Metodele de plată sunt o componentă integrală a succesului afacerilor de comerț electronic. Cunoașterea metodelor de plată preferate de clienți poate crește conversia pentru magazinele online.
Industria plăților este mereu în mișcare, iar din cauza covidelor, afacerile au trebuit să se adapteze și să se mute online atunci când blocajele au lovit în toate națiunile în 2020. Pandemia însăși a impulsionat tendințele în materie de plăți.
Plățile electronice devenind mai frecvente, o creștere a plăților mobile și a utilizării portofelelor digitale, implementarea plăților fără contact în contexte non-retail, pentru a numi doar câteva. În țările în care plata la livrare a rămas populară, clienții au fost nevoiți să utilizeze terminalele de plată pe care le aduc agenții de livrare sau să comande livrarea în dulapuri pentru a evita utilizarea banilor fizici.
Directiva a determinat adoptarea de instrumente bancare online și a consolidat securitatea cumpărăturilor online. Cu ajutorul acestora, clienții pot utiliza acum furnizori terți pentru servicii bancare mai convenabile și mai sigure.
Toate metodele majore de plată sunt disponibile în cadrul unui singur sistem financiar. Astfel, afacerea de comerț electronic nu trebuie să le conecteze pe fiecare dintre ele separat, conectându-se cu diverși achizitori în căutarea mai multor opțiuni.
Sistemele de plată din Germania
Facturile deschise sunt predominante aici, popularitatea sa fiind așteptată să crească doar la 35% până în 2023. În afară de aceasta, companiile care vând online oferă frecvent clienților posibilitatea de a plăti cu Visa, Mastercard, opțiunea de plată în avans (66%), portofele digitale și serviciul de plată Sofort.
Alte metode de plată online frecvente sunt cele locale Giropay, Girocard și paydirekt, Apple Pay, Sofort, Klarna, Splitit, PayPal.
Instrumentele de plată din Spania
Deocamdată, cardurile de debit și de credit rămân metoda de plată preferată de cea mai mare parte a populației, deși portofelele digitale se află pe locul al doilea. Se preconizează că, până în 2023, popularitatea cardurilor va începe să scadă, portofelele digitale și transferurile bancare urmând să preia conducerea. Printre portofelele digitale notabile se numără PayPal și Apple Pay, precum și opțiunile locale BBVA Wallet și CaixaBank Wallet.
Opțiunile de plată din Franța
În general, cardurile domină piața franceză a metodelor de plată online. Clienții folosesc adesea Carte Bleue națională. Alte tipuri de carduri sunt mai puțin populare, dar totuși prezente, precum American Express și Visa. Portofelele digitale nu sunt la fel de comune, fiind utilizate în principal în comerțul mobil. Printre opțiunile populare se numără PayPal, Paylib, Lydia, Amazon Pay.
Modul de plată din Italia
Sondajele oferă date diferite cu privire la preferința finală a italienilor în ceea ce privește metodele de plată în comerțul electronic. Cardurile de credit/debit (Visa, Mastercard, CartaSi local) și portofelele digitale (PayPal), împart topul clasamentului.
Înainte de pandemie, italienii foloseau destul de des banii lichizi, dar acum sunt nevoiți să folosească o abordare mai mult digitală. Cu toate acestea, metoda de plată în numerar la livrare în comerțul electronic figurează pe site-urile din țară. Se preconizează că transferurile bancare vor deveni mai frecvente pentru cumpărăturile online în 2 ani.
Metodele de plată din România
Este una dintre țările în care pandemia a avut un efect masiv asupra utilizării numerarului. Numărul persoanelor care plătesc cu bani fizici a scăzut de la 45% la 21%. Între timp, popularitatea cardurilor contactless a ajuns la 59%. Plata la livrare rămâne populară în România.
Cardurile preplătite sunt cea mai răspândită metodă de plată în comerțul electronic, plățile mobile urmând destul de mult în urmă, dar totuși pe locul al doilea. Plata ramburs rămâne una dintre metodele de plată populare, în timp ce rezidenții din țările despre care am discutat anterior nu o folosesc cu atâta entuziasm.
Sistemul de plată din Polonia
Transferurile bancare directe prin Przelewy24, BLIK, PayU sunt ceea ce aleg mai mulți clienți din Polonia atunci când fac cumpărături online. Debitul și cardurile (Mastercard, Visa) sunt mai puțin favorabile. Portofelele digitale precum Apple Pay, Google Pay, PayPal și un YetiPay local sunt ceva mai puțin frecvente, dar totuși prevalente. Ca și în cazul României, plata ramburs rămâne una dintre opțiunile la care oamenii tind să revină. Metodele de plată online, precum Paybynet și BLIK, au și aici o pondere demografică.
Potrivit statisticelor, cardurile de credit și de debit sunt regii în rândul metodelor de plată în mai multe țări europene. Clar este că există o schimbare în peisajul metodelor de plată, determinată de mai mulți factori. Demografia pentru metodele de plată alternative în Europa crește și este important ca vânzătorii online să le folosească.