De ce unele întreprinderi mici eșuează, în timp ce alte companii reușesc să se transforme în corporații uriașe într-un timp relativ scurt? Este una dintre întrebările cu care antreprenorii se confruntă în fiecare zi, văzând cum un procent respectabil de startup-uri au învățat să supraviețuiască și chiar să exceleze în lumea antreprenoriatului.
După ani de zile de observare a numeroase companii locale și internaționale, am descoperit că cele mai de succes dintre ele au anumite lucruri în comun. Aceste lucruri sunt legate de activitatea lor zilnică și sunt implementate cu strictețe de toți membrii echipei.
Iată care sunt cele mai importante caracteristici ale companiilor profitabile:
Țin pasul cu schimbările
“A ține pasul cu schimbările” poate părea un clișeu, dar asta nu îl face mai puțin relevant. Toate companiile cu profituri generoase înțeleg că nu mai pot lucra și analiza doar experiența trecută. Trebuie anticipate schimbările care vor avea loc în domeniile relevante pentru nișa lor de activitate, iar produsele și serviciile – adaptate la noile circumstanțe. Orice schimbare este privită ca o oportunitate. Așa-numitele tendințe sunt analizate de experți, în care astfel de companii investesc cu generozitate.
Aceștia oferă recomandări concrete pentru a adapta specificul afacerii la noile rigori ale pieței. Marea majoritate a companiilor care se bucură de vânzări bune până la senzaționale operează cu previziuni economice pentru 1 sau chiar 3 ani înainte. Toate aceste afaceri de succes monitorizează în permanență nevoile clienților, identifică posibilele amenințări din partea concurenței și vin cu soluții.
Ele investesc în personal
Un alt lucru pe care îl au în comun cele mai de succes afaceri este atitudinea față de angajați. Profitul unei companii este generat de vânzările pe care le realizează. Vânzările sunt realizate de oameni. Abilitățile acestora trebuie să fie mereu îmbunătățite și instruite. Acest lucru se face prin formare tematică.
Companiile de succes înțeleg că vânzările sunt un concept care poate fi măsurat și îmbunătățit. Talentul de a vinde, de a aborda potențialii clienți, de a construi relații pe termen lung cu cei existenți și de a-i ajuta să își rezolve problemele, lucru de care nicio altă companie din nișă nu este capabilă, este o parte importantă a formulei de succes.
Asumați-vă riscuri, dar păstrați disciplina
Antreprenorii de succes își asumă riscuri. Bineînțeles, aceste riscuri sunt calculate și prognozate din perspectiva a ceea ce ar pierde compania dacă NU face acel pas. Oamenii din spatele companiilor profitabile înțeleg că evitarea provocărilor și “jocul în siguranță” este în detrimentul afacerii. În același timp, ei știu că riscul presupune respectarea strategiei de afaceri și evitarea reacțiilor exagerate, ca răspuns la schimbările de pe piață. Așa cum am spus, ei calculează riscurile.
Dacă aveți deja o afacere profitabilă, aveți toate șansele să puneți bazele unei astfel de afaceri.