Respectul poate însemna lucruri diferite pentru persoane diferite, iar acestea vor interpreta situațiile în mod diferit ca urmare. Pentru unii, respectul are reguli și un limbaj formal și un cod de acțiuni care semnifică niveluri de respect. Pentru alții, respectul este un mod de a-i vedea și de a-i aprecia pe ceilalți. Niciun loc de muncă nu poate reconcilia toate aceste așteptări privind respectul între 4 sau 5 generații din cadrul forței de muncă. Cu toate acestea, majoritatea locurilor de muncă ar trebui să se poată alinia la un standard de bază al respectului. S-ar putea să nu fie întotdeauna perfect, dar se bazează pe recunoașterea individualității și a umanității fiecărei persoane cu care interacționați și pe tratarea acesteia cu atenție.
Este mai mult decât a cere pur și simplu oamenilor să facă lucrurile pe un ton prietenos. Asta înseamnă să fii politicos. Politețea este importantă, dar manifestarea respectului este înrădăcinată în a avea, de fapt, respect pentru oamenii din jurul tău și pentru toate lucrurile cu care aceștia contribuie și pe care le poartă.
Respectul la locul de muncă nu este doar pentru manageri, de asemenea. Fiecare membru al echipei trebuie să înțeleagă cum să se comporte într-un mod respectuos. Și, lucrătorii de la toate nivelurile ar trebui să știe cum să identifice un comportament lipsit de respect.
Să începem prin a învăța cum arată respectul la locul de muncă și de ce este atât de important.
Ce înseamnă respectul la locul de muncă?
Începe cu recunoașterea faptului că orice persoană cu care lucrați are sentimente și vieți personale în afara serviciului. Suntem cu toții oameni, nu mașini. Cu toții avem mai mult decât ceea ce este la suprafață.
La un loc de muncă respectuos, toată lumea înțelege că oamenii au zile bune și rele și că toți facem greșeli.
Un mediu de lucru respectuos recunoaște, de asemenea, că oamenii aduc la masa de lucru talente, abilități și experiențe diferite. Nu numai că toată lumea aduce abilități și perspective diverse, dar aceste contribuții asortate sunt valoroase și binevenite. Ele au potențialul de a avea un impact pozitiv asupra echipei, a companiei și a clientului.
Funcționarea într-o atmosferă incluzivă și primitoare arată un adevărat respect pentru ceilalți la locul de muncă.
Fiecare ar trebui să se simtă apreciat pentru munca și contribuțiile sale. În cele din urmă, încorporarea și valorificarea punctelor de vedere ale celorlalți (și creditarea acestora pentru contribuțiile lor) reprezintă cea mai mare dovadă de respect. Dar și lucrurile mai mici contează.
În focul momentului, puteți comunica respectul prin cuvintele și limbajul corpului. Dacă dați din cap în timp ce cineva vorbește, arătați că ascultați – nimic nu arată mai mult respect decât să fiți atent. Și, bineînțeles, evitați semnele evidente de lipsă de respect, cum ar fi să vă dați ochii peste cap.
De ce este important respectul la locul de muncă?
Luați-vă un moment pentru a vă gândi la fraza “Tratează-i pe ceilalți așa cum vrei să fii tratat”. Acest sentiment se aplică pretutindeni: la băcănie, la cinematograf și, da, la locul de muncă.
Respectul angajaților conduce la un mediu de lucru mai pozitiv, ceea ce duce la o productivitate sporită. Întreaga organizație beneficiază atunci când oamenii se simt ascultați și apreciați și au încredere în liderii lor.
Membrii motivați ai echipei care știu că aportul lor este apreciat sunt mai predispuși să împărtășească idei noi. Aceste soluții creative ar putea atrage atenția unui manager, ajutându-i pe angajați în dezvoltarea lor profesională.
Dezvoltarea inteligenței emoționale ca echipă și stabilirea integrității ca normă vă va ajuta să creați o atmosferă respectuoasă. Toate acestea contribuie la o cultură de companie respectuoasă, primitoare și inovatoare.
Nesimțirea și subminarea pot duce la sentimentul de nesiguranță și disconfort al oamenilor. Aceasta dăunează siguranței psihologice a tuturor. În cele din urmă, întreaga companie are de suferit dacă managementul tolerează o lipsă de respect între coechipieri.
Beneficii ale unui loc de muncă respectuos
Consultați aceste trei beneficii care evidențiază importanța respectului la locul de muncă:
Reducerea stresului în rândul membrilor echipei
Atunci când cultura unei companii este pozitivă și respectuoasă, angajații se simt susținuți în timpul situațiilor dificile, așa că sunt mai puțin stresați și mai deschiși să ceară ajutor.
Colaborările mai puternice și dinamica îmbunătățită a muncii în echipă, ca să nu mai vorbim de o sănătate mentală și fizică mai bună, sunt semnele distinctive ale unui loc de muncă respectuos, care își apreciază membrii.
Productivitate îmbunătățită
Un loc de muncă respectuos îi motivează pe oameni să muncească mai mult, deoarece știu că munca lor este apreciată. 53% dintre angajați consideră că aprecierea managerială îi face să rămână la locul de muncă. Atunci când ne simțim apreciați, muncim mai mult și ne apreciem la rândul nostru angajatorul.
Creșterea satisfacției și a fericirii angajaților
Angajații respectați sunt angajați mai fericiți.
