permite să planificați, să urmăriți și să controlați livrarea produselor către consumatori. De asemenea, acesta oferă analize de date pentru îmbunătățirea procesului decizional de gestionare a lanțului de aprovizionare.
Consultați experții
Lanțul de aprovizionare nu este o chestiune măruntă; necesită un nivel ridicat de angajament, înțelegere și execuție. Puțin surprinde mulți proprietari de afaceri și nu reușesc să ajungă la un management eficient al lanțului de aprovizionare. Având în vedere acest lucru, consultarea experților devine imperativă.
Experții au experiența și rețeaua necesară. Ei au fost în joc pentru o perioadă îndelungată, așa că sunt conștienți de emoțiile și emoțiile lanțului de aprovizionare. Consultându-i înseamnă că aveți acces la bogăția lor de cunoștințe pentru o mai bună optimizare a lanțului de aprovizionare.
Rolul lanțului de aprovizionare în unitățile comerciale poate fi comparat cu sângele din corpul uman. Dacă vă asigurați că fiecare activitate implicată în acest proces se desfășoară în mod eficient, afacerea dvs. va continua să prospere și va crește veniturile. Modalitățile menționate mai sus despre cum puteți optimiza performanța lanțului de aprovizionare vă pot ajuta să vă stimulați eficient afacerea.