Anul 2021 a fost un an record pentru antreprenoriat. Numărul de antreprenori a crescut vertiginos, deoarece oamenii caută noi locuri de muncă și mai multă împlinire în carieră și în viața lor. Aceasta este o veste bună pentru majoritatea antreprenorilor care, în mod tradițional, au apelat la propriile economii pentru a-și pune afacerea pe picioare sau au strâns capital folosind rețeaua de prieteni și familie, ambele variante putând fi limitative și incredibil de riscante.
Pe măsură ce românii experimentează această revenire uimitoare, iată câteva sfaturi pe care le-am învățat la fața locului pentru a-i ajuta pe antreprenori să reușească să își asigure prima rundă de capital atunci când își încep afacerea.
Determinați dacă ideea dvs. este viabilă
Înainte de a vă gândi la strângerea de fonduri, există pași pe care ar trebui să îi faceți pentru a înțelege industria în care intrați și pentru a determina dacă ideea dvs. este viabilă. Nu lăsați pasiunea pentru ideea dvs. sau nerăbdarea de a începe să lucrați să interfereze cu capacitatea dvs. de a vă evalua obiectiv ideea și de a determina dacă aceasta ar putea fi sustenabilă. Am două cuvinte pentru tine: studiu de piață. Efectuarea unei cercetări de piață este cea mai eficientă modalitate de a obține informații despre industria în care intrați, de a evalua cererea, de a înțelege concurența și de a determina dimensiunea oportunității.
Cunoașteți-vă publicul
Să vă înțelegeți cu adevărat clienții este cel mai important lucru pe care îl puteți face pentru a stabili direcția mărcii dumneavoastră. Cui vă adresați produsul sau serviciul dumneavoastră și de ce? De ce are nevoie și ce își dorește acest segment? Cum aveți de gând să ajungeți la ei? Cunoașterea publicului dumneavoastră este, de asemenea, esențială pentru colectarea de fonduri. Familiarizați-vă cu investitorii cărora le faceți o ofertă, cu afacerea lor, cu valorile lor și cu alte afaceri în care au investit pentru a înțelege dacă ar putea fi interesați de afacerea dumneavoastră. Vreți să știți de la cine veți lua potențial bani și dacă vor fi potriviți pentru dumneavoastră. Dacă vă faceți timp să vă cunoașteți de la început clientul și publicul investitor, veți economisi mult timp și efort și vă veți pregăti pentru succes.
Învățați din greșelile altora
Antreprenorii trebuie să aibă o înțelegere completă a peisajului concurențial din industria lor. Faceți o scufundare profundă în ceea ce privește concurența și tendințele. Înțelegerea motivelor pentru care alții au eșuat în urmărirea unei întreprinderi similare vă va indica ceea ce puteți evita și vă va oferi o perspectivă asupra cât de mult spațiu există pentru ca ideea dvs. să aibă succes, astfel încât să vă puteți actualiza din timp modelul de afaceri.
Construiți o foaie de parcurs
Dacă doriți să convingeți investitorii să își pună banii și încrederea în afacerea dvs., veți avea nevoie de un plan de afaceri detaliat. Printre informațiile standard de afaceri, acesta ar trebui să includă etapele pe care intenționați să le atingeți și când. Cu cât planul dvs. este mai amănunțit, cu atât mai bine. Acest lucru nu numai că vă ajută să organizați traiectoria afacerii dvs., dar le permite și investitorilor să vă cunoască viziunea.
Creați o prezentare bine pusă la punct
Când vine vorba de strângerea de fonduri, prima impresie este totul. Exersați prezentarea astfel încât să păreți încrezător, iar pasiunea pentru afacerea dvs. să se transmită fiecărui potențial investitor din sală. Vrei să apelezi la toată lumea și apoi să identifici partenerii care se potrivesc cel mai bine.
Obișnuiți-vă cu formatul virtual
Familiarizați-vă cu procesul pentru a evita orice erori tehnice, exersați-vă prezentarea pentru consecvență și folosiți formatul virtual în avantajul dumneavoastră atunci când prezentați.
