Companiile bune sunt mereu în căutare de talente bune. De asemenea, ele recunosc că fiecare fost angajat este un potențial client potențial, un partener de afaceri, o sursă de recomandări – și chiar un potențial potențial angajat. Angajații care se întorc, cunoscuți și sub numele de “angajați bumerang”, reprezintă o parte importantă a canalului de talente. Acest lucru este valabil mai ales în perioadele de penurie de talente, precum și în sectoarele care se confruntă cu o creștere bruscă a cererii, ceea ce duce la o lipsă de talente disponibile, cum ar fi domeniul sănătății.
Pentru a fi siguri, va trebui totuși să verificați în mod corespunzător angajații bumerang. Cu toate acestea, există mai mulți pași pentru a cultiva acești viitori candidați. Inspirate de companiile care au luat măsuri pentru a-i readuce pe foștii angajați, următoarele strategii vă pot ajuta să creați căi clare și convingătoare care vor facilita întoarcerea angajaților boomerang în organizația dvs.
Destigmatizați și normalizați plecarea din organizație.
Există organizații care văd plecarea unui angajat ca pe o trădare care îi poate face pe ceilalți să îi privească negativ. Această atitudine nu este nici de susținere, nici primitoare pentru o persoană care s-ar putea gândi altfel să se întoarcă într-o zi și poate provoca rea-voință față de un angajat care pleacă. Destigmatizarea plecărilor și tratarea lor ca pe o parte normală a dezvoltării carierei angajaților este primul pas pentru a lăsa ușa deschisă pentru ca aceștia să se întoarcă într-o zi.
Normalizarea plecării din organizație începe de la începutul traseului talentelor.
Făcând acest lucru nu numai că descurajează plecarea din companie, dar arată și că este perfect normal și chiar este de așteptat ca mulți dintre afiliați să plece la un moment dat.
Oferiți o experiență excelentă pentru angajați.
O altă parte a creării unei căi de întoarcere pentru foștii angajați este să vă asigurați că aceștia au o experiență pozitivă a angajaților, astfel încât să dorească să se întoarcă. Managerii de talente buni îi privesc pe angajați ca pe niște consumatori: Dacă nu au o experiență pozitivă, probabil că nici nu vor lua în considerare întoarcerea lor ca opțiune.
Fiți explicit că ușa este deschisă.
Înainte de ultima zi a angajatului plantați sămânța că ușa este deschisă, sau dacă lucrurile nu merg bine la noul lor loc de muncă, sau după ce au dobândit experiență suplimentară în altă parte.
Creați un program solid pentru absolvenți, care să aducă valoare adăugată.
Programele pentru absolvenți pot fi motoare puternice de promovare a mărcii, de dezvoltare a afacerilor și de gestionare a talentelor. Cu toate acestea, doar 12% dintre foștii angajați sunt ferm de acord că fac parte din rețeaua foștilor lor angajatori. Aceasta este una dintre cele mai mari zone de potențial neexploatat. Multe organizații nu au absolvenți, în timp ce altele pot fi în stadii incipiente de dezvoltare a acestora – de exemplu, cu un grup pe LinkedIn sau un buletin de e-mail care împărtășesc periodic actualizări ale companiei sau anunțuri de angajare.
Alte organizații oferă programe solide pentru angajații trecuți, ceea ce oferă oportunități pentru un angajament semnificativ și continuu atât cu organizația, cât și cu alți alumni, consolidând astfel relația acestora cu compania și menținând o relație constantă.
Păstrați legătura.
Asigurați-vă că primiți angajații și date lor care pleacă și rugați-i să se implice în comunicări viitoare.
Înțelegerea celui mai bun mod de a rămâne în contact este, de asemenea, importantă.
Pe lângă păstrarea contactului, este important să țineți evidența datelor despre absolvenți și să rămâneți organizați, de obicei prin intermediul unui tip de CRM sau al unui sistem de urmărire a candidaților.
Părăsirea unei organizații nu ar trebui să fie văzută ca fiind sfârșitul relației cu un fost angajat. Aceasta este adesea o evoluție naturală a carierei unui angajat în contextul unei economii mai mari a talentelor, care ar putea, eventual, să îl aducă înapoi în compania dvs. la un moment dat.
Folosind strategiile de mai sus, puteți continua să cultivați relația și să lăsați ușa deschisă, facilitând astfel revenirea foștilor angajați și contribuția acestora la organizația dvs. și mai mult.