Ce au în comun un director de companie, un manager de nivel mediu și un lider de proiect? Vă vine să credeți sau nu, o persoană din cadrul conducerii și cineva care supraveghează o echipă mică posedă multe dintre aceleași abilități. Principala diferență dintre ele este modul în care aplică aceste abilități – ceea ce diferențiază, de asemenea, conducerea față de management. O conducere eficientă inspiră cu o viziune și obiective orientate spre viitor, pe care un bun management le descompune în obiective realizabile, bazate pe resurse. Dar iată un secret puțin cunoscut: marii lideri sunt buni manageri de oameni, iar managerii de succes știu cum să conducă. Învățând să canalizați ambele seturi de abilități vă poate ajuta să vă valorificați potențialul, să conduceți rezultate și să obțineți maximum de la echipele dumneavoastră.
Ce înseamnă leadership și management?
Liderii și managerii sunt două fețe ale aceleiași monede. Înainte de a ne scufunda în diferențele cheie dintre leadership și management, haideți să le definim și să vedem cum funcționează împreună. Leadership-ul se concentrează în jurul inspirației și motivării membrilor echipei pentru a atinge o viziune strategică și un obiectiv comun. Convingerea și entuziasmul lor vă încurajează să vă implicați și să le acceptați ideile – chiar și inovațiile disruptive care pun la îndoială tot ceea ce ați știut vreodată despre industria dumneavoastră.
Managementul se învârte în jurul coordonării eficiente a resurselor unei afaceri pentru a-și atinge obiectivele. Marii manageri găsesc modalități de a transforma viziunea unui lider în operațiuni de zi cu zi. Aceștia planifică, organizează și coordonează sarcinile și se asigură că membrii echipei se mențin la înălțimea obiectivelor pe termen scurt și lung.
Abilitățile puternice de conducere și de management sunt la fel de importante. Un lider cu o viziune inovatoare poate fi deraiat de un management care creează un mediu de lucru toxic sau alocă ineficient resursele. De asemenea, un management excelent este afectat de o conducere care are obiective organizaționale nerealiste sau care se împotrivește schimbării.
Lidership față management: Care este diferența?
Haideți să deslușim câteva distincții cheie între lideri și manageri. Iată de luat în considerare câteva exemple de leadership versus management:
Direcția și planificarea
Liderii stabilesc direcția echipei sau a companiei, inspirându-i pe toți cei din jurul lor să urmeze un obiectiv comun. Managerii, pe de altă parte, lucrează pentru a-și conduce echipele spre acea imagine de ansamblu. Ei creează obiective pe termen scurt, deleagă sarcini și valorifică resursele pentru a realiza viziunea companiei. Cu alte cuvinte, conducerea stabilește cursul, iar managementul conduce echipa în această călătorie.
Imaginați-vă o companie de dezvoltare de aplicații. Un lider ar putea descrie o imagine a unui nou serviciu inovator de inteligență artificială care schimbă piața. Depinde apoi de manager să creeze un plan de acțiune și să organizeze personalul pentru a dezvolta produsul, să-l ducă până la lansare și să urmărească evoluția și întreținerea acestuia.
Transformări și tranzacții
Conducerea se orientează către procesele de transformare pentru a impulsiona schimbarea și a împinge limitele afacerii și ale industriei lor.
Liderii eficienți au o mentalitate de creștere, ceea ce înseamnă că apreciază învățarea continuă, auto-reflecția și gândirea creativă. Acest lucru, la rândul său, inspiră echipa lor să își transforme abilitățile și modelele de flux de lucru.
Dimpotrivă, un management de proiect puternic este tranzacțional și se concentrează pe schimbul de muncă și recompense, mai degrabă decât pe dezvoltarea de idei și concepte de anvergură. Managementul vă cere să vă flexați abilitățile de gestionare a resurselor și a timpului pentru a construi inițiative care să susțină angajamentul angajaților, cum ar fi recunoașterea în timp real, compensațiile și beneficiile.
Cultură și sisteme
Stilul de conducere ghidează cultura organizațională. Liderii sunt atât arhitecții, cât și fețele valorilor de bază, ale codului de etică și ale stilului de lucru ale unei companii.
Managementul construiește sisteme și procese care operaționalizează această cultură. Aceștia pun în aplicare sisteme pentru a cultiva un mediu de încredere și dedicare care încurajează echipele să creadă în munca lor, să contribuie cu cele mai bune performanțe și să colaboreze între ele.
În timpul ședințelor trimestriale, un lider care reprezintă o cultură a inovației, transparenței și împuternicirii încurajează membrii echipei să împărtășească idei fără teamă și să devină parte a proceselor decizionale ale companiei. Pentru ca această cultură să se dezvolte, conducerea ar putea programa sesiuni de brainstorming în echipă, ar putea să le mulțumească echipelor lor pentru că contribuie cu idei sau să adopte un software de gestionare a ideilor.
Oameni și competențe
O parte a lăsării unei moșteniri prin leadership constă în formarea viitorilor lideri. Liderii puternici încurajează dezvoltarea și creșterea profesională a oamenilor prin mentorat, coaching și crearea de oportunități de învățare.
Ați ghicit: managerii sunt opusul. Deși gestionarea oamenilor necesită coaching și abilități de gândire de viitor, acest tip de profesioniști caută în primul rând să valorifice abilitățile existente ale echipei lor pentru a maximiza productivitatea și eficiența. Abilitățile lor soft, precum curiozitatea intelectuală, persistența și gândirea critică, le sunt utile atunci când trebuie să aloce resurse pentru a realiza viziunea unui lider.
Flexibilitate și stabilitate
Una dintre cele mai importante abilități de leadership pe care trebuie să le ai este flexibilitatea. Scopul conducerii este de a impulsiona rezultate și schimbări pozitive, ceea ce înseamnă să fii dispus să renunți la ideile care nu funcționează și să te adaptezi la noi soluții.
Liderii buni insuflă aceeași flexibilitate în rândul personalului lor. Aceștia stimulează un sentiment de autonomie și încurajează asumarea de riscuri, astfel încât membrii echipei să aibă oportunități de a învăța și de a se dezvolta.
Rolurile de conducere, pe de altă parte, sunt mai preocupate de stabilitate. Ei stabilesc și aplică structuri și protocoale pentru a asigura operațiuni consecvente și previzibile.
Deși flexibilitatea și stabilitatea par opuse, ele funcționează de fapt la unison. Vă folosiți abilitățile de conducere pentru a dezvolta idei noi și inovatoare și abilitățile de management pentru a le transforma în procese care pot fi puse în aplicare.
Viitorul și prezentul
Liderii se concentrează asupra viitorului, contemplând unde se încadrează afacerea lor în peisajul mai larg al industriei. Liderii buni sunt în ton cu modelele de piață, cu tendințele și cu potențialele perturbări pentru a rămâne în fața curbei.
Managementul se concentrează pe operațiunile de zi cu zi ale unei afaceri. Principalul lor obiectiv este reprezentat de obiectivele pe termen scurt și de rezolvarea imediată a problemelor.