Fie că visați să fiți regizor de film sau director executiv la nivel înalt, veți avea nevoie de un anumit tip de experiență în management. Vei avea nevoie de ajutor dacă vrei să realizezi lucruri mărețe și, de obicei, asta înseamnă să conduci o echipă de persoane calificate care să-ți execute viziunea. Să înveți să gestionezi oameni este un pas important în dezvoltarea carierei tale, dar să devii un lider necesită o analiză atentă – posturile de conducere vin cu o mulțime de responsabilități. Ele pot fi o provocare distractivă, dar trebuie să fiți pregătit pentru greutatea suplimentară de a conduce o echipă și de a fi responsabil pentru munca celorlalți. Iar atunci când lucrurile nu merg conform planului, va trebui să știți cum să vă gestionați nivelul de stres în fața adversității. Asta nu înseamnă că nu ar trebui să urmărești acest lucru, dar ar trebui să fii conștient încotro te îndrepți. Este important să vă faceți cercetări înainte de a vă angaja într-un rol. Managerii conduc de obicei o unitate mică în cadrul unei companii. Managerii generali pot conduce un magazin, în timp ce managerii de marketing supraveghează campanii de marketing specifice.
Primul tău obstacol va fi să înțelegi diferența dintre rolurile de manager și cele de manager senior. Chiar dacă sună asemănător, acestea au responsabilități diferite și exercită diferite tipuri de influență într-o organizație.
Un manager este o persoană care supervizează o echipă de oameni în cadrul unei companii sau al unui departament. Sarcina sa este de a se asigura că echipa își îndeplinește sarcinile, rolurile și responsabilitățile – toate acestea în vederea îndeplinirii misiunii mai largi a companiei.
Aceștia au de obicei 1-4 ani de experiență în management, dețin o diplomă de licență și raportează managerilor seniori, directorilor, vicepreședinților sau proprietarilor companiei.
Dar fiecare manager va avea o anumită variație a următoarelor responsabilități:
Supraveghează o echipă de angajați
Dacă deveniți manager, veți fi responsabil de o echipă de subordonați direcți. Acești angajați lucrează împreună pentru a îndeplini obiectivele departamentului dumneavoastră, dar succesele și eșecurile lor depind de abilitățile dumneavoastră manageriale. Va trebui să delegați și să urmăriți sarcinile, să comunicați eficient și să fiți încrezător (dar chibzuit) în deciziile dumneavoastră.
Angajați și instruiți noi membri ai echipei
În calitate de lider al unei echipe, tu decizi cine va face parte din ea. Este datoria dvs. ca manager să recunoașteți când aveți nevoie de resurse umane suplimentare și să solicitați membri suplimentari ai echipei.
Sprijiniți și îndrumați angajații actuali
La fel ca tine, echipa ta va avea vise, obiective și aspirații. Ei vor căuta oportunități de a-și extinde abilitățile și de a le îmbunătăți pe cele actuale.
În calitate de manager, aveți responsabilitatea și privilegiul de a cultiva talentul echipei dvs. Veți oferi întăriri pozitive, veți sugera domenii de îmbunătățire și îi veți sprijini în dezvoltarea lor profesională. Sunteți antrenorul acestei echipe de înaltă performanță.
Furnizați evaluări și feedback
O parte din sprijinirea echipei tale implică furnizarea de feedback onest și direct – și, uneori, asta înseamnă să oferi critici constructive.
Sunteți responsabil pentru sarcinile și rezultatele echipei dvs. Evaluările regulate de performanță individuale vor asigura că totul este realizat eficient, la timp și la cel mai înalt standard posibil.
Stabiliți obiectivele echipei
Obiectivele echipei sunt ținte pe care dumneavoastră și echipa dumneavoastră vă angajați să le atingeți împreună. Stabilirea unor repere clare pentru toată lumea și includerea membrilor echipei în procesul dvs. vă va asigura că toți trageți în aceeași direcție și vă va ajuta să stabiliți obiective realiste.
De exemplu, dacă un alt departament dorește să mobilizați o strategie de vânzări într-o săptămână, echipa dvs. vă poate ajuta să decideți dacă acest lucru este fezabil. Apoi, în calitate de manager de proiect sau de director de vânzări, veți conduce inițiativa și veți repartiza sarcinile în consecință. Odată ce toată lumea își cunoaște sarcinile, va lucra împreună mai eficient.
Gestionați cheltuielile și bugetele
În calitate de manager, sunteți responsabil pentru cheltuielile departamentului dvs. Va trebui să alocați bani pentru consumabile, proiecte specifice și resurse umane. Iar dacă bănuiți că nu vă puteți atinge obiectivele de afaceri fără un buget mai mare, va trebui să vă prezentați cazul în fața conducerii superioare.
Colaborați cu alți manageri și echipe
Niciun departament nu este un monolit. În calitate de manager, sunteți responsabil de o echipă printre echipe. Iar asta înseamnă că va trebui să vă coordonați cu alți manageri pentru a vă asigura că îndepliniți obiectivele și așteptările companiei.