Gândiți-vă astfel: dacă ați avea un manager sau un membru al echipei care nu a demonstrat nimic altceva decât lipsă de respect, ați fi fericit să mergeți la serviciu în fiecare zi? Nu. Dar o cultură a respectului îmbunătățește experiența angajaților, crește satisfacția la locul de muncă și stimulează angajamentul angajaților.
Oamenii vor dori să lucreze pentru organizația dvs., ceea ce va facilita angajările și va reduce fluctuația de personal și necesitatea campaniilor de fidelizare a angajaților din partea departamentului de resurse umane.
Consecințe ale unui loc de muncă lipsit de respect
Munca la un loc de muncă lipsit de respect este, în general, o experiență neplăcută. Aceasta poate duce la consecințe dăunătoare, inclusiv:
Uzura și roluri neocupate
Atunci când un lider sau un manager nu arată respect la locul de muncă, acesta trimite un semnal clar că nu există siguranță psihologică. Oamenii încetează să mai aibă încredere în liderii și managerii lor. Ei încetează să mai aibă încredere unii în alții.
Fără respect și încredere reciprocă, liderii nu-și pot conduce eficient echipele. Un lider bun ar trebui să conducă prin exemplu, să rezolve problemele în mod eficient și să facă oamenii să se simtă bineveniți.
Fără respectul echipei lor, ei nu vor realiza prea multe. Mai rău, un lider rău care nu oferă un model de respect creează un mediu toxic. Angajații buni vor începe să se uite cu ochii la ieșiri. Un raport recent relevă faptul că culturile de lucru toxice îi determină pe oameni să demisioneze.
Este esențial să știți cum să câștigați respectul la locul de muncă. În timp ce unii oameni pot confunda câștigarea respectului cu pedepsirea altora sau cu exercitarea puterii, respectul la locul de muncă crește adesea din consecvență, integritate și modelarea respectului pentru ceilalți.
Un deficit de idei creative
Lipsa respectului de bază dăunează relațiilor de muncă și productivității. Este deosebit de gravă atunci când managerii sau liderii nu își arată respect unul față de celălalt sau față de echipele lor.
Acest lucru care se întâmplă oriunde în lanțul de comandă nu creează un mediu de lucru colaborativ – în schimb, creează silozuri de comunicare și o colaborare ineficientă în echipă. Oamenii nu se vor simți bineveniți în echipă, iar problemele nu vor fi rezolvate în mod eficient și eficace.
Respectul scăzut îi descurajează, de asemenea, pe angajați să își împărtășească ideile. Seturile de abilități rămân nefolosite, iar compania ar putea stagna din punct de vedere al creșterii dacă oamenii nu se simt confortabil și încrezători să vorbească sau să împărtășească idei.
O forță de muncă demoralizată
Oamenii se simt insultați în lipsa respectului reciproc. Această lipsă de respect poate cauza hărțuire, discriminare sau lipsa de egalitate de șanse pentru angajați la toate nivelurile.
Lipsa de respect ne face să ne simțim mici. Acest lucru își pune amprenta asupra sănătății noastre mentale și a stimei de sine. Echilibrul dintre viața profesională și cea privată are de asemenea de suferit dacă locul de muncă ne lipsește în mod constant de respect și nu putem lăsa în urmă această negativitate.
Cum demonstrați respect la locul de muncă?
Putem să ne arătăm respectul față de oameni în mai multe moduri. Nu sunt necesare gesturi uriașe. În schimb, demonstrarea respectului poate fi la fel de casual ca o discuție prietenoasă sau trimiterea unei scrisori de apreciere sau a unui e-mail.
Iată câteva sfaturi despre cum să arătați respect la locul de muncă:
Încurajați oamenii să dea și să primească feedback productiv pentru a recunoaște punctele forte ale angajaților și pentru a-i ajuta pe colegi să își îmbunătățească punctele slabe. Acest lucru arată că vă pasă de dezvoltarea lor profesională și vă oferă șansa de a le aprecia abilitățile înnăscute.
Acordați întotdeauna membrilor echipei întreaga dumneavoastră atenție. Atunci când colegul dvs. își împărtășește punctul de vedere, ideile sau perspectivele, ascultați-l în mod activ pentru a-l încuraja să își dezvolte gândurile.
Recunoașteți mai des realizările angajaților. Mergeți mai degrabă pe partea de a împărți mai mult credit decât mai puțin, mai ales dacă este vorba de un efort de echipă. Contribuția fiecăruia este importantă, iar crearea unui mediu echitabil și respectuos înseamnă evitarea oricărui indiciu de favoritism.
Empatizați cu coechipierii dvs. și înțelegeți că viața se întâmplă.
Nu apelați niciodată pe cineva cu un nume care nu vă place și nu faceți mișto de identitatea sa.
Îmbunătățiți-vă mediul de lucru
Nimeni nu se trezește dimineața și vrea să nu fie respectat, mai ales la locul de muncă. Respectul la locul de muncă este crucial pentru a atinge obiective semnificative în echipă și rezultate colective. Așadar, de ce să nu vă respectați unii pe alții și să lucrați împreună?
Nu avem nevoie de pancarte strălucitoare sau de organizarea de petreceri în fiecare săptămână pentru a arăta respect. A fi respectuos este la fel de simplu ca și includerea oamenilor în ședințe sau felicitarea lor pentru o treabă bine făcută.
Dacă lucrați la respectul la locul de muncă, discutați cu un coleg de serviciu pentru a vedea dacă puteți fi parteneri de responsabilitate unul pentru celălalt. Verificați progresul și identificați comportamentele lipsite de respect, astfel încât amândoi să vă îmbunătățiți mai repede și să construiți un mediu de lucru mai bun pentru toți.