Jucătorii cheie din domeniul transportului și livrării ar trebui să ia în considerare investiția în tehnologii care să le permită să se adapteze rapid. Inteligența predictivă va deveni mai populară și mai importantă în 2022. Prețurile tarifelor pentru containere, în special cele care deservesc rutele transpacifice, vor continua să crească.
Problemele legate de lanțul de aprovizionare la nivel mondial vor fi atenuate prin adoptarea rapidă și pe scară largă a soluțiilor logistice și a progreselor tehnologice în 2022. Deși criza lanțului de aprovizionare va continua să pună la încercare industria de transport maritim și de livrare în anul următor, companiile trebuie să privească dincolo de strategiile de atenuare pe termen scurt și să investească în soluții pe termen lung cu un potențial mai mare de a avea un impact material asupra principalilor factori de criză.
În 2022, lanțurile de aprovizionare trebuie să rămână flexibile, agile și adaptabile pentru a depăși provocările substanțiale ale industriei:
- Cererea consumatorilor: Cererea consumatorilor pentru transport rapid, gratuit și flexibil va crește în 2022, pe măsură ce va crește penetrarea online pe piețele de retail. Expeditorii și transportatorii care pot răspunde cel mai bine acestor cereri își vor menține un avantaj competitiv față de cei care nu pot face acest lucru. Giganții din comerțul cu amănuntul, precum Amazon, Walmart și Target, stabilesc standardele de expediere și livrare pe care trebuie să le ofere și concurenții pentru a-și păstra clienții.
- Blocaje în lanțul de aprovizionare: Se preconizează că blocajele din lanțul de aprovizionare, precum cele larg mediatizate pe parcursul anului 2021, vor continua și în prima jumătate a anului 2022. Prețurile tarifelor pentru containere, în special cele care deservesc rutele transpacifice, vor continua să crească.
- Penurie de șoferi: industria europeană de transport maritim și de livrare duce lipsă de aproximativ 20.000 de șoferi. Această capacitate limitată are un impact profund asupra abilităților companiilor de a satisface cererile crescute de livrare.
Jucătorii cheie din domeniul transportului și livrării ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a investi în tehnologie care să le permită să se adapteze rapid. Multe întreprinderi au adoptat deja noi tehnologii pentru a le ajuta să depășească provocările lanțului de aprovizionare și se așteaptă ca și mai multe întreprinderi să facă saltul în 2022.
Dintre toate elementele din cadrul industriei de transport și livrare, îndeplinirea este domeniul care va cunoaște probabil cele mai multe schimbări în 2022. Mă aștept să văd progrese mari în îndeplinirea omnichannel. Acestea oferă expeditorilor și transportatorilor mai multă flexibilitate, permițându-le să se adapteze la creșterea bruscă a cererii și la lipsa de capacitate.
Cererea în creștere a consumatorilor înseamnă creșterea emisiilor de carbon, deoarece companiile se întrec în a livra bunuri. Impactul lanțului de aprovizionare asupra mediului este din ce în ce mai îngrijorător, iar tot mai multe companii s-au angajat să investească în soluții durabile.
În 2021, platformele de gestionare a logisticii și a livrărilor și-au îmbunătățit funcțiile de sustenabilitate, adăugând funcții care măsoară emisiile de carbon și optimizează operațiunile pentru a sprijini eforturile de sustenabilitate.
În 2022, acest lucru se va accelera, deoarece companiile vor lua măsuri mai semnificative pentru a-și reduce amprenta de carbon, inclusiv prin prioritizarea unor rute mai eficiente și utilizarea vehiculelor electrice.