Lansările de produse precum iPhone se întâmplă o dată la zece milioane, dar lansările de produse de succes se întâmplă destul de des. Pe piața noastră există o mulțime de produse unice și care aduc o multitudine de beneficii consumatorului dar din cauza lipsei de informație și neimplementării instrumentelor necesare pe parcursul producției acestea rămân în umbră.
Iată care sunt cheile pentru lansările de produse de succes în România:
1. Aplicați o modalitate superioară
Dacă construiți un produs software sau un dispozitiv fizic, aveți nevoie de talentul potrivit pentru a concepe, proiecta și gestiona dezvoltarea și producția produsului. Dacă aveți o idee pentru un produs, nu aveți talentul necesar, mergeți să îl găsiți și angajați-l. În mod optim, există două tipuri de talente timpurii care sunt foarte importante:
Un vizionar și un lider tehnic, care poate concepe și proiecta un produs și apoi conduce o echipă care îl construiește.
Un manager de produs, care face legătura între piață și cerințele produsului și se asigură că se construiește ceea ce trebuie. Pentru managerul de produs, nu este vorba doar de tehnologie.
Apropo, utilizarea de resurse externe pentru a vă construi produsul – fie că este vorba de software sau de un produs fizic – este absolut o opțiune. Cheile pentru externalizarea dezvoltării sunt:
Protejarea proprietății dvs. intelectuale prin contracte adecvate.
Găsirea partenerilor de dezvoltare potriviți.
Gestionarea procesului astfel încât dumneavoastră și partenerul dumneavoastră să colaborați pentru a obține cel mai bun răspuns posibil. Partenerii cu idei, spre deosebire de simpla contractare a dezvoltării cu o specificație, sunt mult mai preferabili.
2. Îmbrățișați piața și lăsați-o să vă conducă
Cea mai mare greșeală pe care o fac companiile este să nu reușească să își înțeleagă piața și potențialii clienți încă de la început. Trebuie neapărat să construiți un om de paie pentru produsul dvs. – chiar dacă nu există – și să socializați conceptul cu persoane și companii care ar fi potențiali clienți. Trebuie să fiți în măsură să explicați:
- Ce face produsul dumneavoastră.
- De ce este nou și diferit.
- Ce valoare oferă.
- Cât credeți că va costa.
- Când credeți că veți fi în măsură să îl livrați.
Acest lucru înseamnă să vă asumați unele riscuri, deoarece majoritatea oamenilor nu vor semna un contract pentru a discuta despre produsul dvs. la o cafea. Găsiți oameni în care aveți încredere, rafinați-vă ideea și apoi lărgiți-vă cercul. Apoi, aplicați aceste idei la conceptul și designul dvs.
3. Timpul nu este prietenul tău. Viteza cu calitate este esențială.
Majoritatea industriilor sunt acum globale și există mai mulți bani de investiții disponibili din surse private decât oricând. Concluzia logică este că, drept urmare, trebuie să fiți super-secret; cu toate acestea, principala învățătură este că timpul este esențial.
4. Produsul minim viabil este cheia – bucurați-vă de feedback.
Clienții nu se așteaptă, de fapt, ca produsul dvs. să fie perfect din start. Ei se așteaptă ca produsul dumneavoastră să ofere ceva diferit care să adauge valoare prin faptul că este mai ușor, mai eficient sau mai ieftin. Multor clienți le place pur și simplu să încerce lucruri noi și le place să ofere feedback.
5. Nu pierdeți niciodată pasiunea pentru produsul dumneavoastră, deoarece cele mai bune produse durează mult timp.
Pe măsură ce companiile devin mai mari, acestea tind să își privească produsele ca părți ale unui portofoliu, ceea ce, în scopuri comerciale, ar putea avea sens. În realitate, clienții lor sunt căsătoriți cu produse individuale. Aceștia se așteaptă la măreție continuă. De cele mai multe ori, însă, produsele care au fost cândva cele mai bune din rasă alunecă treptat până la nivelul mediu. Este greu să te pui la punct atunci când noile produse îți depășesc ofertele pe piață.
6. Produsele excelente duc la ieșiri excelente.
Cele mai multe companii nu încep cu o strategie de ieșire deja trasată, dar doresc să își monetizeze investiția în timp și capital în cele din urmă. Există trei lucruri care determină tranzacțiile de fuziuni și achiziții de mare valoare:
- Produse de top pe piață. Prin urmare, este esențial să vă mențineți atenția asupra produsului. La fel și faptul de a veni cu mai multe produse care sunt bine primite și populare.
- Talente superioare la nivel de management și la nivel inferior. Există o măsură conform căreia, pentru o companie de software foarte performantă, cumpărătorii sunt dispuși să plătească 1 milion de dolari pe programator înainte de a evalua alte părți ale companiei. Din nou, talentul este direct legat de calitatea și cota de piață a produsului.
Modelele de afaceri variază în funcție de piața țintă, dar produsele fac lumea să se învârtă. Așadar, iubiți-vă produsele. Dragostea voastră va fi răsplătită de miliarde de Roni și Euro.