Conduceți întâlniri regulate ale echipei
Managerii ar trebui să fie întotdeauna în contact regulat cu personalul lor. În plus față de întâlnirile individuale, va trebui să stabiliți sincronizări regulate ale echipei pentru a vă asigura că toată lumea este la locul de muncă.
Puteți decide cât de lungi sau scurte doriți să fie ședințele. Dar, indiferent de situație, va trebui să creați o agendă a ședinței, care poate necesita destul de multă pregătire, în funcție de ceea ce sperați să discutați.
Elaborarea unor planuri de acțiune pentru atingerea obiectivelor
Un plan de acțiune este o listă de sarcini și resurse necesare pentru a finaliza un proiect sau pentru a atinge un obiectiv. În calitate de manager, este de datoria dvs. să creați acest document, să repartizați elementele echipei dvs. și să stabiliți așteptări și termene clare. Acesta este, în cele din urmă, modul în care echipa dvs. va contribui la obiectivele generale ale companiei.
Ce este un manager senior?
Persoanele cu roluri de manager senior au adesea responsabilități similare cu cele ale managerilor obișnuiți, dar participă, de asemenea, la strategia de afaceri și la dezvoltarea afacerii.
Fiecare manager senior își va privi munca în mod diferit, în funcție de anii de experiență, de natura sectorului în care activează, precum și de dimensiunea și cultura organizației. Dar, de cele mai multe ori, au ceva în comun: petrec mult timp gândindu-se la imaginea de ansamblu și operând la un nivel mai strategic.
Dacă o companie producătoare de smartphone-uri se grăbește să lanseze pe piață un nou model, managerii de produs seniori vor examina și maximiza practicile lor interne de producție. Aceștia vor să găsească cea mai rapidă modalitate de a trece un produs de la proiectare la linia de asamblare.
Care sunt responsabilitățile unui manager senior?
Descrierea postului unui manager senior variază, de asemenea, în funcție de organizația în care se află. Domeniul de aplicare al responsabilităților lor se va schimba în funcție de numărul de niveluri de manager din cadrul companiei lor.
De exemplu, o compaanie auto ar putea avea un manager de etaj pe linia de asamblare. Apoi, deasupra lor se află un manager senior responsabil pentru toți managerii de etaj din regiune. Apoi, cu un nivel mai sus se află un manager responsabil pentru toți managerii regionali.
Această structură managerială creează o ierarhie de responsabilitate ascendentă, care urcă până la directorul general.
Dar, indiferent unde se încadrează în organigramă, responsabilitățile unui manager senior includ:
Să îndrume, să îndrume și să gestioneze managerii
Managerii de afaceri de nivel superior au datoria de a-și dezvolta raportorii direcți. Veți ghida managerii de echipă, îi veți îndruma, îi veți îndruma și le veți oferi feedback constructiv atunci când este necesar. Cu cât sunt mai buni în gestionarea echipelor lor, cu atât vor avea performanțe mai bune pentru dumneavoastră și pentru companie.
Aprobați cererile de angajare și concediere
Atunci când un manager de echipă dorește să angajeze sau să concedieze pe cineva, are nevoie de aprobarea unui manager superior. În calitate de manager senior, este treaba dvs. să vă asigurați că nu abuzează de puterea lor din motive personale sau că nu își depășesc bugetul atunci când fac oferte de angajare.
Stabiliți obiectivele organizaționale
Planul strategic al unei companii conține obiectivele sale pe termen lung pentru viitor. Sub conducerea dumneavoastră, managerii de echipă își vor direcționa departamentele respective către obiectivele generale ale organizației. Veți stabili prioritățile și termenele limită pentru fiecare departament și îi veți ajuta să reușească.
Luați decizii dificile
Când apare adversitatea, va trebui să luați decizii dificile. Abilitățile tale de rezolvare a problemelor și capacitățile de luare a deciziilor vor fi testate pe măsură ce vei aborda probleme sensibile la timp.
Gestionați bugetele departamentelor
Managerii superiori controlează de obicei costurile și alocările bugetare pentru departamentele pe care le supraveghează. Veți lucra cu managerii de echipă pentru a determina nevoile acestora și pentru a le menține în buget.
Maximizați performanța angajaților
Managerii obișnuiți se vor ocupa de îndrumarea individuală a personalului. Dar, în calitate de manager senior, trebuie să oferiți un mediu în care aceștia să se poată dezvolta. Asta înseamnă să identificați ineficiențele, să raționalizați fluxurile de lucru sau să le oferiți instrumentele potrivite pentru muncă.
Toată lumea răspunde în fața cuiva – chiar și directorii financiari răspund în fața directorilor lor generali. Dar acest lucru nu înlătură experiența unică de a fi manager. Vă veți găsi apartenența ca parte a unei echipe de management, veți vedea cum personalul dvs. înflorește în cele mai bune versiuni ale sale și vă veți dezvolta abilitățile prin aceste provocări.
Înțelegerea diferenței dintre manageri vs. manageri seniori vă va ajuta să vă stabiliți obiective profesionale adecvate. Călătoria către un rol de conducere nu va fi ușoară. Dar dacă vă jucați cărțile cum trebuie, puteți face lucruri minunate pentru cariera dumneavoastră și pentru echipa dumneavoastră.