Fiți direcți
Investitorii sunt extrem de ocupați și nu doriți să le irosiți timpul. Fiți direct și abordați faptele importante de la început. Acest lucru ar putea fi un rezumat al unor detalii precum oportunitatea pieței, modul în care produsul dvs. umple un gol pe piață sau modul în care intenționați să vă distingeți compania de concurență – și păstrați intrarea în detalii pentru mai târziu în prezentare.
Dați prioritate poveștii față de statistici
Investitorii văd o mulțime de prezentări, așa că adăugarea unui element uman la povestea dvs. vă poate diferenția de alte întreprinderi. Va fi timp pentru a împărtăși cifrele necesare potențialilor investitori, așa că nu sacrificați sau nu treceți cu vederea umanitatea poveștii sau a viziunii dumneavoastră.
Fiți proactivi
Pe măsură ce prezentați, observați-vă publicul și ajustați-vă prezentarea după cum este necesar, în funcție de reacțiile acestuia. Anticipați și răspundeți la întrebările pe care investitorii le-ar putea discuta între ei după prezentarea dumneavoastră.
Convingeți prin date
Asigurați-vă că datele dvs. sunt prezentate într-o narațiune convingătoare. Orice date referitoare la orice vânzări sau venituri, achiziție de clienți, oportunitate de piață sau alți parametri sunt importante de evidențiat și ar trebui să se lege de viziunea generală pe care o vindeți, mai degrabă decât să servească drept informații suplimentare. Atunci când investitorii înțeleg și cred în viziunea dumneavoastră, crește valoarea a ceea ce vindeți. Vreți ca publicul dvs. să primească o narațiune coerentă și convingătoare, astfel încât să dorească să se alăture.
Folosiți-vă punctele forte personale
Reputația este totul. Dacă aveți deja o reputație excelentă în calitate de fondator, investitorii vor avea încredere în capacitatea dumneavoastră de a reuși. În lipsa acesteia, va trebui să vă dovediți în alte moduri. Evidențiați alte distincții impresionante, poate o educație stelară sau o echipă remarcabilă în spatele dumneavoastră. Fii tu însuți și fii vulnerabil. Investitorii vor să audă povestea călătoriei dvs., cum ați ajuns unde sunteți și ce v-a inspirat să vă urmăriți visul. Pe măsură ce compania ta se dezvoltă, reputația ta va vorbi de la sine, iar viitorii investitori vor dori să te susțină doar pentru acest lucru.
Îmbrățișați urmărirea
Sunt adesea întrebat cum știi când este momentul potrivit pentru a strânge fonduri. O mare parte din antreprenoriat necesită o relaționare constantă și să te pui în evidență pentru a deschide oportunități. Când vine vorba de strângerea de fonduri, nu trebuie să aștepți ca totul să fie perfect – pentru că nu va fi niciodată.
Nu există o regulă pentru momentul potrivit pentru a căuta investiții. Odată ce aveți o prezentare impresionantă și memorabilă și o anumită tracțiune a clienților pentru a dovedi cererea, puteți fi încrezător că sunteți gata să vorbiți cu potențialii investitori și să le demonstrați cum vor obține un randament.
Căutați oportunități de a face networking. Atunci când începeți o afacere, cuvântul din gură în gură poate fi extrem de eficient pentru a găsi atât investitori, cât și clienți. La finalul unei prezentări, întrebați dacă mai cunosc pe cineva care ar putea fi interesat, chiar dacă acei investitori refuză.
Odată ce sunteți convins că ați depus toate eforturile critice inițiale și că sunteți pregătit să obțineți capital, este timpul să vă urmăriți cu tenacitate visul. Scopul este de a strânge bani cât mai repede posibil, iar viteza acestui proces va crea un impuls pozitiv care va duce afacerea dvs. de la idee la realitate și vă va pune pe drumul cel bun pentru următoarea provocare: extinderea afacerii.