Managementul timpului se referă la organizare, planificare și la lucruri mai clare, în timp ce gestionarea energiei se referă la aspecte mai neclare: sentimentele pe care le poate experimenta cineva, orele de somn de care are nevoie pentru a fi proaspăt sau orele productive din timpul zilei.
Aceste două concepte ar trebui abordate în mod diferit. Iată câteva sfaturi și trucuri pentru a le aborda pe fiecare dintre ele.
Multe instrumente și gadgeturi de pe dispozitivele din zilele noastre sunt menite să ne ajute să gestionăm timpul și energia. Cu toate acestea, există un motiv pentru care, de multe ori, acestea nu funcționează conform așteptărilor. Motivul este că aceste instrumente și gadgeturi sunt menite să reglementeze timpul de ceasornic. Realitatea, însă, este că în viața reală, timpul zboară și nu-i pasă de timpul de ceas.
Mai jos sunt câteva sfaturi și trucuri pe care le puteți folosi pentru a vă îmbunătăți gestionarea timpului și a energiei. Folosiți-le pe cele care rezonează cel mai bine cu dumneavoastră.
Managementul timpului
Țineți întotdeauna un planificator sau o agendă în apropiere
Acestea sunt ideale pentru a organiza sarcinile și pentru a nota idei, puncte de acțiune, decizii sau pentru a prioritiza sarcinile de care trebuie să vă ocupați. În acest fel, nu veți mai uita să trimiteți un e-mail promis sau să finalizați punctele de acțiune.
Petreceți 30 de minute, în fiecare dimineață, pentru a planifica ziua și notați în agenda toate sarcinile de care trebuie să vă ocupați.
Nu uitați că o zi are 8 ore. Planifică-ți sarcinile în așa fel încât să nu te supraîncarci. Până la sfârșitul zilei, încercați să aveți puține sau chiar niciuna dintre sarcinile nefinalizate. Fiecare sarcină ar trebui să aibă o estimare, astfel încât să o puteți folosi în planificarea zilnică.
Dacă apare o nouă sarcină importantă în cursul zilei, comparați-o cu celelalte de pe lista dvs. și, dacă este obligatorie, refaceți prioritizarea. Totul se rezumă la priorități.
Începeți cu cele mai importante sarcini.
Priviți întotdeauna imaginea de ansamblu. De exemplu, dacă știți că a doua poveste a utilizatorului intră “în testare” în curând, iar colegul dvs. are nevoie de o revizuire pentru cazurile de testare, începeți cu acea revizuire, astfel încât colegul dvs. să poată începe testarea.
Stabiliți un canal principal de comunicare atunci când sunteți sub presiunea timpului.
Ar trebui să eliminăm perturbările precum Pinterest, notificările de pe Facebook, chiar și skype sau e-mail. Dacă sunteți presat de timp, alegeți un singur canal de comunicare prin care puteți fi contactat. Poate fi fie telefon, email, skype, orice este confortabil pentru tine și la care ai acces ușor. Alegeți să vă concentrați doar pe un singur canal de comunicare, mai degrabă decât pe șase-șapte canale.
Învățați să stabiliți așteptări.
Dacă sunteți presat de timp, dacă trebuie să terminați testarea unei anumite povești de utilizator până la ora 14 și dacă colegii dvs. vă cer ajutorul, rugați-i să aștepte puțin timp dacă sunteți în mijlocul testării, sporindu-vă astfel productivitatea. Conștientizați-i de context și vor înțelege.
În plus, puteți să vă rugați cu amabilitate echipa care se află într-o ședință de stand up să nu vă deranjeze până la ora 14, cu excepția cazului în care există un blocaj pentru ei (a se vedea punctul 4). De asemenea, puteți menționa motivele pentru care nu doriți să fiți deranjat.
Nu uitați să vă întoarceți după ce vă terminați sarcina! Dacă nu vreți să uitați de ea, notați-o în agenda dumneavoastră.
Faceți pauze scurte.
Acestea vă ajută să vă relaxați, să vă detașați și să vă vedeți sarcina cu alți ochi. Atunci când scriem cazuri de testare sau efectuăm teste exploratorii, detașarea are un rol important în procesul de creare. Pauzele sunt mai eficiente dacă vă ridicați de la calculator și schimbați peisajul.
Concentrează-te.
Dacă lucrați mai bine într-un mediu mai puțin populat, luați laptopul și mergeți într-o sală de ședințe pentru a vă crea Raportul Sprint. Dacă lucrați mai bine cu muzică, creați o listă de redare care funcționează pentru dvs. De exemplu, mie îmi place să ascult muzică chill dimineața și muzică jucăușă după-amiaza. Ceea ce contează este să creați un mediu care să vă ajute să vă concentrați.
Gestionarea energiei
Alimentația, sportul, somnul și odihna
Doza noastră zilnică de energie este asigurată de alimentația, sportul și echilibrul somn- odihnă pe care îl avem. Toate acestea, au un rol fundamental în energia pe care o produce corpul uman, din punct de vedere fiziologic și biologic.
Observă în ce parte a zilei ești cel mai productiv și profită de ea cât mai bine
Unii dintre noi sunt mai productivi dimineața, în timp ce alții sunt mai productivi după-amiaza. Trebuie să identificăm în ce categorie ne aflăm, pentru a ne putea gestiona mai bine energia. Am putea planifica cele mai complexe sarcini care necesită mai multă concentrare în acea parte a zilei, dacă prioritizarea ne permite acest lucru.
Ce vă consumă timpul? Ce vă drenează energia?
Există lucruri care ne consumă timpul și energia. De exemplu, grupurile skype cu zile de naștere, proiecte sau chiar grupuri de prieteni. Odată ce le recunoaștem, este bine să stabilim cât de mult timp și energie vrem să cheltuim pentru asta.
Alege bine momentul în care pleci acasă.
Dacă vă simțiți mulțumit de cât de multe ați realizat astăzi și mai aveți o jumătate de oră la birou, este momentul să plecați acasă. Nu începeți o sarcină complexă și consumatoare de timp dacă mai aveți doar o jumătate de oră la dispoziție. Cel mai probabil veți cheltui acel timp a doua zi dimineață, iar estimările dumneavoastră ar putea fi afectate. Puteți rămâne a doua zi cu o jumătate de oră în plus pentru a completa orele. Veți fi mai mulțumit dacă plecați de la birou fără sarcină/ sarcini “în curs” și veți fi mulțumit că ați îndeplinit toate sarcinile pentru ziua respectivă.
“Recompensează-te”.
Acesta este unul dintre cele mai importante lucruri, din punctul meu de vedere. După o zi lungă, este bine să faci ceva care îți hrănește sufletul. Acest lucru poate fi citirea unei cărți, ieșirile cu prietenii, fotografiile sau petrecerea unui timp de calitate cu cei dragi. Lucruri care ne fac fericiți, ne reîncarcă și ne dau un impuls de energie pentru a doua zi.