Multe întreprinderi mici au fost lovite puternic în ultimii doi ani și trebuie să fie rezistente dacă vor să concureze și să prospere în lumea post pandemică. Scăderea activității economice în România în timpul pandemiei de coronavirus a lovit puternic multe întreprinderi, dar IMM-urile au fost deosebit de susceptibile de a suferi ca urmare a recesiunii .
Cifrele Băncii României sugerează că IMM-urile române medii au asistat la o scădere de 30 de puncte procentuale în creșterea cifrei de afaceri între aprilie și decembrie 2020.
Pe măsură ce țara începe, sperăm, să lase în urmă necazurile pandemiei, întreprinderile vor spera să privească spre un viitor mai luminos și mai sigur. Dar, dacă ultimii doi ani ne-au învățat ceva, a reafirmat necesitatea ca toate întreprinderile, și în special IMM-urile, să fie capabile să demonstreze un grad ridicat de reziliență în afaceri, astfel încât să poată continua să funcționeze în mod eficient în vremuri de mari schimbări și incertitudini.
În acest fel, întreprinderile se pot proteja împotriva circumstanțelor neprevăzute și își pot asigura securitatea pe termen lung – asigurându-se, în același timp, că dispun de toate elementele necesare pentru a supraviețui și a prospera în perioade mai dificile.
Este posibil să vedem sau nu o altă pandemie în timpul vieții noastre, dar întreprinderile se vor confrunta, fără îndoială, cu provocări de numeroase tipuri în anii următori. Ținând cont de acest lucru, iată cinci lucruri cheie pe care întreprinderile le pot face pentru a-și spori rezistența în 2022.
A acționa rapid și decisiv este de o importanță vitală, deoarece permite afacerii să se adapteze rapid și să minimizeze orice perturbări, capitalizând în același timp noile oportunități.
Pentru a permite acest lucru, este esențial ca echipele de conducere să lucreze în mod colaborativ și eficient ca o unitate. Acestea trebuie, de asemenea, să fie perfecționate în procesele de luare a deciziilor pentru a le permite să reacționeze rapid și autonom în cazul în care afacerea se confruntă cu o provocare.
Implicarea părților interesate este esențială pentru întreprinderi din mai multe motive – nu numai că le permite liderilor să mențină rețelele și să identifice din timp orice probleme potențiale, dar poate duce și la oportunități suplimentare pentru noi piste și dezvoltarea afacerilor.
Din acest motiv, comunicarea eficientă cu părțile interesate din mediul de afaceri va continua să fie o componentă cheie a oricărei strategii de succes în 2022.
Procesul de gestionare a riscurilor și planificarea crizelor va permite întreprinderilor să ia decizii de afaceri bazate pe date și să facă planuri de urgență în fața unei alte crize.
Acest lucru sprijină în mod direct cerința de a acționa rapid și decisiv în fața unei crize, oferind un plan de acțiune bazat pe informații și date din lumea reală în care liderii pot avea încredere.
Responsabilizarea și implicarea forței de muncă sunt esențiale pentru a se asigura că membrii cheie ai echipei sunt de partea noastră în momente dificile și că forța de muncă are încredere și încredere în echipa de conducere.
Pentru a realiza acest lucru, liderii de afaceri ar trebui să încurajeze transparența în comunicare și să se asigure că îmbrățișează participarea angajaților. În acest fel, întreprinderile pot valorifica ideile comune și diversitatea, valorificând în același timp competențele mai largi ale forței de muncă.
Angajații IMM trebuie să fie adaptabili și să aibă mentalitatea de a accepta schimbarea, astfel încât să fie pregătiți pentru orice provocare pe care o poate întâmpina întreprinderea.
La fel de fundamental este să ne asigurăm că întreprinderea însăși promovează o cultură a schimbării și îi ajută pe angajați să navigheze prin orice tranziție care ar putea fi necesară pentru a menține organizația pe calea cea bună în raport cu obiectivele sale.